ΒΟΑΚ: Αντιδράσεις με φόντο την κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς
Το Ηράκλειο δεν πρέπει να κοπεί στα δύο», σημειώνουν επιχειρηματίες, οι οποίοι περιέγραψαν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην ευρύτερη περιοχή
ΒΟΑΚ: Αντιδράσεις με φόντο την κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς
Ανάβουν τα αίματα» και πάλι στο Ηράκλειο, με αφορμή τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που περιλαμβάνει και την κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς, στο πλαίσιο της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ων παρακάμψεων πόλεων του ΒΟΑΚ.
Κάτοικοι, έμποροι και επιχειρηματίες στην ευρύτερη περιοχή της Φοινικιάς δηλώνουν αποφασισμένοι να σταματήσει με κάθε μέσο ο σχεδιασμός κι εκφράζοντας την αντίθεσή τους υποστηρίζουν ότι αφενός η κατάργηση του κόμβου που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός, θα αυξήσει σημαντικά την κυκλοφορία στο εσωτερικό περιοχών κατοικίας, αφετέρου θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας στις εκατοντάδες επιχειρήσεις του Βιοτεχνικού πάρκου, αλλά και στις περιοχές της ενδοχώρας
«Το Ηράκλειο δεν πρέπει να κοπεί στα δύο», σημειώνουν επιχειρηματίες, οι οποίοι περιέγραψαν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην ευρύτερη περιοχή.
Αμεση όμως ήταν η αντίδραση και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στα διοικητικά όρια των οποίων βρίσκεται το έργο. Κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης αποφάσισε να αναπέμψει στο υπουργείο Υποδομών τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο ζητάει, δηλαδή, να ενσωματωθούν οι προτάσεις της Περιφέρειας, των Δήμων και των τοπικών φορέων στη μελέτη αυτή. Η συζήτηση της μελέτης έγινε στη διάρκεια μονοθεματικής συνεδρίασης, όπου επίσης συμμετείχαν βουλευτές, δήμαρχοι, εκπρόσωποι τοπικών παραγωγικών και αναπτυξιακών φορέων του νησιού και πολίτες που ενδιαφέρονται για έναν νέο ΒΟΑΚ. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε, μάλιστα, στο θέμα της υπογειοποίησης των καλωδίων σε διάφορα τμήμα του δικτύου, που προτείνουν φορείς όπως ο ΟΑΚ και το ΤΕΕ/ΤΑΚ, αλλά και η παράταξη του Ευριπίδη Κουκιαδάκη στον Δήμο Ηρακλείου.
Η απόφαση ελήφθη μετά από πολύωρη παρουσίαση και ανάλυση της μελέτης, καθώς και ευρεία συζήτηση και καταγραφή απόψεων και αποφάσεων τοπικών φορέων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναπέμπεται προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις Δημοτικών Συμβουλίων και δημάρχων, οι απόψεις των περιφερειακών συμβούλων, καθώς και οι θέσεις και προτάσεις που κατέθεσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο καθώς και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.
«Ουσιαστικές παρεμβάσεις, όχι μικροδιορθώσεις»
Μάλιστα, αυτοδιοικητικοί και φορείς, στη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου, παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Υποδομών, τόνισαν την ανάγκη να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις στις κυκλοφοριακές παρακάμψεις του ΒΟΑΚ σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου, Γιάννης Καρνέσης, ανακοίνωσε στους συμμετέχοντες ότι, όπως εκτιμάται, οι παρεμβάσεις στις επίμαχες παρακάμψεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πλήρη ανακατασκευή των υφιστάμενων υποδομών, θα είναι ορατές στους Κρητικούς στα τέλη του 2023. Ωστόσο, αυτοδιοικητικοί εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε σχέση με τα προτεινόμενα έργα σε συγκεκριμένους κόμβους, καταθέτοντας παράλληλα τις προτάσεις τους για νέα έργα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, όπως για παράδειγμα τούνελ στο ύψος του Κακού Όρους.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Καρνέσης στο neakriti.gr, στο περιθώριο της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, «είμαστε κοντά στην υποβολή των προσφορών. Πιστεύουμε ότι σίγουρα μέσα στο 2023 θα έχουμε πάρει τις προσφορές και ευελπιστούμε ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει ξεκινήσει η κατασκευή του δρόμου». Μάλιστα, ξεκαθάρισε πως «το χρονοδιάγραμμα για το 2025 παραμένει. Όπως καταλαβαίνετε, όμως, έχουν μεσολαβήσει διάφορα γεγονότα, όπως η πανδημία και άλλα. Και ανάλογα θα προσαρμοστεί αυτό το χρονοδιάγραμμα. Πάντως δε θα είμαστε πολύ μακριά από αυτόν τον στόχο».
Τι προτείνουν – Οι προβληματισμοί δημάρχων και Περιφέρειας
Εκτός από την αναγκαιότητα δημιουργίας παράπλευρου δικτύου στον ΒΟΑΚ, αυτοδιοικητικοί τόνισαν την ανάγκη βελτίωσης των κόμβων σε Χανιά και Ρέθυμνο, ενώ παράλληλα πρότειναν να υπάρχει σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων.
Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Ξυλούρης είναι η κατασκευή τούνελ στο Κακό Όρος, ώστε να μην κινδυνεύουν οι διερχόμενοι από τις μεγάλες ταχύτητες που θα αναγκάζονται να τις μειώνουν απότομα, φτάνοντας στο σημείο αυτό του ΒΟΑΚ. Όπως επισημαίνει μάλιστα ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος, για το συγκεκριμένο κομμάτι του ΒΟΑΚ δεν εμπεριέχει η μελέτη καμία αλλαγή, γεγονός που κάνει επιτακτική την ανάγκη υιοθέτησης της σχετικής πρότασης της Περιφέρειας Κρήτης και της δημοτικής Αρχής.
Στο Ηράκλειο, θα δημιουργηθεί νέος κόμβος που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το ΠΑΓΝΗ, ωστόσο φαίνεται να προκύπτουν διάφορα ζητήματα σε σχέση με τον κόμβο της Φοινικιάς, ο οποίος καταργείται, με το υπουργείο να καταθέτει εναλλακτικές προτάσεις.
Στο «μικροσκόπιο» των αρμοδίων μπήκαν οι βελτιωτικές παρεμβάσεις στον κόμβο της Παπαναστασίου, καθώς και οι νέες συνδέσεις του ΒΟΑΚ, ενώ ζητούν, μεταξύ άλλων, να υπάρξει παρέμβαση και στον κόμβο του αεροδρομίου Ηρακλείου. Μιλώντας στην «ΚΡΗΤΗ ΤV» ο Νίκος Ξυλούρης τόνισε: «Σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο και τα Χανιά, οι τρεις κόμβοι που προτείνονται για τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με τις πόλεις θα πρέπει να βελτιωθούν σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό τμήμα. Περιβαλλοντικά είναι αποδεκτές. Είναι τρεις στα Χανιά και τρεις στο Ρέθυμνο. Στο Βαμβακόπουλο, στις Μουρνιές και στη Σούδα για τον νομό Χανίων, και στο Ρέθυμνο είναι στο Ατσιπόπουλο, στο Αμάρι και στο Σπήλι».
Επίσης, στα Χανιά, όπως είπε, «προτείνουμε την πρόβλεψη της σύνδεσης του δρόμου του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο, γιατί υπάρχει σε εξέλιξη μια μελέτη που θα συνδέει το αεροδρόμιο των Χανίων με τον ΒΟΑΚ, άρα προτείνουμε να υπάρξει σύνδεση και πρόβλεψη της θέσης. Σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο, υπάρχει μια πολύ σοβαρή πρόταση από τον Δήμο Ρεθύμνου, την οποία και υιοθετούμε, για την επέκταση μιας νότιας παράκαμψης του Ρεθύμνου για να δώσει διέξοδο στο κυκλοφοριακό».
Για το Ηράκλειο, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κ. Ν. Ξυλούρης σημειώνει ότι υπάρχει ένα θέμα με την κατάργηση του κόμβου στον της Φοινικιάς ΒΟΑΚ. «Το υπουργείο δίνει κάποιες εναλλακτικές, όπως να συνδεθεί ο κόμβος της Φοινικιάς με τον κόμβο του Γιοφύρου με παράπλευρο δρόμο. Υπάρχει ένα θέμα για το ποιος θα το κάνει αυτό το έργο. Το υπουργείο λέει να το κάνει ο Δήμος Ηρακλείου, που δε συμφωνεί γιατί χρειάζονται πολλά χρήματα».
Επίσης τόνισε ότι «γίνεται μια παρέμβαση στον κόμβο Παπαναστασίου για να βελτιώσει την κυκλοφορία. Στον κόμβο της Νέας Αλικαρνασσού προτείνονται δύο “roundabout” (κυκλικοί κόμβοι) βόρεια και νότια. Να καταργήσουμε τα φανάρια. Η λογική είναι να υπάρχει όσο πιο ελεύθερη γίνεται η κυκλοφορία».
Οι παρατάξεις
Την ίδια στιγμή, παρατηρήσεις επί του περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον ανισόπεδο κόμβο Λίνοπεραμάτων μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο των Γουρνών, διατυπώνουν τέσσερις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης (που αποτελούν και την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηραλείου) Ηράκλειο 3.7.5, Ηράκλειο Ενεργοί Πολίτες, Σύν+Πραξη Δημοτών και Ηράκλειον Αξίζει, με έγγραφό τους προς τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου.
Όπως αναφέρουν, μεταξύ άλλων, οι τέσσερις δημοτικές παρατάξεις στο έγγραφό τους:
Για την ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση της πόλης εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ο αριθμός και οι διαστάσεις των κάτω και άνω διαβάσεων, πέραν των πλευρικών επεκτάσεων που προτείνει η ΜΠΕ.
Θα πρέπει επίσης να εξεταστεί ο σχεδιασμός και μελλοντική κατασκευή συνολικής παράκαμψης της πόλης του Ηρακλείου.
Σήραγγα (τούνελ) στην περιοχή Κακό Όρος
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι επιμέρους παρατηρήσεις των τεσσάρων παρατάξεων στα όσα προτείνονται για τους υπάρχοντες ανισόπεδους κόμβους, καθώς και τα συμπληρωματικά έργα που προτείνονται.
Το πλήρες κείμενο που κατέθεσαν οι τέσσερις παρατάξεις, έχει ως εξής:
«ΕΚΦΡΑΣΗ ΓΝΩΜΗΣ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (Μ.Π.Ε.) ΑΠΟ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟ ΚΟΜΒΟ (Α/Κ) ΛΙΝΟΠΕΡΑΜΑΤΩΝ ΕΩΣ ΑΑΝΙΣΟΠΕΔΟ ΚΟΜΒΟ
(Α/Κ) ΓΟΥΡΝΩΝ
Α. ΓΕΝΙΚΑ
1. Η παράκαμψη Ηρακλείου κατά την συζητούμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) θεωρείται το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Λινοπεραμάτων (Χ.Θ. 120+094) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Γουρνών (Χ.Θ. 145+584) και εκτείνεται σε 3 δήμους (Γαζίου, Ηρακλείου και Χερσονήσου).
Θέματα της χάραξης της αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου του αναφερόμενου τμήματος που χρήζουν βελτίωσης είναι οι στροφές στο Κακό όρος (κατάλληλη λύση αποτελεί η κατασκευή τούνελ) και το τμήμα κάτω από την άνω διάβαση Αγριανών. Η ανάγκη λύσης για το Κακό όρος ενισχύεται από τη λειτουργία ( και κυκλοφοριακή επιβάρυνση) του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι.
2. Επειδή ο πληθυσμός της πόλης του Ηρακλείου υπερδιπλασιάσθηκε από την κατασκευή του νότιου κλάδου της παράκαμψης Ηρακλείου την δεκαετία του 1970, μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός των κάτω και άνω διαβάσεων που υλοποιήθηκε τότε, είναι κυκλοφοριακά ανεπαρκής, που επιτείνεται δυσμενέστερα με την μη ύπαρξη σε όλο το μήκος, των απαιτούμενων παράπλευρων οδών. Συνεπώς για την ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση της πόλης εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ο αριθμός και οι διαστάσεις των κάτω και άνω διαβάσεων, πέραν των πλευρικών επεκτάσεων που προτείνει η ΜΠΕ.
3. Καλώς η ΜΠΕ προτείνει στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, την ανακατασκευή των ασφαλτικών στρώσεων, της οδοστρωσίας , την αποκατάσταση κάποιων επιχωμάτων λόγω ρηγματώσεων και καθιζήσεων ειδικά στο Βόρειο κλάδο του τμήματος από Α/Κ Μεσσααράς μέχρι και Α/Κ Λινοπεραμάτων.
Καλώς επίσης προτείνονται η κατασκευή δικτύου απορροής των όμβριων που δεν υπάρχει σήμερα παντού και την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας με νέα σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς ΣΑΟ (Συστήματα Αναχαιτίσεις Οχημάτων) .
4. Η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου σε όλο το μήκος της παράκαμψης Ηρακλείου Α/Κ Μεσσαράς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάργηση της διαμόρφωσης εισόδου – εξόδου στην περιοχή προς Φοινικιά, καθώς η σύνδεση αυτή εξυπηρετεί πολλές βιοτεχνικές επιχειρήσεις, αλλά και σημαντικό πληθυσμό της ενδοχώρας του Δήμου Ηρακλείου.
5. Επειδή το τμήμα του ΒΟΑΚ από ΑΚ Γαζίου μέχρι και ΑΚ Αλικαρνασσού λειτουργεί ως βασική αστική αρτηρία θα πρέπει να εξεταστεί ο σχεδιασμός και μελλοντική κατασκευή συνολικής παράκαμψης της πόλης του Ηρακλείου.
Β. ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ (Α/Κ)
6. Ανισόπεδος Κόμβος Λινοπεραμάτων περί τη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ) 120+425
Προτείνεται αναδιαμόρφωση του Α/Κ με μικρές μεταβολές σε σχέση με σήμερα και η αναμόρφωση των λωρίδων επιβράδυνσης και λωρίδων επιτάχυνσης (και από το ένα και από το άλλο μέρος) με τη κατασκευή λωρίδων μήκους 250m με taper μήκους 60m., αλλά επί πλέον θα μπορούσε να προταθεί η κατασκευή 2 κόμβων κυκλικής κίνησης, επί της συνδετήριας οδού του κόμβου, ένας δυτικά και ένας ανατολικά.
7. Ανισόπεδος Κόμβος Γαζίου περί τη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 122+600
Πρόκειται για υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο μορφής συμμετρικού τριφυλλιού, τύπου Β, σύμφωνα με τους ΟΜΟΕ-ΑΚ. Ο ΑΚ Γαζίου αναπτύσσεται στη συμβολή του ΒΟΑΚ με την ΠΕΟ «Ηρακλείου – Ρεθύμνου» (1 λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση), η οποία τον διασταυρώνει ανισόπεδα μέσω τεχνικού ΚΔ. Οι υφιστάμενοι ΙΚ είναι δύο, μορφής σταυρού ο ανατολικός και μορφής «Τ» ο δυτικός, όπου καταλήγουν οι κλάδοι εισόδου – εξόδου του ΒΟΑΚ. Προς τα ανατολικά βρίσκονται οι οικισμοί Γαζίου και Αγίου Δημητρίου, ενώ προς τα δυτικά εξυπηρετείται η κίνηση προς Ανώγεια και Καβροχώρι. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας στον δυτικό κόμβο γίνεται με πινακίδες STOP, ενώ στον ανατολικό με φωτεινή σηματοδότηση.
Προτείνεται η κατασκευή 2 κόμβων κυκλικής κίνησης, επί της Π.Ε.Ο., «Ηρακλείου – Ρεθύμνου», ένας δυτικά 3 σκελών και ένας ανατολικά 4 σκελών, και η αναμόρφωση των λωρίδων επιβράδυνσης και λωρίδων επιτάχυνσης, με τη κατασκευή λωρίδων μήκους 250m με taper μήκους 60m.
Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θεωρούνται επαρκείς.
8. Ανισόπεδος Κόμβος ΠΑΓΝΗ Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 124+500 (μελλοντικός) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θεωρούνται θετικές, με την παρατήρηση της εξέτασης νέας συμβολής επί του κυκλικού κόμβου βόρεια του ΒΟΑΚ, για την άμεση εξυπηρέτηση του τοπικού δικτύου, και την αποκατάσταση της επικοινωνίας βόρεια και νότια του ΒΟΑΚ.
9. Ο Ανισόπεδος Κόμβος Μεσσαράς (Γιόφυρου) περί τη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 127+000
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις της εναλλακτικής λύσης Α. θεωρούνται θετικές με την παρατήρηση της εξέτασης των νοτιότερων συμβόλων της Ε.Ο. 97., με τις οδούς Ευαρέστου και Αγίου Μεθοδίου οι οποίες συνδέουν την εν λόγω περιοχή του Α/Κ Μεσσαράς (Γιόφυρο) με το Βιοτεχνικό Πάρκο της Φοινικιάς και την ενδοχώρα, σημειώνοντας υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους και αδυναμία σύνδεσης στην προτεινόμενη λύση
Η αναμόρφωση του συνδετήριου δρόμου Μεν. Παρλαμά σε συνδυασμό με τον κυκλοφοριακό ανασχεδιασμό της εισόδου – εξόδου των δρόμων Ευαρέστου και Αγίου Μεθοδίου θα αποσυμφορήσει την σοβαρή κυκλοφοριακή δυσλειτουργία που παρατηρείται σε ώρες αιχμής σε σχέση με την λειτουργία του Α/Κ της Μεσσαράς. Η παρούσα ΜΠΕ δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα κυκλοφοριακής δυσλειτουργίας του κόμβου αυτού, πέραν της αρτηρίας του ΒΟΑΚ. Η φωτεινή σηματοδότηση που προτείνει η λύση Γ αποτελεί γρήγορη αλλά προσωρινή λύση
10. Ο Κόμβος Φοινικιάς περί της Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 127+800 (προτείνεται η κατάργησή του)
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Η κατάργηση του κόμβου Φοινικιάς θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας στις περιοχές της ενδοχώρας που εξυπηρετεί και το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς και επιβάλλεται οπωσδήποτε η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου βόρεια και νότια του ΒΟΑΚ, με τεχνικά έργα γεφύρωσης του Γιόφυρου ποταμού ώστε να επιτευχθεί η σύνδεση των «αποκλεισμένων» περιοχών με τον ανισόπεδο κόμβο της Μεσσαράς.
Η Μ.Π.Ε. αναγράφει ότι επιβάλλεται η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου με γεφύρωση του ποταμού Γιόφυρο και σύνδεση του με τον Α/Κ Μεσσαράς χωρίς να το σχεδιάζει και να το υλοποιεί!
Αντίθετα στην σελίδα 6-124 παρ.10, αναφέρει «Προτείνεται η κατάργηση της διαμόρφωσης εισόδου -εξόδων στην περιοχή Φοινικιάς. Η εξυπηρέτηση της κίνησης θα γίνεται από τους ήδη υφιστάμενους κόμβους (ο πλησιέστερος είναι ο Α/Κ Μεσσαράς σε απόσταση 800μέτρων) ή με ταυτόχρονη δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου από το αρμόδιο Ο.Τ.Α.,(Είναι ευθύνη μόνο της πολιτείας και όχι των Ο.Τ.Α.) το οποίο θα γεφυρώνει τον ποταμό τόσο βόρεια όσο και νότια του ΒΟΑΚ. »
Βέλτιστη λύση μάλλον αποτελεί ο συνδυασμός αναβάθμισης του Α/Κ Μεσσαράς, παράπλευρο δίκτυο σύνδεσης με γεφύρωση του ποταμού Γιόφυρο προς τα Ανατολικά και κατασκευή Ημικόμβου (Η/Κ) στην Φοινικιά επί του ΒΟΑΚ προς τα Ανατολικά. Αυτό όμως δεν έχει μελετηθεί καθόλου στην παρούσα προμελέτη και Μ.Π.Ε. και προ τούτο πρέπει μα εκπονηθεί σχετική μελέτη.
11. Ο Ανισόπεδος Κόμβος Παπαναστασίου (Κνωσσού) περί τη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 130+500
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Έχει ζητηθεί ο ανισόπεδος ημικόμβος Παπαναστασίου να αναβαθμιστεί με την προσθήκη κυκλικού -ελλειψοειδούς κόμβου στην συμβολή των οδών Σκορδαλού και Κνωσσού και την διαπλάτυνση της λεωφόρου Κνωσσού σε 3+3 λωρίδες, καθώς αποτελεί την σημαντικότερη πύλη εισόδου της πόλης και σε ώρες αιχμής της κυκλοφορίας δημιουργούνται ουρές αναμονής κυρίως στην λεωφόρο Κνωσσού , αλλά και στην οδό Σκορδαλού.
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος Α/Κ λειτουργεί με φωτεινή σηματοδότηση για την ρύθμιση της κυκλοφορίας, ενώ έχει ήδη εκπονηθεί και προμελέτη για την κατασκευή κυκλικού κόμβου. Μια πιο προωθημένη αλλά και ακριβή τεχνική λύση θα ήταν η υπογειοποίηση της λεωφόρου Κνωσσού στην περιοχή της συμβολής της με την οδό Σκορδαλού και η σύνδεση της με την λεωφόρο Κνωσσού με κλάδους προσαρμογής.
Στην εισήγηση αιτείται η σύνδεση του ΒΟΑΚ από Μεσαμπελιές – Παπαναστασίου προς Άγιο Νικόλαο.
Αυτό είχε εξετασθεί και παλαιότερα (2010) και είχε απορριφθεί γιατί λόγω του απαιτούμενου μήκους της λωρίδας επιτάχυνσης 250 m, θα απαιτηθεί συμπληρωματική νέα γέφυρα (διαπλάτυνση) νότια της υφιστάμενης παλαιάς κοιλαδογέφυρας. Τέλος η καθίζηση στην περιοχή της κάτω διάβασης της οδού Κλεάνθης είναι τοπική και έχουν εκπονηθεί μελέτες αποκατάστασης από την Περιφέρεια Κρήτης.
12. Ο Ανισόπεδος Κόμβος Κατσαμπά περί τη Χ.Θ. 132+600
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Να εξεταστεί η δυνατότητα αντικατάστασης των υφιστάμενων κόμβων (τυπικών διασταυρώσεων με νησίδες) εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ, με κυκλικούς κόμβους ώστε να αποφευχθεί η φωτεινή σηματοδότηση και η κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής.
13. o Ανισόπεδος Κόμβος Αεροδρομίου περί τη Χ.Θ. 133+900
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Υφιστάμενος κόμβος πέραν από την εξυπηρέτηση του αεροδρομίου πρέπει να διαμορφωθεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις κοντινές εγκαταστάσεις της Αστυνομίας (Αστυνομικό Μέγαρο) και του Κλειστού Γυμναστηρίου 2 Αοράκια, κυρίως όμως τις εγκαταστάσεις της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ), η οποία γειτνιάζει στον εν λόγω κόμβο και μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τον ΒΟΑΚ.
Η παρούσα Μ.Π.Ε δεν χωροθετεί και καλώς δεν εξετάζει Σταθμούς Διοδίων».
Πηγή: neakriti.gr
Τα σχόλια είναι κλειστά.