Σκάνδαλο: Χαμός με “μεγάλη” ελληνική εταιρεία που αποδείχτηκε … φούσκα!
Για σκάνδαλο που μοιάζει σε πολλά σημεία του με την υπόθεση της Folli Follie, γίνεται πλέον λόγος και για δεύτερη ελληνική εταιρεία.
Χαμός με “μεγάλη” ελληνική εταιρεία που αποδείχτηκε … φούσκα!
Συγκεκριμένα, η Akazoo S.A, είναι ελληνική εταιρεία streaming μουσικής, με φορολογική έδρα το Λουξεμβούργο ενώ είναι και εισηγμένη στον αμερικάνικο Nasdaq από τον Σεπτέμβριο του 2019 – με αντίστροφη συγχώνευση.
Η ελληνικών συμφερόντων Akazoo S.A βρέθηκε στο επίκεντρο έρευνας του fund QCM και του Γκάμπριελ Γκρέγκο. Είναι ο ίδιος διαχειριστής κεφαλαίων που αποκάλυψε πριν από δύο χρόνια το σκάνδαλο της Folli Follie.
Σε σχετική έκθεση του αναφέρει πως η Akazoo S.A. υποστηρίζει ότι είναι μια επιτυχημένη πολυεθνική εταιρεία streaming μουσικής, με έσοδα, κέρδη και χρήστες τα οποία είναι ανταγωνιστικά με τους κολοσσούς της βιομηχανίας όπως η Pandora ή η Tidal.
Με βάση όμως τα στοιχεία που συγκέντρωσε, η Akazoo μπορεί να είναι απλώς μια μικρή, ζημιογόνος εταιρεία με έδρα την Ελλάδα με αμελητέα βάση χρηστών και πωλήσεις.
Η ελληνική εταιρεία απασχολεί μόλις 26 υπαλλήλους, με σημαντικό μέρος αυτών να έχει εργαστεί πρόσφατα σε άλλες εταιρείες οι οποίες έχουν αποδειχθεί απάτες (Globo Plc1) ή είναι ύποπτες για απάτη (Velti).
Η ΑKazoo εισήχθη στο Nasdaq μέσω μιας αντίστροφης συγχώνευσης τον Σεπτέμβριο του 2019 και στο παρελθόν ήταν μέρος της ελληνικής εταιρείας InternetQ η οποία ήταν εισηγμένη στην αγορά AIM του Λονδίνου μέχρι τις αρχές του 2016.
Τότε τέθηκε εκτός διαπραγμάτευσης μετά τους ισχυρισμούς από το βρετανικό σάιτ Shareprophets, για απάτη. Μετά από κάποια χρόνια η IntenetQ έκανε απόσχιση (spin-off) την Akazoo και ξεκίνησε διαπραγμάτευση στις ΗΠΑ μέσω μιας αντίστροφης συγχώνευσης με εταιρεία-κέλυφος μετρητών (cash sell).
Η κορυφαία υπηρεσία της Akazoo, η Akazoo Music, είναι μια εφαρμογή streaming μουσικής παρόμοια με το Spotify ή το Deezer και επιτρέπει στους χρήστες να ακούν απεριόριστη μουσική με μηνιαία συνδρομή μέσω του κινητού ή του διαδικτύου και ισχυρίζεται ότι έχει 44 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, από τους οποίους οι 5,5 εκατομμύρια είναι συνδρομητές, έσοδα 140 εκατ. δολ. τα οποία αυξάνονται με ρυθμό περίπου 23,2% ετησίως και δραστηριοποιείται σε 25 χώρες σε όλο τον κόσμο, κυρίως σε αναδυόμενες αγορές.
Το 80% των εσόδων της προέρχεται απευθείας από τους καταναλωτές, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από συνεργασίες με φορείς τηλεπικοινωνιών, κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) και άλλους.
Όπως υποστηρίζει η QCM τα οικονομικά στοιχεία της Akazoo φέρεται να μην είναι πραγματικά. Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ κερδών και ταμειακών ροών, μεγάλες επενδύσεις σε πνευματική ιδιοκτησία (IP) και ένα τεράστιο επίπεδο εισπρακτέων λογαριασμών, κάτι που θυμίζει αυτή των Folli Follie και Globo.
Παράλληλα, τα τελευταία τέσσερα χρόνια τουλάχιστον δεν έχει πληρώσει κανέναν φόρο, παρά το γεγονός ότι ισχυρίζεται πως έχει 21,7 εκατομμύρια δολάρια λογιστικό κέρδος.
Στην έρευνά του το QCM διαπίστωσε ότι η Akazoo ισχυρίζεται ότι για την εφαρμογή της έχει πάνω από 500 χρήστες ανά αξιολόγηση, ενώ οι ανταγωνιστές της έχουν κατά μέσο όρο περίπου 31 χρήστες ανά μία αξιολόγηση.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Akazoo, ο αριθμός των υπαλλήλων της μειώθηκε κατά 17% ετησίως από 45 σε 26 το 2016-2018 και τα έσοδα της ύψους 145 εκατ. δολ. συνεπάγονται πως οι πωλήσεις ανά εργαζόμενο φτάνουν τα 5,5 εκατ. δολάρια, μία αναλογία οκτώ φορές υψηλότερη από αυτές των Facebook και Apple.
Η QCM παρατηρεί ακόμη επίσης ότι η Akazoo έχει κλείσει τα περισσότερα τα γραφεία της εκτός Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων των κεντρικών της γραφείων στο Λονδίνο, καθώς και αυτά του Λουξεμβούργου.
Στην Ελλάδα τα γραφεία της βρίσκονται εντός της InternetQ στο Νέο Ψυχικό (Λεωφόρος Κηφισίας 340), ενώ δεν αναγράφεται πουθενά η επιγραφή της Akazoo.
Σε ότι αφορά την ελεγκτική εταιρεία της Akazoo, από το 2015 είναι η Crowe LLP, και αν και δεν ανήκει στις Big 4, έχει καλή φήμη, έστω και αν πρόσφατα δέχθηκε πρόστιμο από την αμερικάνικη επιτροπή κεφαλαιαγοράς ύψους 1,5 εκατ. δολ. για έλεγχο που είχε σε εταιρεία η οποία χρεοκόπησε. Και το QCM ότι η Akazoo μπορεί να είναι τελικά μία πολύ μικρότερη εταιρεία από ό, τι ισχυρίζεται, με μια μικρή και συρρικνωμένη βάση εσόδων με ετήσιες απώλειες περίπου 4 εκατ. δολ.
Η οικονομική ανάλυση, το μέγεθος του εργατικού δυναμικού, η μείωση του προσωπικού και των γραφείων, όλα δείχνουν μια μικρή και ταχέως συρρικνούμενη εταιρεία, με τα ισχυριζόμενα έσοδα και το ρυθμό ανάπτυξης που ισχυρίζεται η Akazoo να μην ταιριάζουν στην εικόνα.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
Τα σχόλια είναι κλειστά.