Από την Τετάρτη 3-5-2023 το Λιμεναρχείο Χανίων για λογαριασμό της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, ξεκίνησε την επίδοση πρωτοκόλλων καθορισμού αυθαίρετης χρήσης, για τα έτη 2017 και 2018 προς τα καταστήματα (εστίασης και εμπορικά) επί της χερσαίας λιμενικής ζώνης στο Παλιό Λιμάνι Χανίων, προς τα οποία το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, δεν είχε παραχωρήσει χώρο για την διενέργεια των δραστηριοτήτων τους.
Οι βαριές αποζημιώσεις που επιβάλει η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, έρχονται να προστεθούν στα ήδη επαχθή πρόστιμα που επέβαλε το λιμεναρχείο τα έτη αυτά, κατ΄υπόδειξιν του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου,αλλά και του Δήμου ως εποπτεύοντα φορέα, που με τις παράνομες και καταχρηστικές αποφάσεις του επιχείρησε να οδηγήσει τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους μιας ολόκληρης περιοχής στην αφάνεια και στην οικονομική καταστροφή.
Αρνούμαστε να πληρώσουμε το ίδιο πρόστιμο 2η φορά, αρνούμαστε να επιρριφθούν στους ώμους μας τα λάθη της διοίκησης του ΔΛΤΧ το οποίο θεωρούμε μόνο υπεύθυνο για την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει.
Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των βουλευτών του νομού και του Δημάρχου Χανίων για να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος μας.
Σας παραθέτουμε ένα σύντομο ιστορικό της κατάστασης που ζούμε τα τελευταία χρόνια και δεν επεκτεινόμαστε στο θέμα των σκιαδίων και της παραχώρησης χώρου στις επιχειρήσεις μας, στο περιβόητο σχέδιο Ρωμανού-Καλλιγά-Καλογήρου, ούτε σε όλη την ταλαιπωρία που έχουμε υποστεί την τελευταία 10ετία (ανασφάλεια, δικαστήρια, ασταθές επιχειρηματικό περιβάλλον, έξοδα σε δικηγόρους).
1. Στις αρχές του 2014 εκδόθηκαν από την Κτηματική Υπηρεσία πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής από το τμήμα της χερσαίας λιμενικής ζώνης που βρίσκονταν μπροστά στα καταστήματα μας και μας παραχωρούνταν κάθε χρόνο, αλλά και κατεδάφισης των κατασκευών. Κατά των πρωτοκόλλων ασκήσαμε ανακοπή στο Ειρηνοδικείο, αίτηση αναστολής στο Πρωτοδικείο (έγινε δεκτή) και αίτηση ακύρωσης στο Διοικητικό Εφετείο.
2. Το 2014, 2015 και 2016, παρά την ύπαρξη πρωτοκόλλων μας παραχωρούνταν ο χώρος μετά από αίτηση μας που συνοδευόταν από φορολογική και δημοτική ενημερότητα και άδεια της αρχαιολογίας. Μας παραχωρούνταν ο ίδιος ακριβώς χώρος που παραχωρούνταν την τελευταία 30ετία.
3.1. To 2017 το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων, αντίθετα από ότι έπραττε στο παρελθόν, αρνείται την παραχώρηση του χώρου μέχρι να ξηλώσουμε τις κατασκευές, παρότι είχε ανασταλεί η εκτέλεση του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής. Υποβάλλουμε 2 αιτήσεις που δεν απαντήθηκαν ποτέ. Ο κ. Βλαχάκης (πρόεδρος ΔΛΤΧ) ισχυρίζεται προφορικά ότι δεν μπορεί να μας δώσει άδεια γιατί εκκρεμεί το θέμα των αυθαίρετων σκιαδίων. Παράλληλα το διοικητικό συμβούλιο κρίνει ως άγονο τον διαγωνισμό που είχε ολοκληρώσει ο κ.Βιρβιδάκης και είχε καταλήξει σε τύπο σκιαδίων κλπ, και αποφασίζουν να αναθέσει εκ νέου νέα μελέτη στην Αρχιτεκτονική Σχολή Θεσσαλονίκης (η οποία επίσης δεν ολοκληρώθηκε ποτέ).
3.2. Το ΔΛΤΧ ανεπίσημα συμφωνεί με το Λιμεναρχείο να μας βάλει πρόστιμα για παράνομη κατάληψη εξωτερικού χώρου (αφού δεν είχαμε άδεια) ύψους όσο το τέλος που πληρώναμε στο ΔΛΤ με προσαύξηση τουλάχιστον 20%. Κατά των προστίμων αυτών ασκήσαμε προσφυγή, η εκδίκαση της οποίας εκκρεμεί και βέβαια τα πληρώσαμε αφού βεβαιώθηκαν και στην εφορεία, (στη διάθεσή σας όλα τα σχετικά παραστατικά).
3.3. Τον ίδιο χρόνο (29.11.2017) δημοσιεύεται ο ν. 4504/2017 στο άρθρο 96 του οποίου αναφέρεται ότι «οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης Λιμένων, στις περιοχές δικαιοδοσίας των οποίων υφίστανται κατασκευές (σκίαστρα, τέντες, πέργκολες), που υλοποιήθηκαν χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής, οφείλουν εντός χρονικού διαστήματος ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος (ήτοι από τις 29-11-2017), να εκπονήσουν μελέτες», και ότι «Εντός του χρονικού διαστήματος των δύο (2) ετών είναι δυνατή, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η παραχώρηση της χρήσης του υποκείμενου και παρακείμενου χώρου των κατασκευών της παραγράφου 1, με απόφαση του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα, που κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.».
4. Το ΔΛΤΧ θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον νόμο και να εισπράξει τα ποσά νομιμοποιώντας μας. Επιλέγει να μην το κάνει όχι μόνο για το 2017 αλλά και για το 2018. Και πάλι δεν παραλαμβάνονται οι αιτήσεις μας. Στέλνουμε εξώδικα εκ νέου, χωρίς απάντηση.
5. Το 2018, το λιμεναρχείο λαμβάνοντας υπόψη τους σωστούς ισχυρισμούς των δικηγόρων μας για το αδικαιολόγητο ύψος των προστίμων, σπάει τα πρόστιμα σε 3 δόσεις (με τη γνωστή προσαύξηση 20%) και τα βεβαιώνει στις ΔΟΥ. Πληρώνουμε και προσφεύγουμε και πάλι στα διοικητικά δικαστήρια. Άρα ενώ οι καταστηματάρχες πληρώνουν επί της ουσίας χρήση εξωτερικού χώρου με τη μορφή προστίμων προσαυξημένων κατά 20%, το ΔΛΤΧ (υπό την προεδρία πλέον του κ. Βάμβουκα) χάνει έσοδα διετίας που ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο ευρώ.
6. Το 2020 ο κύριος Σημαντηράκης θέλει να διευθετήσει το θέμα του ελλείμματος των εσόδων στο ΔΛΤΧ για τη διετία 2017-18 και στέλνει επιστολή στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ρωτώντας πώς θα διαχειριστεί το θέμα
7. Το 2021 το ΔΛΤΧ στέλνει σε όλους του επιχειρηματίες απόσπασμα χρηματικού καταλόγου και ζητά το τίμημα του κοινόχρηστου χώρου για τα έτη 2017 και 18 (του οποίου την άδεια δεν μας είχε δώσει ποτέ και γι’ αυτό το λόγο πληρώσαμε πρόστιμα με προσαύξηση 20%).
8. Μετά από συναντήσεις και διαβουλεύσεις, η πρόταση του κ Σημαντηράκη (ο οποίος αναγνωρίζει το παράλογο της ιστορίας) είναι να ρυθμίσουμε το ποσό σε δόσεις και το ΔΛΤΧ να πάρει απόφαση σχεδόν μηδενικού τιμήματος για τα έτη 2022 και 2023, ώστε να αντιλογήσουμε επί της ουσίας τη χρήση εξωτερικού χώρου. Αυτό ίσχυσε μόνο για το έτος 2017 που αντιλογίστηκε με το έτος 2022. Εμείς επιμέναμε ότι η λύση αυτή είναι προσωρινή και ότι υπάρχει ο κίνδυνος να διεκδικήσει για 3η φορά τα χρήματα για τον ίδιο χώρο η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, αλλά το ΔΛΤΧ μας διαβεβαίωσε ότι είχε συζητήσει με το νομικό τμήμα του Δήμου το θέμα και το είχε διευθετήσει.
9. Στο τέλος του 2022, ο κ. Κοτσιφάκης (πρόεδρος του ΔΛΤΧ) μας ενημερώνει ότι έλαβαν επιστολή από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (πρώην Κτηματική Υπηρεσία), ότι δεν δικαιούνται να εισπράξουν το αντίτιμο του εξωτερικού χώρου αφού ποτέ δεν μας τον παραχώρησαν. Και ότι μόνη υπηρεσία που δικαιούται να το εισπράξει είναι η Κτηματική, η οποία και προτίθεται αυτό ακριβώς να κάνει.
10. Έχουμε ήδη αρχίσει να παραλαμβάνουμε τις επιστολές της Κτηματικής Εταιρείας που ζητά να πληρώσουμε για 3η φορά το 2017 και για 2η φορά το 2018 (χωρίς να υπολογίσουμε το 20% των προστίμων). Τα ποσά που μας ζητούνται ξεκινούν από 15.000 και υπερβαίνουν (ανάλογα με το μέγεθος του καταστήματος) τις 50.000 ευρώ.
Αντί επιλόγου:
Το ΔΛΤΧ λειτουργεί υπό την εποπτεία του Δήμου και φέρει ακέραιη την ευθύνη για όλη αυτή την ασχημοσύνη στην οποία μας έχει περιπλέξει. Δεν έχει για μας σημασία, αν πρόεδρος του ΔΛΤΧ ήταν ο κ. Βλαχάκης, ο κ. Βάμβουκας ή ο κ. Κοτσιφάκης. Σημασία έχει ότι εξαιτίας των οφθαλμοφανώς λανθασμένων χειρισμών τους έχουμε εμπλακεί σε μία μεγάλη οικονομική περιπέτεια 73 καταστήματα (που συντηρούν περισσότερες από 1000 οικογένειες), από το Κουμ Καπί μέχρι τη Νέα Χώρα. Δεν θα δεχτούμε τα δικά τους λάθη να επιρριφθούν στους δικούς μας ώμους. Για να διευθετηθεί το θέμα ο μόνος τρόπος είναι, το ΔΛΤΧ, που είναι μόνος υπεύθυνος για την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, να μηδενίσει το τίμημα του εξωτερικού χώρου για τα έτη 2023 και 2024 και να μας επιστρέψει τα χρήματα που έχει πάρει ως τίμημα του 2017, ώστε να μπορέσουμε να πληρώσουμε την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και να μην εμπλακούμε σε νέες δικαστικές και οικονομικές περιπέτειες. Με δύο λόγια το ΔΛΤΧ πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του.
Σύλλογος Ενετικού Λιμένα
Ο Φάρος της πόλης
Τα σχόλια είναι κλειστά.