Β. Διγαλάκης: «Η επιστημονική γνώση οδηγός των ενεργειών μας για την προστασία του περιβάλλοντος»

Ημερομηνία:

«Χρήσιμη η εισαγωγή μαθημάτων για το περιβάλλον σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ»
Ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση του Πολιτισμού μας» χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος, στην πρόληψη περιβαλλοντικών καταστροφών, στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικού ήθους είναι καίρια» και «θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».

Ο κ. Διγαλάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον», αναφέρθηκε στη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο, σημειώνοντας ότι συμβάλλει στην περιβαλλοντική ωρίμαση των κοινωνιών, ώστε να εκτιμούν την περιβαλλοντική διάσταση των ενεργειών και των επιλογών τους.

Σε προπτυχιακό επίπεδο ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι θα ήταν εύστοχη η εισαγωγή δύο μαθημάτων σχετικών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική πολιτική. Έτσι, εκτός από τα Τμήματα Περιβαλλοντικών Επιστημών και Μηχανικών Περιβάλλοντος -που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη του περιβάλλοντος και την επίλυση των προβλημάτων του- οι φοιτητές κάθε επιστημονικού τομέα θα μπορούν να γίνουν γνώστες των βασικών περιβαλλοντικών θεμάτων και, στο πλαίσιο της επιστήμης που ακολουθούν, να ασχοληθούν και να επιδιώκουν την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων (συναφών με τον επιστημονικό τομέα που σπουδάζουν).
Ο κ. Διγαλάκης τόνισε, εξάλλου, ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης δεν τελειώνει με την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών, αλλά είναι κρίσιμο οι απόφοιτοι, ειδικά όσοι απασχολούνται π.χ. στη βιομηχανία ή σε κυβερνητικές θέσεις, να εξακολουθούν να τροφοδοτούνται με γνώση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να δοθούν κίνητρα στους εργοδότες, ώστε να παρέχουν στους εργαζομένους σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά μαθήματα, σημείωσε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παράλληλα με το ακαδημαϊκό έργο, μεγάλη είναι και η σημασία της έρευνας που συντελείται στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε την επιστημονική γνώση και τα ερευνητικά αποτελέσματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με στόχο όλες οι περιβαλλοντικές οδηγίες, οι νόμοι και οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι βασισμένες σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα».

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μετεγγραφές στα ΑΕΙ: Ξεκινά η υποβολή των...

Ποιοι είναι δικαιούχοι για τις μετεγγραφές στα ΑΕΙ. Βήμα...

ΕΑΠ:Ενημέρωση-Δήλωση Πρύτανη, Καθηγητή Εμ. Κουτούζη

Αγαπητά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΕΑΠ, Επικοινωνώ μαζί σας...

Μετεγγραφές στα ΑΕΙ: Ξεκινά η υποβολή των...

Ποιοι είναι δικαιούχοι για τις μετεγγραφές στα ΑΕΙ. Βήμα...

ΕΑΠ:Ενημέρωση-Δήλωση Πρύτανη, Καθηγητή Εμ. Κουτούζη

Αγαπητά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΕΑΠ, Επικοινωνώ μαζί σας...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Κώστας Σημίτης :Λίγα λόγια, πολλά έργα,άρθρο του Αργύρη Αργυριάδη

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου www.argiriadis.gr Βαθιά στο DNA του ελληνικού πολιτικού βίου...