Τέμπη: Τα μοιραία λάθη, οι διαχρονικές παθογένειες και το αναπάντητο ερώτημα για την έκρηξη

Τέμπη: Τα μοιραία λάθη, οι διαχρονικές παθογένειες και το αναπάντητο ερώτημα για την έκρηξη

Τουλάχιστον 57 είναι οι νεκροί από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη την Τρίτη αργά το βράδυ, ενώ σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τη μεριά της Πυροσβεστικής υπάρχουν τουλάχιστον 56 αγνοούμενοι.

Την ώρα που αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των νεκρών, μεγαλώνει και η οργή των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, όπως σημειώνουν και διεθνή ΜΜΕ που καλύπτουν συνεχώς τις εξελίξεις.

Στο προσκήνιο έρχονται, επίσης, οι καταγγελίες των συνδικάτων στον χώρο του σιδηροδρόμου που εδώ και χρόνια προειδοποιούσαν για τις παθογένειες του δικτύου, καθώς και για τη μη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης που θα απέτρεπε την πολύνεκρη σύγκρουση.

Μάλιστα, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις το απόγευμα της Πέμπτης έγιναν μαζικές διαδηλώσεις για να καταγγείλουν το «έγκλημα» στα Τέμπη.

Σε κρίσιμη κατάσταση έξι τραυματίες
Σε νοσοκομεία βρίσκονται 48 άτομα για νοσηλεία, έξι εκ των οποίων παραμένουν σε ΜΕΘ.

Μια επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίστηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Nοσοκομείου Παπανικολάου, που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.

Δύο χειρουργεία ολοκληρώθηκαν σε παιδιά που είχαν υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Πρώτες βοήθειες παρασχέθηκαν σε όλους τους τραυματίες. Κάποιοι μάλιστα μετά τις πρώτες ώρες και αφού δέχτηκαν τη φροντίδα των γιατρών στα ΤΕΠ πήραν εξιτήριο.

Προθεσμία για να απολογηθεί πήρε ο σταθμάρχης
Προθεσμία μέχρι το Σάββατο για να απολογηθεί πήρε ο σταθμάρχης Λάρισας, με το κατηγορητήριο να είναι βαρύ. Ο Στέφανος Παντζαρτζίδης, συνήγορος του σταθμάρχη, σημείωσε ότι «πενθεί όλη η Ελλάδα για αυτό που έγινε. Ο κατηγορούμενος είναι κυριολεκτικά συντετριμμένος. Είναι πολύ νωρίς για δηλώσεις, καθώς ακόμη δεν έχουμε λάβει αντίγραφα της δικογραφίας, η οποία δεν έχει τελειώσει. Έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, στα πλαίσια της ευθύνης που έπρεπε να έχει και έχει, αλλά από εκεί και πέρα αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν πρέπει να επικεντρώνουμε στο δέντρο, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένα ολόκληρο δάσος».

Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «αυτά θα γίνουν σε δεύτερο χρόνο και αφού μελετηθεί η δικογραφία».

Μετά από ερώτηση, ο κ. Παντζαρτζίδης επανέλαβε ότι από τον κατηγορούμενο υπάρχει ανάληψη ευθυνών στο μέτρο που του αναλογεί. «Από εκεί και πέρα, αν υπάρχουν κι άλλα θέματα που δεν αφορούν δική του υπευθυνότητα, υποχρέωση ή αμέλεια, αυτό θα το εξετάσει η Δικαιοσύνη», είπε.

Ο δικηγόρος πρόσθεσε ότι η πλευρά του κατηγορούμενου είναι πάρα πολύ ευχαριστημένη με τον λεπτό τρόπο που χειρίζεται η Εισαγγελία την υπόθεση.

Επίσης, μετά από επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο Στέφανος Παντζαρτζίδης ξεκαθάρισε ότι η κατηγορία που βαραίνει τον σταθμάρχη είναι διατάραξη συγκοινωνιών στην κακουργηματική της μορφή, ωστόσο τόνισε ότι και τα ΜΜΕ θα ενημερωθούν όταν η πλευρά του κατηγορούμενου πάρει τα αντίγραφα της δικογραφίας στα χέρια της.

Πώς ο σταθμάρχης παραδέχθηκε το λάθος του
Ένα βίντεο ήταν αυτό που έπεισε τον 59χρονο σταθμάρχη που ανακρινόταν από την Τροχαία της Λάρισας να παραδεχθεί το μοιραίο λάθος και να αναλάβει την «ευθύνη που του αναλογεί», όπως τόνισε ο δικηγόρος του.

Ο 59χρονος σταθμάρχης αρχικά αρνούνταν κατά την προσαγωγή και κατάθεσή του στην Τροχαία της Λάρισας πως έκανε κάτι λάθος. Υποστήριζε πως ο ίδιος γύρισε το κλειδί που έπρεπε, αλλά εκείνο δεν λειτούργησε.

Βλέποντας πως οδηγούνται σε αδιέξοδο, οι αστυνομικοί έψαχναν τρόπο να τον κάνουν να «σπάσει».

Οι αστυνομικοί έφτιαξαν μια ομάδα με τη συμμετοχή πραγματογνώμονα και κατευθύνθηκαν στο σημείο καταγράφοντας την εξέταση στο σταθμαρχείο, στο σημείο όπου στεκόταν ο 59χρονος σταθμάρχης την ώρα του τραγικού δυστυχήματος.

Ο πραγματογνώμονας έβαλε σε λειτουργία αρκετές φορές το κλειδί και λειτούργησε σε όλες. Με αυτό το βίντεο – ντοκουμέντο της πραγματογνωμοσύνης, αστυνομικοί και πραγματογνώμονας επέστρεψαν στην Τροχαία και ανέκριναν ξανά τον σταθμάρχη.

Όταν του έδειξαν το βίντεο, υποχώρησε και απέδωσε την ενέργειά του στο φόρτο εργασίας.

Επικαλέστηκε ότι ήταν απασχολημένος με ένα τρένο που έκανε τοπικό δρομολόγιο στη Λάρισα και γι’ αυτό δεν άλλαξε το κλειδί. Ο δε κλειδούχος ήταν πάρα πολύ μακριά και μόνος. Γι’ αυτό ο σταθμάρχης αφέθηκε μόνος.

Νέα αποκάλυψη «βόμβα»
Μια νέα αποκάλυψη έκανε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star την Πέμπτη. Σύμφωνα με το κανάλι, ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση ότι κατέβαινε εμπορικό τρένο.

Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Νέων Πόρων που βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό της Λάρισας και μερικά χιλιόμετρα το σημείο της τραγωδίας, φέρεται να είχε ενημερώσει τον κατηγορούμενο σταθμάρχη ότι κατεβαίνει εμπορικό τρένο.

Όπως αποκάλυψε το Star, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε ενημερωθεί με εσωτερική επικοινωνία από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ότι η εμπορική αμαξοστοιχία φεύγει από την κάθοδο με κατεύθυνση προς Αθήνα στις 23:04, 17 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση. Μάλιστα, η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι καταγεγραμμένη.

Τα ερωτηματικά για την έκρηξη και τις φιάλες υγραερίου
Για δύσκολες συνθήκες στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη έκανε λόγο ο Κώστας Τσίγκας, πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.

«Οι διαδικασίες δεν σταμάτησαν και ολοκληρώνονται αυτή την ώρα. Όντως προκλήθηκε πυρκαγιά. Θα διερευνηθούν τα αίτια. Οι πιθανότητες είναι πάρα πολλές, αυτό πρέπει να μας το πουν οι αρμόδιοι», δήλωσε.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο Live News, βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος. Αυτό το γεγονός προκαλεί προβληματισμούς για το πώς βρέθηκαν εκεί οι φιάλες κι εάν επιτρεπόταν να υπάρχουν εντός του τρένου.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσίγκας, οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.

Επίσης, εξετάζεται το κατά πόσο μπορεί να υπήρχαν κι άλλες φιάλες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την έκρηξη.

Κάμερα από κύκλωμα ασφαλείας κατέγραψε τη συγκλονιστική στιγμή της σύγκρουσης του επιβατικού με το εμπορικό τρένο έξω από τα Τέμπη, από την οποία σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν δεκάδες άνθρωποι.

Με βάση όσα διακρίνονται, η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς Λάρισα και η επιβατική που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή, κινούνται με ταχύτητα 166 χλμ/ώρα και δεν μπορούν να αποφύγουν τη σύγκρουση.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.