Τι θα γίνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου μετά την λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι | Προχωρούν οι μελέτες | 9,2 εκατ. επιβάτες φέτος, ρεκόρ όλων των εποχών
“Ο υφιστάμενος αερολιμένας δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου και ότι η έκταση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα αναπτυχθεί ως αναπόσπαστο τμήμα της Πόλης του Ηρακλείου και της ευρύτερης αστικής περιοχής της, επ΄ ωφελεία του Περιβάλλοντος και της Εθνικής Οικονομίας”.
Την απάντηση αυτή έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή του Βουλευτή Ηρακλείου της Κ.Ο. «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ», Χαράλαμπου Μαμουλάκη, με θέμα τον σχεδιασμό της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», όταν τερματιστεί η λειτουργία του, με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής:
“Ο Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αεροδρόμια της χώρας.
Εκτιμάται ότι εφέτος θα παρουσιάσει, για ακόμη μία χρονιά, αύξηση της επιβατικής κίνησης, με τις προβλέψεις για το 2024 να ανέρχονται στους 9,2 εκατ. επιβάτες, αριθμός που θα ξεπεράσει το περυσινό ιστορικό ρεκόρ των 8,7 εκατ. επιβατών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε στενή συνεργασία με τις διοικήσεις της ΥΠΑ και του Αερολιμένα, κάνουν το καλύτερο δυνατό προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες που έχει το Αεροδρόμιο.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων αυτών, με τη συνδρομή ιδιωτικών φορέων, καθώς και της Περιφέρειας Κρήτης, έχουν πραγματοποιηθεί:
Αντικατάσταση 24 κεντρικών κλιματιστικών μονάδων.
Αντικατάσταση δυο ιμάντων παραλαβής αποσκευών (carousel).
Ηλεκτρονικός ανοιχτός διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση 2 επιπλέον αντλιών θερμότητας αέρος / νερού.
Παρεμβάσεις στη Σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, με αύξηση του συντελεστή συχνότητας καθαρισμού και αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, λόγω των αναγκών που προκύπτουν από τη συνεχή αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Παρεμβάσεις στον εξαερισμό κλειστών χώρων.
Ιδιαίτερη σημασία δίδεται σε θέματα επιχειρησιακής ασφάλειας, όπου, μεταξύ άλλων, ήδη έχουν υλοποιηθεί:
Ασφαλτόστρωση 1.300 μέτρων του κυρίως διαδρόμου προσγείωσης.
Μελέτη και έλεγχος αντοχής πεδίου ελιγμού και διαδρόμων.
Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι, ένα εμβληματικό έργο για την περιοχή, το οποίο αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο αεροπορικών μετακινήσεων στο νησί.
Στην παρούσα χρονική περίοδο, έχει ολοκληρωθεί το 35% του έργου, ενώ το Νέο Αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027.
Κατόπιν τούτων, αποτελεί χρέος μας να αξιοποιήσουμε τις εκτάσεις του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου και εργαζόμαστε στην κατεύθυνση αυτή.
Συγκεκριμένα:
1ον. Το έργο «Δράσεις Ωρίμανσης – Οδικός Χάρτης για την αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης», ύστερα από απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, ανατέθηκε στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.), ως φορέας ωρίμανσης, διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης της σύμβασης του έργου.
Συγκεκριμένα, με την 2η Κυβερνητική Επιτροπή, στις 1 Μαρτίου 2022, ορίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέας ωρίμανσης, διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων για το έργο.
Και με την 8η Κυβερνητική Επιτροπή, στις 21 Μαΐου 2024, εγκρίθηκε η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να υλοποιηθούν οι δράσεις που ορίστηκαν κατά την απόφαση της 2ης Κυβερνητικής Επιτροπής.
Στις 11 Ιουνίου 2024, το ΤΑΙΠΕΔ κοινοποίησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη σύναψη εκτελεστικής σύμβασης, για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού και νομικού συμβούλου για το έργο.
Αντικείμενο αυτής, η πλήρης αποσαφήνιση και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της έκτασης από νομικής και τεχνικής πλευράς, και η δημιουργία ενιαίου τεχνικού και νομικού πλάνου ωρίμανσης.
Τα παραδοτέα θα καλύπτουν τις ανάγκες εκπόνησης μελέτης σκοπιμότητας/μελέτης εναλλακτικών λύσεων, που θα υλοποιηθεί σε επόμενο στάδιο.
Υποβλήθηκαν, στις 26 Ιουνίου, προσφορές και η Επιτροπή είναι σε διαδικασία αξιολόγησης, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τρεις μήνες.
2ον. Συστάθηκε ομάδα εργασίας, η οποία είχε ως αντικείμενο τη συλλογή στοιχείων για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης του υφιστάμενου αερολιμένα.
Η ολοκλήρωση των εργασιών της εν λόγω κοινής ομάδας έγινε μετά την αεροφωτογράφιση και τη σύνταξη ορθοφωτοχαρτών υψηλής ευκρίνειας του συνόλου της έκτασης του υφιστάμενου αεροδρομίου.
Στο πλαίσιο της ωρίμανσης του Έργου, Υπηρεσία του Υπουργείου είχε ήδη προβεί στην υλοποίησης της προϋπάρχουσας σύμβασης για την Αεροφωτογράφιση, δημιουργία ορθοφωτοχαρτών και σύνταξη Φωτογραμμετρικών Διαγραμμάτων για την αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου του υφιστάμενου αερολιμένα, ενέργεια η οποία είχε κριθεί ως αναγκαία προϋπόθεση, μεταξύ άλλων, για την εκκαθάριση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της υπόψη έκτασης.
Η μελέτη αεροφωτογράφισης παραδόθηκε από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, στις 13 Μαρτίου 2023, στο ΤΑΙΠΕΔ.
3ον. Η δανειακή σύμβαση χρηματοδότησης με την ΕΤΕπ είχε συνταχθεί για τη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου στην κατασκευή του Έργου του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.
Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), χωρίς τη συμμετοχή της ΕΤΕπ.
4ον. Το πρώτο ορόσημο που αφορούσε την έκταση του υφιστάμενου αερολιμένα «Ν. Καζαντζάκης», είχε εκπληρωθεί με την αποστολή στην ΕΤΕπ σχετικής επιστολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία παρεχόταν η διαβεβαίωση ότι ο υφιστάμενος αερολιμένας δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου και ότι η έκταση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα αναπτυχθεί ως αναπόσπαστο τμήμα της Πόλης του Ηρακλείου και της ευρύτερης αστικής περιοχής της, επ΄ ωφελεία του Περιβάλλοντος και της Εθνικής Οικονομίας.
5ον. Στο πλαίσιο της ως άνω αναφερόμενης εγκεκριμένης μελέτης Αεροφωτογράφισης, δημιουργίας ορθοφωτοχαρτών και σύνταξης Φωτογραμμετρικών Διαγραμμάτων για την αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου του υφιστάμενου αερολιμένα, συντάχθηκε ο Πίνακας Προέλευσης Εκτάσεων κατά ΦΕΚ, ο οποίος συνοδεύεται από αντίστοιχο Διάγραμμα και Τεχνική Έκθεση.
Σύμφωνα με τον Πίνακα, το σύνολο των εκτάσεων που απεικονίζονται εκτιμάται σε 2.573.400 τ.μ.. Εκ της μελέτης προκύπτει ότι, εξ αυτών, 2.219.774 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, και 253,255 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πέραν τούτων, το ΤΑΙΠΕΔ θα διερευνήσει περαιτέρω το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης”.
Και κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας: “Η ορθολογική αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης, καθώς και της ευρύτερης περιοχής, αποτελεί μια μοναδική αναπτυξιακή ευκαιρία για τον τόπο, με πολλά και πολλαπλά οφέλη για τους ανθρώπους του”.https://money-tourism.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.