Το «μεγάλο πάρτι» με τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
«Φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ενδονησιωτικά δρομολόγια
Το «μεγάλο πάρτι» με τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στις βασικές γραμμές κορμού στο Αιγαίο μπορεί να είναι στα ύψη αλλά δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές μεταβολές φέτος σε σύγκριση με πέρυσι. Εκεί όμως που γίνεται το «μεγάλο πάρτι» με τις τιμές είναι στα ταχύπλοα και κυρίως στις ενδονησιωτικές γραμμές.
Ωστόσο σε όποιες γραμμές και όποιες ημέρες, υπάρχουν ταχύπλοα δυο η και παραπάνω εταιρειών, ο ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές. Όπως σχολιάζουν παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς, όπου υπάρχει ανταγωνισμός υπάρχει και πτώση των τιμών και το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την πολιτική του, προσθέτουν με νόημα, θα πρέπει να διασφαλίσει τη συνέχιση και ενίσχυση αυτού του ανταγωνισμού.
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Οι ενδονησιωτικές γραμμές εξυπηρετούν έχουν την τιμητική τους τους θερινούς μήνες καθώς όλοι θέλουν να επισκεφθούν στις λίγες ημέρες διακοπών όσο περισσότερα νησιά μπορούν. Όλοι μαζί θα πρέπει να καταβάλλουν «κάτι τις» παραπάνω για να διακινηθούν από το ένα νησί στο άλλο ακόμη και όταν απέχουν μεταξύ τους μερικά μίλια. Στη γραμμή Πάρο- Νάξο, μια απόσταση μόλις 17 μιλίων μεταξύ των δυο λιμανιών ένας επιβάτης θα πρέπει να καταβάλει με ταχύπλοο μέχρι και 33 ευρώ. Υπάρχει βέβαια και η λύση του συμβατικού που κυμαίνεται από 7-15 ευρώ ανάλογα το πλοίο.
Ο πόλεμος των ταχυπλόων τόσος σε κύριες γραμμές όσο και σε ενδονησιωτικές καλά κρατεί το φετινό καλοκαίρι με τις τιμές να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με το πόσα ταχύπλοα διαφορετικών εταιρειών συμπίπτουν τις ίδιες ημέρες στις γραμμές. Παράλληλα διαφορά στις τιμές καταγράφονται σε ορισμένες περιπτώσεις μεταξύ και των διαφορετικών ταχύπλοων της ίδιας εταιρείας.
Παραδείγματα για ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Τα παραδείγματα πολλά και ορισμένα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ενδεικτικά στη γραμμή Πειραιάς Σαντορίνη η ημέρα ξεκινάει με εισιτήριο στα 89,70 και σταδιακά καθώς και άλλα ταχύπλοα άλλων εταιρειών «μπαίνουν» στη γραμμή μειώνεται μέχρι και τα 58 ευρώ τις απογευματινές ώρες.
Στη γραμμή Πειραιάς Ίος τη μία ημέρα μπορείτε να ταξιδέψετε με ταχύπλοο στην τιμή των 84 ευρώ ενώ την επόμενη ημέρα υπάρχουν και οι επιλογές των 59 και 67 ευρώ καθώς μπαίνουν στη γραμμή και άλλα ταχύπλοα.
Στη γραμμή Ηράκλειο Μύκονος την μια ημέρα που το ταχύπλοο που συνδέει τους δυο προορισμούς είναι ένα, η τιμή του εισιτηρίου είναι στα 105,70 ευρώ, την επόμενη ημέρα που το ταχύπλοο αυτό αποκτά ανταγωνιστή με τιμή εισιτηρίου στα 79 ευρώ τότε μειώνει και το δικό του εισιτήριο στα 83 ευρώ.
Στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη τις ημέρες που μόνο ένα ταχύπλοο ή μία εταιρεία με δυο ταχύπλοα εξυπηρετεί τη γραμμή η τιμή του εισιτηρίου είναι στα 92,70 ευρώ όμως η τιμή αυτή μειώνεται μέχρι και τα 59 ευρώ τις ημέρες που άλλο ταχύπλοο άλλης εταιρείας μπαίνει στη διαδρομή.
Τέλος μια μικρή αύξηση τιμών καταγράφεται στις γραμμές των Σποράδων από Βόλο, όπου φέτος δραστηριοποιείται μία εταιρεία. Ειδικότερα οι τιμές από τον Βόλο για την Σκιάθο πέρυσι κυμαίνονταν στα 31-32 ευρώ με συμβατικό πλοίο. Φέτος όμως σημειώθηκε μια μικρή αύξηση κατά 8% στα 34,70 ευρώ, ενώ για την Σκόπελο που πέρυσι η τιμή κυμαίνονταν πέριξ των 38 ευρώ (Γλώσσα Σκοπέλου) φέτος σημειώθηκε μια αύξηση στα 41,90 ευρώ (+10%).
Πηγή ΟΤ
Τα σχόλια είναι κλειστά.