Θετικός ο αντίκτυπος του τουρισμού στην αγορά του Ρεθύμνου

Πόλος έλξης για εκατοντάδες επισκέπτες γίνεται καθημερινά το ιστορικό κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου με τα εμπορικά καταστήματα που βρίσκονται στα σοκάκια της παλιάς πόλης να αποτελούν μια στάση για την πλειοψηφία των επισκεπτών Ελλήνων και ξένων.

Είδη ρουχισμού, κοσμήματα, σουβενίρ, βιβλία και εκατοντάδες άλλα είδη μπορεί κανείς να ανακαλύψει στα καταστήματα αυτά που προσελκύουν τους τουρίστες, που καθημερινά κάνουν την βόλτα τους για να ξεναγηθούν στα μνημεία.

Φέτος μάλιστα λόγω και της νωρίτερης έναρξης της σεζόν τα καταστήματα αυτά ξεκίνησαν τη λειτουργία τους ήδη από τον Απρίλιο.

Οι ιδιοκτήτες τους εμφανίζονται ικανοποιημένοι μέχρι στιγμής από την κίνηση, ενώ ευελπιστούν αυτή να τονωθεί ακόμα περισσότερο το επόμενο τρίμηνο.

Βέβαια υπάρχουν όπως είπαν οι έμποροι στα «Ρ.Ν.» και αρκετές περιπτώσεις τουριστών που ενώ εμφανίζονται διατεθειμένοι να κάνουν αγορές, εν τούτοις φαίνεται πως τις αποφεύγουν σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα.

Όπως άλλωστε είναι γνωστό η οικονομική κρίση αποτελεί ευρωπαϊκό πρόβλημα και οι επισκέπτες που φτάνουν στο νησί διαθέτουν περιορισμένο μπάτζετ για αγορές.

Σύμφωνα μάλιστα με τους τοπικούς επιχειρηματίες οι πελάτες προτιμούν να αγοράσουν φθηνότερα είδη, ακόμα και να κάνουν «παζάρια» στις τιμές, προκειμένου να αποκτήσουν σε καλύτερη τιμή τα προϊόντα.

Ιδιοκτήτης καταστήματος με ποικιλία τουριστικών ειδών στην οδό Κορωναίου στην Παλιά Πόλη, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αυξημένη κίνηση των τουριστών στο κατάστημά του, ενώ, όπως μας είπε, αισιοδοξεί για την πορεία της σεζόν:

«Έχει αυξημένη κίνηση, βέβαια είναι αναλόγως την ημέρα. Άλλες φορές είναι πιο ανεβασμένη η κίνηση και άλλες μέρες μειωμένη, όμως σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι είναι μια πολύ καλή σεζόν. Όπως και η αγοραστική διάθεση είναι αυξημένη, υπό την έννοια ότι υπάρχει η τάση στους πελάτες να ψωνίζουν πολλά και φτηνά πράγματα. Υπάρχουν περιπτώσεις που ζητάνε και καλύτερη τιμή, αναλόγως την εθνικότητα. Σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο η κίνηση φαίνεται να είναι περισσότερη φέτος. Άνοιξε και νωρίτερα η σεζόν, ανοίξαμε ένα μήνα πριν και η κίνηση αυξάνεται σταδιακά».

Από την άλλη, ιδιοκτήτρια σε τουριστικό κατάστημα με προϊόντα καλλωπισμού και περιποίησης στην οδό Σουλίου, παρατηρεί μια μείωση της αγοραστικής διάθεσης των πελατών φέτος, παρά την αυξημένη κίνηση, καθώς δεν διαθέτουν πολλά χρήματα για τις αγορές τους και πολλές φορές επιδιώκουν να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές. Ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία για αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Όπως η ίδια επεσήμανε μιλώντας στα «Ρ.Ν.»:

«Υπάρχει κινητικότητα στους δρόμους, όμως αγοραστικά δεν δείχνουν την επιθυμητή διάθεση οι τουρίστες. Τώρα ξεκινάει η σεζόν πιο δυναμικά και πιστεύουμε μέσα στο πλήθος κάτι καλύτερο θα γίνει. Σε σύγκριση με πέρυσι είναι πεσμένη λίγο η αγοραστική διάθεση, ενώ η κίνηση είναι η ίδια. Είναι πιο «σφιχτοί» οι τουρίστες και πιο περιορισμένες οι αγορές τους. Σκέφτονται πολύ περισσότερο το πόσα θα δαπανήσουν, έχουν λιγότερα διαθέσιμα χρήματα. Κατά κύριο λόγο αυτήν την περίοδο είναι Γερμανοί και Γάλλοι, όπως και από Λιθουανοί, Τσέχοι και Ρουμάνοι είναι αρκετοί. Πέρυσι περίπου τα ίδια ήταν σαν κίνηση και σαν εθνικότητες, αλλά δυστυχώς δεν είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τους βλέπουμε και πολύ φοβισμένους, νομίζω ότι δέχονται αρκετή πίεση γενικότερα από τα καταστήματα και οι πιο πολλοί ζητάνε μονίμως εκπτώσεις ακόμα και σε πολύ μικρά ποσά. Δεν ξέρω που μπορεί να οφείλεται, εάν έχουν επισκεφτεί άλλες χώρες, όπως την Τουρκία, που έχουν τη λογική «θα πάω να κάνω παζάρι», εάν τους δασκαλεύουν από τα ξενοδοχεία ή οι ξεναγοί «να πάτε και να ζητάτε καλύτερες τιμές». Ζητάνε καλύτερες τιμές ακόμα και σε πολύ μικρά ποσά, όπως κάτω των 10 ευρώ. Περιμένουμε και ελπίζουμε για το καλύτερο».

Επί χρόνια πωλήτρια σε τουριστικό κατάστημα με σουβενίρ και είδη διακόσμησης στην οδό Σουλίου, εκτιμάει ότι η κίνηση στους δρόμους της αγοράς, καθώς και η αγοραστική διάθεση των πελατών είναι μειωμένες, όμως κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι:

«Αυτήν την περίοδο είναι ικανοποιητική η κίνηση, ωστόσο κάποιες μέρες έκανε «κοιλιά», χωρίς να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά. Δεν υπάρχει και πολύς κόσμος και οι περισσότεροι δεν έχουν και την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν πολλά πράγματα, οπότε παίρνουν πολύ λίγα. Σε κάποιους οι τιμές φαίνονται πολύ ακριβές και σε κάποιους άλλους όχι. Η αγοραστική διάθεση είναι ανάλογα με την ηλικία. Αρκετοί κάνουν τη βόλτα τους, λίγοι είναι αυτοί που θέλουν να αγοράσουν. Ο κόσμος είναι πάνω-κάτω ο ίδιος με πέρυσι και το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι το ίδιο με πέρυσι».

Ιδιοκτήτρια τουριστικού καταστήματος με κοσμήματα και αξεσουάρ στην οδό Αραμπατζόγλου, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» χαρακτήρισε τη διάθεση των πελατών για αγορές «μέτρια», ενώ αναμένει τους επόμενους μήνες που ευελπιστεί να υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον:

«Το επίπεδο για αυτήν την περίοδο είναι όπως πέρυσι. Το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι μέτριο, προσπαθούμε για το καλύτερο. Πάντως υπάρχει κίνηση στους δρόμους, έχει πολύ κόσμο. Τώρα είναι πιο μεγάλοι κυρίως σε ηλικία, οπότε είναι λίγο πιο δύσκολοι πελάτες για το δικό μου κατάστημα κοσμημάτων. Συνήθως κάνουν «παζάρια» οι τουρίστες με τις τιμές. Ψάχνουν το πιο οικονομικό. Περιμένουμε να αυξηθεί η κίνηση σιγά- σιγά, με το αποκορύφωμα τον Αύγουστο που έχει πιο πολλή δουλειά. Ο πιο καλός μήνας πιστεύω είναι ο Αύγουστος, που έρχονται οι νεότεροι και παίρνουν περισσότερα».https://rethnea.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.