Σκληρή κριτική εξαπέλυσε στην Κυβέρνηση ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης αναφορικά με τις εξαγγελίες για τον Β.Ο.Α.Κ.. Ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής κατηγορεί την Κυβέρνηση για προχειρότητα και σκοπιμότητες προεκλογικού χαρακτήρα και τονίζει ότι πρέπει να σταματήσει επιτέλους ο εμπαιγμός για το σημαντικότερο έργο υποδομής της Κρήτης.
Ακολουθεί η δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη:
«Η προχειρότητα με την οποία λειτουργεί η Κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα δεν έχει προηγούμενο. Ωστόσο, αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης έχουν πραγματικά ξεπεράσει κάθε όριο. Το μόνο που μένει είναι να ζωγραφίσουν σε κάποιο μουσαμά το έργο και να μας πουν ότι υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση! Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ο κ. Σπίρτζης ότι ο εμπαιγμός για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα πρέπει να σταματήσει.
Όταν οι ίδιοι μας έλεγαν ότι αρχικά το 2018 και μετά το 2019 θα ξεκινούν εργασίες, το μόνο που έγινε ήταν να απενταχθούν έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση όπως το Πάνορμο – Εξάντης, αφαιρέθηκαν αρμοδιότητες και ανθρώπινο δυναμικό από τον ΟΑΚ, δεν προχώρησε η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και ουσιαστικά υπήρξε απόλυτη στασιμότητα. Μας πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια, αμέτρητες επισκέψεις και διθυραμβικές δηλώσεις για να μάθουμε το περιβόητο σχέδιο της Κυβέρνησης.
Μετά από όλα αυτά, είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η προμελέτη που παρουσιάστηκε δεν έχει κατατεθεί στους φορείς της Κρήτης για να ενημερωθούν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για ενδεχόμενα προβλήματα. Ο κ. Σπίρτζης οφείλει επιτέλους να σεβαστεί τους φορείς και τους πολίτες του νησιού να απαντήσει ξεκάθαρα σε ουσιαστικά ζητήματα που προκύπτουν από το σχεδιασμό του.
Η χάραξη που ανακοινώθηκε αφορά μόνο το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος μήκους 200 χιλιομέτρων. Για τα υπόλοιπα 100 χιλιόμετρα που αφορούν 35 Χανιά – Κίσσαμος δεν υπάρχουν μελέτες ούτε καν σε προκαταρκτικό στάδιο και 65 από Άγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία δεν περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη εναλλακτική χάραξη σύμφωνα πάντα με τον Υπουργό, θα εκμεταλλευθεί μέγιστα την υπάρχουσα απαλλοτρίωση, δηλαδή ακολουθεί κυρίως τη σημερινή χάραξη, σε αντίθεση με δηλώσεις του ιδίου (30-4-2018) ότι η νέα χάραξη θα είναι διαφορετική. «Δεν θα γκρεμίσουμε τη μισή Κρήτη για το νέο ΒΟΑΚ», έλεγε τότε χαρακτηριστικά. Τώρα, λοιπόν, πώς περνά η χάραξη στις περιοχές του Αδελιανού και του Πηγιανού Κάμπου, στον Εσταυρωμένο, το Σφακάκι, τη Σκαλέτα, το Λατζιμά, στο Πάνορμο και τη Σκεπαστή στο νομό Ρεθύμνου, χωρίς να διαπλατύνει τον υφιστάμενο δρόμο; Επίσης, τι γίνεται με τη χάραξη σε σχέση με το ΣΧΟΑΠ της Επισκοπής και του Πετρέ;
Τέλος, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη φάση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, που δεν φαίνεται να είναι και τόσο σύντομη (καθώς τέτοια μελέτη δεν υπάρχει) όπως επίσης και κτηματολόγια με απαλλοτριώσεις. Σε ό,τι αφορά τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, αυτή είχε σκοπό να εκπονήσει τις απαιτούμενες μελέτες (αναγνωριστικές, προμελέτες, γεωλογικές, κυκλοφοριακές, οικονομοτεχνικές, περιβαλλοντικές, κτηματολόγια, κ.ά.) στο σύνολο του ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία προκειμένου να υπάρχουν όλα τα δεδομένα για τη βέλτιστη επιλογή του μοντέλου δημοπράτησης και χρηματο-οικονομικής ανάλυσης, συνολικά και όχι τμηματικά.