ΒΟΑΚ: Παράταση για 20 Απριλίου στις προσφορές για το Χανιά-Ηράκλειο – Τι γίνεται με τα άλλα τμήματα

Ημερομηνία:

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ημερομηνία άλλαξε από τις 31 Μαρτίου στις 20 Απριλίου καθώς, όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, ζητήθηκε πολύμηνη παράταση από συμμετέχοντα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός.

Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Να θυμίσουμε πως η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β`φάση ενώ οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα
Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο μήνα υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Εκτίμηση πηγών κοντά στους διαγωνισμούς είναι πως το 2023 σταδιακά θα υπογραφούν και θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα
Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

ypodomes.com

politika-kritis-header-ad
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Κρήτη: Ολοκληρώθηκε η θανάτωση και η ταφή...

Σε καραντίνα μέχρι και τις 28 Ιανουαρίου τα αιγοπρόβατα...

Κρήτη: Βουτιά στις τιμές των αγροτικών προϊόντων...

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι τιμές...

Κρήτη: Ολοκληρώθηκε η θανάτωση και η ταφή...

Σε καραντίνα μέχρι και τις 28 Ιανουαρίου τα αιγοπρόβατα...

Κρήτη: Βουτιά στις τιμές των αγροτικών προϊόντων...

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι τιμές...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
politika-kritis-header-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Αναγνώρισε και αντιμετώπισε την αρνητικότητα

Οι άνθρωποι που χαρακτηρίζονται από αρνητικότητα συχνά χρησιμοποιούν συγκεκριμένες...

Κοπή πίτας στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου

Μανώλης Μενεγάκης: Δημιουργική χρονιά προς όφελος των δημοτών, του...

Κορωνοϊός: Ψευτογιατρός πλασάρει σκευάσματα για δήθεν αποτοξίνωση από τα εμβόλια

Ο «θεραπευτής», όπως συστήνεται μέσω της ιστοσελίδας που διατηρεί,...