Στο Βρετανικό Μουσείο εκτίθενται γλυπτά και του «δεύτερου Παρθενώνα»

Ημερομηνία:

Στις αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου του Λονδίνου δε φιλοξενούνται μόνον τα περίφημα γλυπτά του Παρθενώνα, στα οποία αναφέρθηκε με μάλλον προκλητικό τρόπο ο γερμανός ιστορικός τέχνης και διευθυντής του μουσείου, Hartwig Fischer, στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».

Στο ίδιο μουσείο, στην Αίθουσα 16, εκτίθενται είκοσι τρεις μαρμάρινες πλάκες του λεγόμενου «δεύτερου Παρθενώνα», του ναού του Επικούριου Απόλλωνα.

Οι πλάκες αυτές, οι οποίες εντοπίστηκαν στην ανασκαφή του 1812 και μεταφέρθηκαν στο Βρετανικό Μουσείο το 1815, συναποτελούσαν τη μαρμάρινη ιωνική ζωφόρο που υπήρχε πάνω από τους ιωνικούς ημικίονες μέσα στο σηκό. Στις δώδεκα πλάκες απεικονίζεται η Αμαζονομαχία και στις υπόλοιπες έντεκα η Κενταυρομαχία.

Η προαναφερθείσα ζωφόρος, που συνιστούσε το βασικότερο διακοσμητικό στοιχείο του περίπτερου ναού, είχε συνολικό μήκος 31 μ. και ήταν έργο πιθανώς του γλύπτη Παιωνίου, του δημιουργού του φημισμένου αγάλματος της Νίκης στην Αρχαία Ολυμπία.

Ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα

Ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα, ένα από τα άριστα μνημεία στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, βρίσκεται στη θέση «Βάσσες» του όρους Κωτιλίου, στην ευρύτερη περιοχή της Ανδρίτσαινας Ηλείας και της Αμπελιώνας Μεσσηνίας.

Ο περικαλλής αυτός ναός του Επικούριου (και όχι Επικούρειου, όπως απαντά συχνά-πυκνά) Απόλλωνα, έργο των Κλασικών Χρόνων (τελευταίο τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ.), αποδίδεται στον Ικτίνο, τον αρχιτέκτονα του Παρθενώνα, εξ ου και αποκαλείται «δεύτερος Παρθενώνας».

Χτισμένος σε ειδικά διαμορφωμένο πλάτωμα από κατοίκους της Φιγαλείας, σημαντικής αρκαδικής πόλης της αρχαιότητας, ο ναός αποτελεί ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό αριστούργημα, καθώς συνδυάζει αρμονικά στοιχεία των τριών αρχιτεκτονικών ρυθμών της αρχαιότητας: του δωρικού, του ιωνικού και του κορινθιακού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα υπήρξε το πρώτο μνημείο της ελληνικής επικράτειας που συμπεριελήφθη στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, το 1986.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Η οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση στην σύγχρονη Ελλάδα:...

Η φροντιστηριακή εκπαίδευση αποτελεί ένα διαχρονικό δεδομένο το οποίο...

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός 4-2: Τον διέλυσε και...

Ο Ολυμπιακός «πάτησε» τον Παναθηναϊκό (4-2) και πανηγύρισε μια...

Η οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση στην σύγχρονη Ελλάδα:...

Η φροντιστηριακή εκπαίδευση αποτελεί ένα διαχρονικό δεδομένο το οποίο...

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός 4-2: Τον διέλυσε και...

Ο Ολυμπιακός «πάτησε» τον Παναθηναϊκό (4-2) και πανηγύρισε μια...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Δήμος Χανίων:Νέα χωροθέτηση λαϊκών αγορών από 01/4/2025 έως και 30/09/2025

Από τη Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Χανίων...

Ηράκλειο:Οι σπουδαστές του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου στο Επιχειρησιακό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ηρακλείου

Στο Επιχειρησιακό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας Δήμου Ηρακλείου, που βρίσκεται...

Ρέθυμνο:Συγχαρητήρια στον Ερμή Ζωνιανών για την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Αθλητικό Όμιλο Επισκοπής

Συγχαρητήρια ανακοίνωση προς Ερμή Ζωνιανών “Ο Αθλητικός Όμιλος Επισκοπής συγχαίρει...

Η οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση στην σύγχρονη Ελλάδα: όψεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων

Η φροντιστηριακή εκπαίδευση αποτελεί ένα διαχρονικό δεδομένο το οποίο...