Σ. Βαρδάκης: Το Αεροδρόμιο Καστελίου είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην Κρήτη
Σ. Βαρδάκης: Το Αεροδρόμιο Καστελίου είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην Κρήτη .
«Η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει γίνει στην Κρήτη και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στη χώρα» σημείωσε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την κύρωση της σύμβασης του νέου Αεροδρομίου Καστελίου, ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης.
Ο κ. Βαρδάκης επισήμανε ότι το 2015 που ξεκίνησε όλη αυτή η προσπάθεια, έγινε συζήτηση, διάλογος με όλους τους φορείς, με όλες τις συλλογικότητες, με το Δήμο, με την Περιφέρεια, με τις συλλογικότητες που διαφωνούσαν, με τους ανθρώπους των οποίων η περιουσία απαλλοτριώθηκε. Είχαν κατατεθεί και ληφθεί υπόψη όλες οι προτάσεις, όλες οι απόψεις, με την πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας και της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και της Κρήτης, να τάσσεται υπέρ της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι.
Ο κ. Βαρδάκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό κ. Σπίρτζη, τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Καρνέση, τους Υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, που χωρίς αυτούς δεν θα συζητούσαμε σήμερα την κύρωση της συμφωνίας, για το αεροδρόμιο Καστελίου.
Δεν θα πω για τις αναφορές της αντιπολίτευσης που μέχρι χθες έλεγαν «φρούδες ελπίδες», «τουρίστας ο Σπίρτζης στην Κρήτη», «ανακοινώνεις χωρίς αντίκρυσμα έλεγαν».
Και σήμερα ο Σπίρτζης και αυτή η Κυβέρνηση τους βάζουν για άλλη μια φορά τα γυαλιά.
Όχι μόνο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και για τον ΒΟΑΚ, την Αγία Πελαγία, τον Οδικό Άξονα Μεσσαράς, τον Αποσελέμι, τον Δρόμο Γούβες Χερσόνησος, το Χαμέζι, τις ράμπες του Κοκκίνι Χάνι.
Και βέβαια υπήρξαν σοβαρές ενέργειες ιδιαίτερα από τον Μανόλη Στρατάκη, πρώην Υφυπουργό Μεταφορών, τον αείμνηστο, τότε Νομάρχη Ιωάννη Γαρεφαλάκη και από άλλους που πραγματικά προσπάθησαν και μπορώ να πω ότι έβαλαν στις ράγες αυτό το μεγάλο έργο και βέβαια σε αυτούς τους ανθρώπους οφείλουμε ένα ευχαριστώ!
Όμως, δυστυχώς, μέχρι το 2015, δεν υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Όλα τα άλλα που ακούγονταν μέχρι χθες από τους νεόκοπους οραματιστές ήταν παραμύθια.
Σήμερα είναι μεγάλη μέρα για το Ηράκλειο, για την Κρήτη, για την Ελλάδα.
Φέρνουμε για κύρωση την σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του νέου, διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει γίνει στην Κρήτη και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στη χώρα τα επόμενα έτη.
Οι κατασκευαστικές εργασίες που θα μελετηθούν και θα εκτελεστούν από την εταιρία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων εκτός από το αεροδρόμιο και τα δίκτυα σύνδεσης, τα έργα απορροής ομβρίων και αντιπλημμυρικής προστασίας τους αγωγούς και τις εγκαταστάσεις για έργα κοινής ωφέλειας, όλες τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, το σύστημα ελέγχου ως προς τη ρύπανση και στάθμη θορύβου, καθώς και οποιαδήποτε άλλη κατασκευή χρειαστεί ως την ολοκλήρωση του αεροδρομίου.
Πέραν της κατασκευής τους αεροδρομίου, προβλέπεται να υλοποιηθούν και σημαντικά έργα νέων δρόμων και την αναβάθμιση των τοπικών οδών.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 18 χιλιομέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ο οποίος θα συνδέει το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ, στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου. Κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και πάνω από 2.000 μόνιμες θέσεις εργασίας, μετά την κατασκευή του αεροδρομίου.
Το αεροδρόμιο θα προσφέρει μεγάλη ενίσχυση στην τοπική κοινωνία, στο δήμο καθώς προβλέπεται μέρος των εσόδων θα αποδίδονται στο Δήμο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και τους όμορους Δήμους.
Και να επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά και με πίστη σ’ αυτό που σας λέω, ότι τα έργα, οι δημόσιες Υποδομές, δεν ανήκουν σε κανέναν Υπουργό, Περιφερειάρχη, Κυβέρνηση ή Δήμαρχο.
Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει και τα χρησιμοποιεί. Και εμείς, κρινόμαστε από τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα να υλοποιούμε αυτές τις υποδομές, στην υπηρεσία αυτού του λαού
Στην Ολομέλεια προφανώς θα αναλύσουμε όχι μόνο την χρησιμότητα αλλά και τον μεγάλο αναπτυξιακό χαρακτήρα που θα προσδώσει αυτό το έργο σε ολόκληρη την Κρήτη».
Τα σχόλια είναι κλειστά.