Το σχέδιο για να πέσουν οι τιμές – Πώς θα εφαρμοστεί το πλαφόν και οι κόφτες

Ποια μέτρα ξεκινούν από τον… Μάρτιο και ποια μπήκαν σε εφαρμογή ήδη από χθες
Στη λήψη μέτρων με καθυστέρηση και με κάποια εξ’ αυτών να αναμένεται να εφαρμοστούν από τον… Μάρτιο προχωρά η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, εξειδικεύοντας τα μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και της αισχροκέρδειας που επικρατεί εδώ και πάνω από 2 χρόνια!

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το νέο πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός και εξειδίκευσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ξεχωρίζουν το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος και η μείωση κατά 30% των εκπτώσεων και πιστωτικών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ και με την προσδοκία για αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Κάποια από αυτά τα μέτρα θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα και θα νομοθετηθούν τον Μάρτιο και ένα… ισχύει ήδη από χθες.

Προσφορές
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, από τον Μάρτιο μειώνονται οι εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με στόχο να μεταφερθεί το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι, κάτι το οποίο, ωστόσο, θα υπόκειται στους ελέγχους που θα πρέπει να κάνει η ΔΙΜΕΑ. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες, που –σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού– παρατηρήθηκαν αποκλίσεις, όπως είναι το βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, καθαριστικά, αφρόλουτρα σαμπουάν, οδοντόκρεμες και βρεφικές πάνες.

Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα
Μία από τις βασικές παρεμβάσεις αφορά στην επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα, προϊόν για το οποίο έγινε εκτεταμένη συζήτηση αναφορικά με το γεγονός ότι η χώρα μας είναι «πρωταθλήτρια» σε επίπεδο Ευρώπης, με την τιμή να είναι υψηλότερη ακόμη και κατά 213% από τη Σουηδία. Ειδικότερα, για την κατηγορία του βρεφικού γάλακτος ορίζεται η επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών, που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το συγκεκριμένο προϊόν στη χώρα μας. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%. Και αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Μάρτιο.

Οι εκπτώσεις
Με τα νέα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης απαγορεύεται στους προμηθευτές, που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων, να υλοποιούν εκπτώσεις και ευρύτερες προωθητικές ενέργειες χρονικό διάστημα τριών μηνών στα προϊόντα που αυξάνουν τιμές. Το μέτρο τέθηκε σε ισχύ ήδη από χθες, και αναμένεται η υπουργική απόφαση Σκρέκα.

Στον αντίποδα όμως όσοι διατηρούν σταθερές τιμές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν προσφορές. Κατά την εφαρμογή της συγκεκριμένης πρακτικής οι ανατιμήσεις στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ να μεταφέρονται στις τιμές με έκπτωση.

Το μέτρο αυτό έχει τεθεί σε εφαρμογή. “Οποιαδήποτε ανατίμηση ανακοινωθεί από σήμερα (σημ.: Τετάρτη), καθιστά απαγορευτικό να προχωρήσουν σε προσφορές, τους επόμενους 3 μήνες από την εφαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής. Είναι αποτρεπτικό για μια εταιρεία να προχωρήσει σε αδικαιολόγητη αύξηση τιμών”, είπε χθες ο υπουργός, Κώστας Σκρέκας. Ο έλεγχος θα γίνεται από την ΔΙΜΕΑ, φυσικά και ψηφιακά.

«Καθαρές» τιμές από… Μάρτιο
Πέραν των παραπάνω, οι προμηθευτές θα υποχρεούνται στο εξής να διαθέτουν στο λιανεμπόριο τα προϊόντα που παρασκευάζουν σε καθαρές τιμές. Σε αυτό το πλαίσιο επιτρέπεται το πιστωτικό τιμολόγιο μόνο έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Πρόκειται για ένα μέτρο που επηρεάζει προϊόντα του πρωτογενούς τομέα όπως είναι νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα. «Οι τιμές βασικών προϊόντων θα μειωθούν στα ράφια από την έναρξη εφαρμογής των μέτρων και πρέπει να εφαρμοστούν από αρχές Μαρτίου, ανέφερε σχετικά ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Πηγή: ΟΤ

Τα σχόλια είναι κλειστά.