Την αναίρεση του βουλεύματος για την αποφυλάκιση του Νίκου Σειραγάκη ζητά από το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου η αντεισαγγελέας του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Την αναίρεση του βουλεύματος, με το οποίο άνοιξε η πόρτα της φυλακής για τον καταδικασμένο πρώην προπονητή Νίκο Σειραγάκη για ασέλγεια σε βάρος 36 ανηλίκων, ζητεί από το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου η αντεισαγγελέας του Ανώτατου Δικαστηρίου, Αδαμαντία Οικονόμου.
Η εισαγγελική λειτουργός, με αφορμή τον σάλο που προκλήθηκε σχετικά με την αποφυλάκιση του Νίκου Σειραγάκη μετά από 12,5 χρόνια εγκλεισμού, μελέτησε το σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου πλημμελειοδικών Ναυπλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες η αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου διαπίστωσε πως υπάρχουν «κενά» στο σκεπτικό του βουλεύματος κρίνοντας δεν έχει εμπεριστατωμένη αιτιολογία.
Ωστόσο, τον τελευταίο λόγο για το εάν ο Σειραγάκης θα παραμείνει ελεύθερος ή όχι, έχει το ποινικό τμήμα του Αρείου Πάγου το οποίο θα εξετάσει την υπόθεση.
Ο Σειραγάκης είχε καταδικαστεί το 2011 σε 401 έτη κάθειρξης, κατά συγχώνευση 202. Το αίτημα αποφυλάκισης που είχε υποβάλλει έγινε δεκτό πριν από λίγες ημέρες και η Ένωση Δικαστών εξήγησε την απόφαση της για την αποφυλάκιση Σειραγάκη.
Σε ανακοίνωση της, η Ένωση Δικαστών υπενθυμίζει ότι η Δικαστική Εξουσία εφαρμόζει τους Νόμους, που ψηφίζει η Βουλή λέγοντας πως είναι «κομβική» η μείωση (με τον ΠΚ του 2019) του ανώτατου ορίου της πρόσκαιρης κάθειρξης από τα 20 έτη στα 15 έτη, με αποτέλεσμα, όπως λέει, ο επιεικέστερος νόμος να εφαρμόζεται και συνεπώς να εκτίονται και οι παλαιότερες ποινές για μικρότερο χρονικό διάστημα.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Σχετικά με την απόλυση υφ’ όρον καταδικασθέντος σε ποινή πολυετούς καθείρξεως η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων επισημαίνει τα ακόλουθα: Για τη χορήγηση της υφ’ όρον απόλυσης καταδικασθέντος κρατουμένου απαιτείται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η συνδρομή δύο προϋποθέσεων, μίας τυπικής και μίας ουσιαστικής και συγκεκριμένα αφενός η έκτιση μέρους της επιβληθείσας ποινής (με τον ευεργετικό υπολογισμό, που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία) και αφετέρου η καλή διαγωγή του κρατουμένου εντός του σωφρονιστικού καταστήματος. Στην προκείμενη περίπτωση, σύμφωνα με το σκεπτικό του Βουλεύματος, συνέτρεχαν και οι δύο προϋποθέσεις, η δε δεύτερη εξ αυτών πιστοποιούμενη και με σχετική έκθεση κοινωνικής έρευνας.
Όσοι διαμαρτύρονται για τη χορήγηση των υφ’ όρον απολύσεων σε καταδικασθέντες κρατουμένους οφείλουν να γνωρίζουν, ότι η Δικαστική Εξουσία εφαρμόζει τους Νόμους, που ψηφίζει η Βουλή και ότι η κομβική μείωση του ανώτατου ορίου της πρόσκαιρης κάθειρξης από τα 20 έτη στα 15 έτη (αλλά και του ανώτατου ορίου της συνολικής ποινής καθείρξεως) σύμφωνα με τον ισχύοντα από 1-7-2019 νέο Ποινικό Κώδικα, που ουδόλως άλλαξε ως προς τις ανωτέρω ρυθμίσεις, επέφερε αλυσιδωτές συνέπειες στις τυπικές προϋποθέσεις της υφ’ όρον απόλυσης (προς το επιεικέστερο) για την οποία ως θεσμού ελαστικότητας της ποινής σε επίπεδο έκτισης αυτής εφαρμόζονται οι ευμενέστερες για τον κρατούμενο διατάξεις.
Η Πολιτεία θα πρέπει να αντιληφθεί ότι στόχος του θεσμού της υφ’ όρον απόλυσης αποτελεί η θέσπιση ουσιαστικών προϋποθέσεων για την ομαλή ένταξη του κρατουμένου στην κοινωνία και όχι η αποσυμφόρηση των φυλακών. Κάθε, δε, επιτυχημένη νομοθετική παρέμβαση σε νευραλγικούς τομείς του Δικαίου προϋποθέτει αναγκαίως έναν ουσιαστικό διάλογο με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων».
Τα σχόλια είναι κλειστά.