Το lockdown μας πήγε 40 χρόνια πίσω – Ο αντίκτυπος στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη
Η δυσοίωνη πρόβλεψη διατυπώθηκε από τον ΟΟΣΑ στις ενδιάμεσες οικονομικές προοπτικές του Φεβρουαρίου 2024
Το lockdown μας πήγε 40 χρόνια πίσω – Ο αντίκτυπος στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη
Ο αντίκτυπος του lockdown στην εκπαίδευση των παιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού μπορεί να έχει μειώσει τις πιθανότητες αύξησης της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης έως και 40 χρόνια, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Η ζοφερή πρόβλεψη διατυπώθηκε από τον ΟΟΣΑ στην ενδιάμεση οικονομική προοπτική του Φεβρουαρίου 2024: «Ενίσχυση των θεμελίων για την ανάπτυξη».
Η ενδιάμεση έκθεση εξετάζει τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές και τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό για το 2024, καθώς και τους συνεχείς γεωπολιτικούς κινδύνους.
Ο αντίκτυπος του lockdown στην εκπαίδευση των παιδιών θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη
Υπήρξε μια άνευ προηγουμένου πτώση στις βαθμολογίες των μαθηματικών και των τεστ ανάγνωσης μεταξύ των 15χρονων μεταξύ 2018 και 2022, τα χρόνια της πανδημίας, όπως αποκάλυψε η έκθεση, επικαλούμενη την έκθεση του ΟΟΣΑ για το 2023 για τη διεθνή αξιολόγηση μαθητών (PISA), σύμφωνα με το Euronews.
Τα παιδιά από πιο οικονομικά μειονεκτική θέση δεν κέρδισαν επωφελήθηκαν από τη διαδικτυακή μάθηση όπως έκαναν άλλοι μαθητές, λόγω έλλειψης πόρων
Αυτό θα μπορούσε δυνητικά να έχει δευτερεύουσες αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια παραγωγικότητα, τη διάχυση της γνώσης και την καινοτομία για 30 έως 40 χρόνια, εκτιμά ο ΟΟΣΑ, ως αποτέλεσμα των χαμηλότερων βαθμολογιών που επηρεάζουν τους βαθμούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, τελικά, τις ευκαιρίες για εισαγωγή στα κολέγια και ως επακόλουθο στον τομέα εργασίας.
Αυτές οι βαθμολογίες θα μπορούσαν να αποδοθούν κυρίως σε πολλά σχολεία και μαθήματα εκμάθησης που εφαρμόζουν τη διαδικτυακή μάθηση κατά τη διάρκεια του lockdown της πανδημίας, σύμφωνα με την έκθεση, καθώς τα παιδιά από πιο οικονομικά μειονεκτική θέση δεν επωφελήθηκαν από τη διαδικτυακή μάθηση όπως έκαναν άλλοι μαθητές, λόγω έλλειψης πόρων.
Τέτοια μειονεκτήματα κυμαίνονταν από την έλλειψη πρόσβασης στο Διαδίκτυο ή υπολογιστών, χώρο μελέτης, ακόμη και υποστήριξη δασκάλων και συνομηλίκων, μεταξύ άλλων. Με τα lockdown να διαρκούν για χρόνια σε ορισμένες χώρες, ορισμένοι μαθητές είδαν επίσης αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία και ως επακόλουθο στην ακαδημαϊκή τους ζωή.
Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είναι ο δρόμος
Η έκθεση επισημάνει ορισμένα βασικά ελαττώματα σε αρκετά εκπαιδευτικά συστήματα που υπήρχαν πολύ πριν από την πανδημία και δείχνουν ξεκάθαρα την ανάγκη για αλλαγές.
Αυτά περιλαμβάνουν υψηλότερα πρότυπα για τα προσόντα των εκπαιδευτικών, καθώς και καλύτερη ποιότητα διδασκαλίας. Πρέπει να υπάρξει περισσότερη υποστήριξη για τα μειονεκτούντα σχολεία και τα παιδιά με τη μορφή καλύτερων και πιο αποτελεσματικών πόρων, αναφέρει η έκθεση.
Επιπλέον, για τους ηλικιωμένους και τους παλιννοστούντες φοιτητές, καθώς και για τους ήδη υπάρχοντες, χρειάζονται περισσότερες επιλογές στη δια βίου μάθηση, μαθήματα βασισμένα σε δεξιότητες και επαγγελματική κατάρτιση, τα οποία θα πρέπει ιδανικά να είναι προσαρμοσμένα στις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς.
Ο πληθωρισμός θα μειωθεί περισσότερο τα επόμενα δύο χρόνια
Για το 2024, ο συνολικός πληθωρισμός των χωρών της G20 αναμένεται να είναι περίπου 6,6%, με τον πυρήνα να κυμαίνεται κατά μέσο όρο περίπου στο 2,5%.
Ο βασικός πληθωρισμός για τις οικονομίες της G20 το 2025 προβλέπεται να είναι περίπου 3,8%, με τον πυρήνα να μειωθεί στο 2,1%.
Η έκθεση τονίζει: «Η νομισματική πολιτική πρέπει να παραμείνει συνετή για να διασφαλίσει ότι οι υποκείμενες πληθωριστικές πιέσεις συγκρατούνται διαρκώς. Υπάρχει περιθώριο για να αρχίσει η μείωση των ονομαστικών επιτοκίων, υπό την προϋπόθεση ότι ο πληθωρισμός συνεχίζει να μειώνεται, με μειώσεις των επιτοκίων πολιτικής στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη ζώνη του ευρώ από δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2024 αντίστοιχα, αλλά η πολιτική στάση πρέπει να παραμείνει περιοριστική για αρκετό καιρό ακόμη».
Οι κεντρικές τράπεζες και τα οικονομικά ιδρύματα, ωστόσο, είναι πιθανό να συνεχίσουν να ακολουθούν μια προσεκτικά αισιόδοξη και βασισμένη στα δεδομένα προσέγγιση, με την Τράπεζα της Αγγλίας να επιλέγει να διατηρήσει σταθερά τα επιτόκια στο 5,25% στη συνεδρίασή της τον Φεβρουάριο. Αυτό γίνεται για να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι οι παράγοντες που οδηγούν τον πληθωρισμό είναι υπό έλεγχο προτού λάβουν οποιαδήποτε βασικά μέτρα νομισματικής χαλάρωσης.
Η Ερυθρά Θάλασσα
Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι, το 2022, περίπου το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Καθώς οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθούν να δείχνουν ελάχιστα σημάδια ύφεσης, τα έξοδα αποστολής για ορισμένες εταιρείες έχουν αυξηθεί ραγδαία.
Eταιρείες χρειάστηκε να περιηγηθούν στην αφρικανική ήπειρο, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας και είδαν το μήκος των ταξιδιών τους να αυξάνεται κατά 30% έως 50%. Αυτό έχει επηρεάσει κυρίως τις εμπορικές διαδρομές και τα δρομολόγια από την Ασία προς την Ευρώπη.
Αυτό οδήγησε σε ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα αποστολής παγκοσμίως. Αρκετές εταιρείες είχαν ήδη κάνει περισσότερες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετά την πανδημία, επομένως ελπίζουμε ότι τώρα θα συμβάλει στην κάλυψη του κενού εφοδιασμού και τελικά στη μείωση του κόστους.
Το κόστος αποστολής μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στον παγκόσμιο πληθωρισμό, με αρκετούς ευρωπαίους λιανοπωλητές να προειδοποιούν ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών για πολλά προϊόντα, καθώς και σε άλλα μη διαθέσιμα ή εν συντομία Προμήθεια.
Ως εκ τούτου, ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι, εάν το κόστος αποστολής συνεχίσει να αυξάνεται, ο ετήσιος πληθωρισμός των τιμών των εισαγωγών θα μπορούσε ενδεχομένως να σημειώσει αύξηση περίπου 5%. Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να οδηγήσει τον πληθωρισμό των τιμών καταναλωτή να αυξηθεί κατά περίπου 0,4% σε περίπου ένα χρόνο.
Τα σχόλια είναι κλειστά.