«Ζεσταίνουν τις μηχανές» οι τουριστικές επιχειρήσεις – Πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία
Πρώτιστος στόχος είναι η επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας ώστε η χώρα να πάρει και την απαραίτητη δημοσιονομική «ανάσα»
«Ζεσταίνουν τις μηχανές» οι τουριστικές επιχειρήσεις – Πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία
Μετά την απογοητευτική εικόνα της τουριστικής χρονιάς του 2020, όπως αποκαλύπτουν και τα στοιχεία που παρουσίασε η Τράπεζα της Ελλάδος, ο κλάδος «ζεσταίνει τις μηχανές» για την φετινή σεζόν.
Πρώτιστος στόχος είναι η επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας ώστε η χώρα να πάρει και την απαραίτητη δημοσιονομική «ανάσα».
Τόσο τo ισχυρό brand name που έχει χτίσει η χώρα όσο και η προτίμηση των τουριστών για «καλοκαίρι αλλά ελληνικά», είναι οι βασικοί λόγοι που εμπνέουν αισιοδοξία για μια «επιτυχημένη» σεζόν, τηρουμένων φυσικά των απαραίτητων μέτρων που δημιουργεί ο κορωνοϊός.
Πρώτο μέλημα σε αυτή τη φάση για την ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι να επανεκκινήσει σταδιακά ο τουρισμός με ασφάλεια σε αυτή τη δεύτερη χρονιά COVID-19, με την αγωνία για το «πράσινο» στον επιδημιολογικό χάρτη να είναι έκδηλη, αφού αυτός θα είναι και ο κρισιμότερος παράγοντας ώστε να κερδηθεί το στοίχημα για τις πολυπόθητες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Ήδη το βραβείο παρέλαβε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, καθώς η Ελλάδα αναδείχθηκε ως παγκόσμιο παράδειγμα ασφαλούς ανοίγματος του τουρισμού.
Πότε ανοίγουν τα ξενοδοχεία
Στο μέτωπο των ξενοδόχων, ξεκινώντας από την περίοδο του Πάσχα, για δεύτερη φορά, όπως και πέρυσι, η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα θα παραμείνουν κλειστά, με λίγες εξαιρέσεις μονάδων που θα είναι φέτος ανοικτές (σε αντίθεση με το Πάσχα του 2020) στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα πέριξ, όπως γύρω από την Αθήνα, στην Αττική Ριβιέρα, για να υποδεχθούν Αθηναίους που θα θελήσουν μια κοντινή απόδραση επιλέγοντας ξενοδοχείο ή ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης -τύπου Airbnb.
Από το εξωτερικό, ακόμη και με την άρση του μέτρου της 7ήμερης καραντίνας που ανακοινώθηκε την περασμένη Δευτέρα 19/4 για πτήσεις από την Ε.Ε. και πέντε ακόμη χώρες εκτός Ε.Ε. (ΗΠΑ, Ισραήλ, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΑΕ, Σερβία), οι επισκέπτες είναι ανύπαρκτοι και το ίδιο αναμένεται για το επόμενο διάστημα, τουλάχιστον όσο διαρκούν οι λοιποί περιορισμοί και απαγορεύσεις εντός και εκτός Ελλάδος.
Η απαγόρευση των διαπεριφερειακών μετακινήσεων για την πασχαλινή περίοδο έβαλε φρένο και στα σχέδια, ακόμη και από τους μεγαλύτερους ομίλους, για άνοιγμα ξενοδοχείων σε δημοφιλείς προορισμούς ώστε να λειτουργήσουν με τον εσωτερικό τουρισμό ως ένα πρώτο crash test για το καλοκαίρι.
Συνολικά σε όλη την Ελλάδα και σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία από τις Ενώσεις Ξενοδόχων, η πλειονότητα των ξενοδοχείων πρόκειται να ανοίξει το δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου, οπότε και αναμένεται να υπάρξει καλύτερη ροή στις κρατήσεις.
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα
Και επίσημα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τα φετινά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν φέτος στον Τουρισμό, μετά από τις διαβουλεύσεις και με τους λοιμωξιολόγους.
Η βασική διαφορά σε σχέση με τους περσινούς υγειονομικούς κανόνες είναι πως οι πελάτες των ξενοδοχείων θα μπορούν να σερβίρονται μόνοι τους από το μπουφέ των ξενοδοχείων.
Διαβάστε επίσης: Το «αμερικανικό όνειρο» για τον τουρισμό της Ευρώπης
Τα πρωτόκολλα εφαρμόζονται έως 31.05.2022, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων αντιμετώπισης του COVID-19.
α) Μέσα Ατομικής Προστασίας: μάσκα (απλή χειρουργική ή πάνινη/υφασμάτινη), γάντια μιας χρήσης. Ειδικά για το προσωπικό της υπηρεσίας υποδοχής, μπορεί να γίνεται χρήση προσωπείου/ασπίδας προσώπου.
β) Βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού – COVID-19: υγιεινή χεριών, χρήση αντισηπτικών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση σωματικών αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με το πρόσωπο και εν γένει τήρηση μέτρων προσωπικής και αναπνευστικής υγιεινής.
γ) Διαχείριση ύποπτου κρούσματος COVID-19: η διαδικασία που περιγράφεται στο Παράρτημα ΙΙΙ της παρούσας, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
δ) Βιβλίο συμβάντων – COVID-19: βιβλίο (μη θεωρημένο), το οποίο περιλαμβάνει την καταγραφή περιστατικών που συνδέονται με την πρόληψη ή αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος.
ε) Προσωπικό του τουριστικού καταλύματος: το σύνολο των απασχολούμενων, συμπεριλαμβανομένων όσων πραγματοποιούν πρακτική άσκηση.
Σήμα Πιστοποίησης “Health First”
1. Θεσπίζεται Σήμα Πιστοποίησης με τον τίτλο “Health First”, το οποίο είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων.
2. Το Σήμα αναρτάται σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του καταλύματος και αποδεικνύει ότι η επιχείρηση τηρεί τα πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου.
3. Η κατάρτιση του πρωτοκόλλου υγειονομικού περιεχομένου για τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα και η χορήγηση του Σήματος διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής του ΞΕΕ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας/ ΕΟΔΥ μπορούν να αντλούν τα υποχρεωτικά στοιχεία επικοινωνίας για τον υπεύθυνο εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος και τον συνεργαζόμενο ιατρό ανάλογης ειδικότητας ή εμπειρίας, όπου αυτό είναι εφικτό, ή πάροχο υπηρεσιών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας υγείας κάθε καταλύματος μέσω web service.
4. Για τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, το Σήμα χορηγείται από το Υπουργείο Τουρισμού μετά από αίτηση της επιχείρησης, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του (https://www.mintour.gov.gr/).
5. Για την έκδοση του Σήματος η Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας λειτουργεί το τουριστικό κατάλυμα, ενημερώνεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή https://www.healthfirsttourism.gr/.
Δωμάτια καραντίνας
1. Τα τουριστικά καταλύματα προαιρετικά μπορούν να διαθέτουν δωμάτια καραντίνας τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως χώρος απομόνωσης επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19, των οποίων η κλινική κατάσταση δεν απαιτεί νοσοκομειακή περίθαλψη.
2. Τα δωμάτια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως χώρος απομόνωσης επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19, των οποίων η κλινική κατάσταση δεν απαιτεί νοσοκομειακή περίθαλψη, πρέπει να διαθέτουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά, εφόσον είναι εφικτό: α. Να είναι χώρος ορισμένος αποκλειστικά εντός οριοθετημένης περιοχής για τον σκοπό της απομόνωσης επιβεβαιωμένων κρουσμάτων. β. Να είναι χωροταξικά απόλυτα διακριτή και κατά προτίμηση απομακρυσμένη σε σχέση με την υπόλοιπη ξενοδοχειακή δομή, με την οποία δεν πρέπει να μοιράζεται κοινόχρηστους χώρους παραμονής. γ. Να υπάρχει τηλεφωνική γραμμή με 24ωρη δυνατότητα επικοινωνίας για έκτακτες ανάγκες. δ. Να υπάρχει δυνατότητα ιατρικής παρακολούθησης των κρουσμάτων, σύμφωνα με τις ανάγκες, και να διασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες σε περιπτώσεις που η κλινική κατάσταση των ασθενών απαιτεί επαναξιολόγηση ή παρέμβαση. ε. Να διαθέτει καλά αεριζόμενα δωμάτια με ατομική τουαλέτα. Αν δεν υπάρχει δυνατότητα για επαρκή φυσικό αερισμό, πρέπει ο τεχνητός αερισμός να παρέχει 100% φρέσκο αέρα χωρίς ανακύκλωση. στ. Να υπάρχει η υποδομή καθώς και τα απαραίτητα αναλώσιμα για την εφαρμογή των μέτρων ατομικής υγιεινής και την καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών στα δωμάτια. ζ. Να υπάρχει προκαθορισμένη διαδικασία αλλαγής και καθαρισμού κλινοσκεπασμάτων και λοιπού ιματισμού ξεχωριστά από αυτά του υπολοίπου καταλύματος, καθώς και διαδικασίες ασφαλούς αποκομιδής των μολυσματικών
θ. Οι υπηρεσίες των γευμάτων να παρέχονται στα δωμάτια από προσωπικό, που αφήνει το γεύμα έξω από την πόρτα του δωματίου.
ι. Αν απαιτείται είσοδος προσωπικού στο δωμάτιο, το προσωπικό συνιστάται να φέρει τον ανάλογο εξοπλισμό ατομικής προστασίας και να τηρεί απόσταση 1,5 μέτρου από τον ασθενή.
Τα σχόλια είναι κλειστά.