Tι περιμένει το 2023 η εστίαση – Οι κινήσεις «μικρών» και «μεγάλων»
Παρά την «ανάσα» που πήρε η εστίαση την περίοδο των γιορτών, ο «βραχνάς» από το ενεργειακό κόστος και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, παραμένει.
Αν και η περίοδος των γιορτών έφερε «χαμόγελα» στην εστίαση λόγω της αυξημένης κίνησης, αυτά ωστόσο ήταν …συγκρατημένα καθώς το ενεργειακό κόστος παραμένει «βραχνάς» για τις επιχειρήσεις, σε συνδυασμό μάλιστα με τη διαρκή άνοδο των πρώτων υλών.
«Κινδυνεύουμε να μην έχουμε κέρδος παρά το γεγονός ότι έρχονται πελάτες στα καταστήματά μας» επεσήμανε χαρακτηριστικά μιλώντας πρόσφατα στο CNN Greece ο πρόεδρος των Εστιατορίων Αττικής και ΓΓ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιάννης Δαβερώνης.
Κι αυτό, γιατί το κόστος της ενέργειας, σύμφωνα με τους επαγγελματίες έχει εκτιναχθεί σε δυσβάσταχτα επίπεδα με αποτέλεσμα όσα έσοδα μπαίνουν στα ταμεία να πηγαίνουν κατευθείαν σε πληρωμές λογαριασμών και άλλων υποχρεώσεων.
Οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν λύση στο ζήτημα της ενέργειας, την ίδια στιγμή μάλιστα που προς το παρόν οι καλές θερμοκρασίες τουλάχιστον στην πρωτεύουσα, κρατούν χαμηλή την κατανάλωση τους σε θέρμανση.
Προβληματισμός για την κατανάλωση
Επαγγελματίες του κλάδου οι οποίοι διαθέτουν από μικρές ταβέρνες, ψητοπωλεία έως μεγάλα εστιατόρια και αλυσίδες, σημειώνουν πως τα περιθώρια για αύξηση των τιμών στους καταλόγους, προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειές τους, έχουν στενέψει. «Είναι ”δίκοπο μαχαίρι” γιατί οποιαδήποτε αύξηση θα έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Άλλωστε, με εξαίρεση την περίοδο των γιορτών που οι καταναλωτές βγήκαν, τα πρώτα σημάδια μείωσης της κατανάλωσης είχαν κάνει την εμφάνισή τους μετά τον Οκτώβριο. Έως τότε η καλή τουριστική περίοδος είχε «κρατήσει» την κίνηση.
Μετά τις γιορτές οι επιχειρηματίες της εστίασης αναμένουν νέα κάμψη στις εξόδους από πλευράς των πολιτών με δεδομένο ότι το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών συνεχίζει να «πιέζεται» από τη γενικότερη ακρίβεια.
Οι τελευταίες κινήσεις των «μεγάλων»
Από την πλευρά τους οι μεγάλες αλυσίδες στον χώρο της καφεστίασης προχωρούν σε νέες κινήσεις προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά.
Η αλυσίδα Everest προχώρησε σε αλλαγή της συνολικής της εικόνας μπαίνοντας σε νέα εποχή, 57 χρόνια μετά τη λειτουργία του πρώτου της καταστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, ανανέωσε την εταιρική της ταυτότητα, το λογότυπό της, προχωρά σε πλήρη ανακαίνιση των καταστημάτων της και προσθέτει νέα προϊόντα στο μενού, σε συνεργασία με τον σεφ Βασίλη Καλλίδη. Έως τώρα έχει ανακαινιστεί το 60% των καταστημάτων της ενώ μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται και το σύνολό τους.
Παράλληλα με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου της μέσω franchise καταστημάτων δίνει κίνητρα για την προσέλκυση νέων συνεργατών που θέλουν να δημιουργήσουν κατάστημα εστίασης κάτω από την «ομπρέλα» ενός ισχυρού ομίλου.
Από την πλευρά της η αλυσίδα «Γρηγόρης» προχώρησε πρόσφατα στην απόκτηση του 51% της εταιρείας καφεστίασης, Seven2Seven, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας στη Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα στην αγορά της βόρειας Ελλάδας.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μία στρατηγική συνεργασία καθώς η συμφωνία προβλέπει επιπλέον ότι οι ιδιοκτήτες της Seven2Seven θα «τρέχουν» και το δίκτυο της «Γρηγόρης» στη Θεσσαλονίκη. Το επόμενο διάστημα επίσης αναμένεται να μελετηθούν οι κινήσεις σχετικά με το πώς θα αξιοποιηθούν συνέργειες στο πλαίσιο της συμφωνίας.
Προς το παρόν, ενώ το εταιρικό κατάστημα Seven2Seven που βρίσκεται στην οδό Βούλγαρη άλλαξε ταμπέλα και μετατράπηκε σε «Γρηγόρης», τα υπόλοιπα καταστήματα, που είναι στην πλειονότητά τους franchise θα συνεχίσουν να λειτουργούν με το brand Seven2Seven.https://www.cnn.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.