Οι νέοι πτυχιούχοι που θα καταθέσουν τα χαρτιά τους για να πάρουν σειρά για μία θέση στη δημόσια εκπαίδευση αναμένεται να ξεπεράσουν τις 200.000
Πάνω από 200.000 εκπαιδευτικοί εκτιμάται από το υπουργείο Παιδείας ότι θα ενταχθούν στους πίνακες του ΑΣΕΠ για να διεκδικήσουν μία θέση σε σχολεία γενικής παιδείας την επόμενη σχολική διετία, ξεκινώντας από το σχολικό έτος 2023-2024. Εως τα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να εκδοθούν οι προκηρύξεις προς τους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για μία εκλογική χρονιά, ύστερα από δύο χρονιές που οι προσλήψεις και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών έφθασαν συνολικά τις 55.000, δηλαδή 8.500 διορισμοί μονίμων και 46.500 προσλήψεις αναπληρωτών. Οι πίνακες πτυχιούχων για θέσεις σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης, βάσει των οποίων έγιναν και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών, ισχύουν μέχρι τον Αύγουστο του 2023. Αμέσως μετά την περίοδο των εορτών αναμένεται να γίνει η τελευταία σειρά προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη των τελευταίων κενών που έχουν προκύψει.
Ειδικότερα, οι πίνακες του ΑΣΕΠ για την εκπαίδευση ανανεώνονται κάθε διετία. Ετσι, νέοι απόφοιτοι ΑΕΙ μπορούν να καταθέσουν τα χαρτιά τους για να πάρουν… σειρά για μία θέση στη δημόσια εκπαίδευση. Επίσης, όσοι πτυχιούχοι έχουν ενταχθεί ήδη σε πίνακες από προηγούμενα χρόνια και δεν έχουν διοριστεί, μπορούν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της διετίας έχουν ανανεώσει τα μοριοδοτούμενα ακαδημαϊκά τους προσόντα (π.χ. έχουν κάνει μεταπτυχιακό ή έχουν πάρει κάποιο πιστοποιητικό). Με τον τρόπο αυτό θα βελτιώσουν τη θέση τους στην κατάταξη βάσει της μοριοδότησης.
Αρνήσεις
Στους νέους πίνακες θα μπορούν να ενταχθούν και πτυχιούχοι που για κάποιο λόγο αρνήθηκαν τη θέση αναπληρωτή προ διετίας ή είχαν αποκλειστεί από τους ισχύοντες πίνακες. Αλλωστε δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που δεν αποδέχονται τη θέση στην οποία προσλαμβάνονται. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης, οι εκπαιδευτικοί που αρνούνται τη θέση έφθασαν να είναι έως και το 15% του συνόλου των προσλήψεων σε κάποιες διοικητικές περιφέρειες.
Οι λόγοι που κάποιος μπορεί να αρνηθεί την πρόσληψη σε δημόσιο σχολείο είναι αρκετοί. Ενδεικτικά, καθώς οι προσλήψεις γίνονται σε φάσεις, εάν κάποιος πτυχιούχος προσληφθεί τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο μπορεί να έχει κλείσει κάποια θέση σε ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο ή σε άλλο κλάδο. Επίσης, όπως έχει διαπιστωθεί, ουκ ολίγοι αρνούνται θέσεις σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε περιοχές όπου δεν είναι εύκολο να βρουν κατάλυμα. Οσοι αρνούνται τη θέση χάνουν το δικαίωμα να προσληφθούν μέσα στην επόμενη διετία. Επίσης, υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί που δεν δέχθηκαν τη θέση για λόγους υγείας.
Προσωρινά αποτελέσματα
Από τον αριθμό των πτυχιούχων που θα καταθέσουν τα χαρτιά τους για να εγγραφούν στους νέους πίνακες του ΑΣΕΠ θα εξαρτηθεί ο χρόνος έκδοσης των προσωρινών αποτελεσμάτων. Πάντως, για τον καλύτερο προγραμματισμό των διορισμών και των προσλήψεων της επόμενης σχολικής χρονιάς οι πίνακες –έστω οι προσωρινοί– θα πρέπει να έχουν καταρτισθεί μέχρι τον Μάιο του 2023.
Βεβαίως, οι πιθανότητες πρόσληψης διαφέρουν ανά κλάδο. Ενδεικτικά, οι διορισμοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν αυξήσει τις πιθανότητες των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Κόπτσης, δεν αποκλείεται στην επόμενη και τελευταία φάση προσλήψεων για το σχολικό έτος 2022-2023 να υπάρχουν ελλείψεις σε ειδικότητες για θέσεις σε συγκεκριμένες, «δύσκολες», περιοχές.https://www.kathimerini.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.