Η κυβέρνηση της ΝΔ, με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια, έδωσε τη δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να εισαχθούν άμεσα στην προκήρυξη της γενικής αγωγής. Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων καθώς και στο περιεχόμενο του δημόσιου σχολείου. Ήδη, η προώθηση του αντιδραστικού και νεοφιλελεύθερου νόμου Γαβρόγλου (ν. 4589/19) της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών (προσοντολόγιο) και στη γενική αγωγή με την τελευταία προκήρυξη αμφισβητεί και απαξιώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα, το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ήδη χιλιάδες απολύσεις είναι γεγονός στην ειδική αγωγή με την αντίστοιχη προκήρυξη, με τις ανακατατάξεις στους πίνακες και τους αποκλεισμούς. Η αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων καθιστά πλέον το τοπίο αφόρητα εφιαλτικό!
Η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή η νέα κυβέρνηση της ΝΔ μίλησε και έπραξε πεντακάθαρα για την πολιτική που θα ασκήσει. Ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης καθώς και το σύνολο των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων είναι στο στόχαστρό της. Η προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς, του σχολείου επιχείρηση δια μέσου της σχολικής αυτονομίας, της αποκέντρωσης, της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της μεταφοράς αρχικά της προσχολικής αγωγής στους δήμους, της επίθεσης στα δικαιώματα όπως το ωράριο, το σχολείο των «αρίστων» σε βάρος του δημόσιου σχολείων των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η κατάργηση του ασύλου, η διεύρυνση της ελαστικής εργασίας χωρίς δικαιώματα.
Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση κάνει δεκτά τα πτυχία ιδιωτικών κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Οι δημόσιες πανεπιστημιακές σπουδές υποβαθμίζονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο, την οποία διεκδικούν πια σε ισότιμη βάση τίτλοι κολεγίων με πληρωμή!
Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολέγια όπου η βάση εισαγωγής είναι μηδέν. Χρηματοδότηση των ΑΕΙ με αξιολόγηση, η οποία θα οδηγήσει στην υποβάθμιση πανεπιστημίων, σε συγχωνεύσεις τμημάτων ή ακόμη και σε κατάργηση σχολών εφόσον τα Ιδρύματα θα είναι αναγκασμένα να κυνηγούν κονδύλια για να εξασφαλίσουν μέρος των κρατικών πόρων.
Η αξιολόγηση των ΑΕΙ καταδεικνύει με σαφήνεια τι θα ακολουθήσει με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Οι δηλώσεις της υπουργού περί μη τιμωρητικής αξιολόγησης μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγονται πλέον.
Και ενώ μήνα Ιανουάριο τα κενά στα σχολεία παραμένουν χιλιάδες, το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί απλά να μπαλώσει τρύπες μέσω «ειδικών προσκλήσεων» και σχεδιασμών για τιμωρητικές διατάξεις για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν ή παραιτούνται. Συγχρόνως, ο Μητσοτάκης βάζει τους φαντάρους που υπηρετούν τη θητεία τους στην Κάσο να κάνουν το εξεταζόμενο μάθημα της πληροφορικής στα σχολεία του νησιού.
Μετά και τις τελευταίες προσλήψεις στην Α/θμια Εκπ/ση τα λειτουργικά κενά στο νομό Χανίων είναι:
*Στην παράλληλη στήριξη 23 ΠΕ70(δάσκαλοι) και 12 ΠΕ60 (νηπιαγωγοί).
*Στους ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών μαθημάτων) 5.
*Στις υπόλοιπες ειδικότητες οι προσλήψεις είναι αντίστοιχες με τα κενά που δήλωσε η Διεύθυνση ενώ σε ΠΕ70 (δασκάλους) μετά τις προσλήψεις εμφανίστηκαν άλλα δύο λειτουργικά κενά.
Το αμέσως επόμενο διάστημα ετοιμάζεται νέα αντιασφαλιστική επίθεση με την επιβολή νέων μειώσεων στις συντάξεις, την υπονόμευση της επικουρικής σύνταξης με προοπτική την εξαφάνισης της και την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης μέσω των επαγγελματικών ταμείων με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της ασφάλισης και περίθαλψης.
Η εκπαιδευτική κοινότητα απέδειξε με τις κινητοποιήσεις της στις 21 και 23 Γενάρη ότι αρνηθεί την «κανονικότητα» των δεκάδων χιλιάδων κενών κάθε χρόνο, της ελαστικής εργασίας χωρίς δικαιώματα, τις υποσχέσεις για διορισμούς, των πολυπληθών τμημάτων, της εργασιακής περιπλάνησης σε πολλά σχολεία, των ανύπαρκτων υποδομών, των εξευτελιστικών μισθών, της πενιχρής ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής κάλυψης, των επαπειλούμενων αξιολογήσεων-απολύσεων, του νέου σχολείου της αγοράς και να αφυπνισθεί άμεσα πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή.
Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα.
Καλούμε σε συγκέντρωση στην Πλ. Δημοτικής Αγοράς την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου στις 12.00. Για όλα τα παραπάνω το ΔΣ του συλλόγου μας κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας τις τρεις τελευταίες του πρωινού προγράμματος (11-2) ή τις τρεις ώρες του απογευματινού κύκλου (1-4).
Διεκδικούμε:
1. Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία κτήσης πτυχίου. Όχι στο «προσοντολόγιο». Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013.
2. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
3. Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
4. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Επαναφορά του 13ου μισθού και της 13ης σύνταξης. Άμεση αποκατάσταση των απωλειών της προηγούμενης δεκαετίας. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και του νόμου Κατρούγκαλου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
5. Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας