Τίτλοι τέλους πέφτουν και στα χαρτιά πλέον (διότι στην πράξη οι τίτλοι τέλους έχουν πέσει εδώ και χρόνια) στο πάλαι ποτέ φιλόδοξο εγχείρημα της δημιουργίας αεροδρομίου Ανατολικής Κρήτης κοντά στην Παχιά Άμμο.
Η εταιρεία «Αεροδρόμιο Ανατολικής Κρήτης “Ξένιος Ζευς”», που συστάθηκε πριν από μια 30ετία για να δώσει “σάρκα και οστά” στο όραμα του εν λόγω αεροδρομίου, και αγκαλιάστηκε τότε όχι μόνο από τους Δήμους Ιεράπετρας και Αγίου Νικολάου, το Επιμελητήριο Λασιθίου και άλλους φορείς του νομού, αλλά και από απλό κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και ανθρώπων που ζουν στην Αθήνα, διαλύεται οριστικά με δικαστική απόφαση που ορίζει παράλληλα την εκκαθάριση της.
Ειδικότερα, με την απόφαση 14/2023 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Λασιθίου λύεται η Ανώνυμη Εταιρία με την επωνυμία «Αεροδρόμιο ανατολικής Κρήτης – Ξένιος Ζευς Ανώνυμη Εταιρεία» και διακριτικό τίτλο «XENIOS ZEYS AIRPORT», που εδρεύει στην Ιεράπετρα. Εκκαθαριστής της Ανώνυμης Εταιρίας διορίστηκε ο λογιστής – οικονομολόγος Ζαχαρίας Κ. Δινεράκης, κάτοικος Νεάπολης.
Ο άδοξος αλλά αναμενόμενος επίλογος
Με την απόφαση του Πρωτοδικίου Λασιθίου γράφεται ο άδοξος αλλά απόλυτα επίλογος για ένα όραμα που ”ναυάγησε” πριν από πολλά χρόνια. Ιδίως μετά την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου “Βιτσέντζος Κορνάρος” της Σητείας, αρχικά το 2003 με την κατασκευή επί υπουργίας Χρήστου Βερελή του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων που επέτρεψε πλέον κανονικές πτήσεις και όχι μόνο πτήσεις με μικρά αεροσκάφη τύπου dornier, και εν συνεχεία το 2015 με τις κτηριακές επεκτάσεις και τον νέο αεροσταθμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκατοντάδες πολίτες από τους δήμους Ιεράπετρας και Αγίου Νικολάου αλλά και πολίτες που ζουν στην Αθήνα, και είχαν πιστέψει στο όραμα επενδύοντας μάλιστα τις οικονομίες τους για την αγορά μετοχών της εταιρείας, ζητούσαν εδώ και χρόνια να προχωρήσει η εκκαθάριση της “ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ” ώστε να μάθουν και εκείνοι ποιο είναι το μερίδιο τους από τα ακίνητα που είχαν αγοραστεί.
Ιστορικό
Μια ιδέα του αείμνηστου Μιχάλη Μυγιάκη
Η ιδέα της δημιουργίας μιας αεροπορικής πύλης εισόδου στην ανατολική πλευρά του νησιού “γεννήθηκε” πριν από 30 χρόνια στην Ιεράπετρα, επί δημαρχίας τότε του αείμνηστου Μιχάλη Μυγιάκη. Στη συνέχεια, και μετά το 1990 επί δημαρχίας Μανόλη Μαστοράκη, η προσπάθεια συνεχίστηκε με συνεργασία των Δήμων Ιεράπετρας και Αγίου Νικολάου.
Το εγχείρημα προέβλεπε τη δημιουργία του αεροδρομίου Ανατολικής Κρήτης κοντά στην Παχιά Άμμο, συγκεκριμένα στα όρια των τοπικών κοινοτήτων Παχιάς Άμμου και Κάτω Χωριού.
Το 1991 συστάθηκε μάλιστα και ειδική εταιρεία, με τίτλο «Αεροδρόμιο Ανατολικής Κρήτης “Ξένιος Ζευς” με σκοπό την ίδρυση του αεροδρομίου. Στην εταιρεία μπήκαν ως μέτοχοι και οι δύο Δήμοι με τις Τοπικές Κοινότητες αλλά και μεμονωμένοι πολίτες από την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο, ακόμα και την Αθήνα!
Η αλήθεια είναι ότι στην πορεία διαφάνηκε καθαρά ότι το κράτος και άλλοι φορείς δεν έτρεφαν ακριβώς… ενθουσιασμό για το εγχείρημα, ίσα-ίσα δηλαδή! Η έλλειψη εξελίξεων άρχισε να ξεθωριάζει από νωρίς το εγχείρημα, ενώ το 2003, όταν και φτιάχτηκε νέος διάδρομος απογειώσεων στον δημοτικό αερολιμένα Σητείας, επιτρέποντας πτήσεις με κανονικά αεροσκάφη, έγινε για τα καλά πλέον αντιληπτό ότι δεν υπήρχε πια πρόσφορο έδαφος και χώρος για τη δημιουργία αεροδρομίου στην περιοχή της Παχιάς Άμμου.
Για και πολύ καιρό η εταιρεία «Αεροδρόμιο Ανατολικής Κρήτης “Ξένιος Ζευς”» παρέμεινε ουσιαστικά “ακέφαλη” διοικητικά, μέχρι που ήρθε το 2020 η διαταγή του Πρωτοδικείου Λασιθίου για την συγκρότηση της προσωρινής διοίκησης ενώ τώρα με την δικαστική απόφαση λύσης-εκκαθάρισης της εταιρείας πέφτει οριστικά πλέον η ”αυλαία” ενός φιλόδοξου εγχειρήματος που δεν έμελλε να πάρει ποτέ ”σάρκα και οστά”neakriti.gr