Ρέθυμνο : Ο Δήμαρχος Ρεθύμνου σε ημερίδα με θέμα «Από τη Βοτανική γνώση στην Καινοτομία».
Χαιρετισμός Δημάρχου Ρεθύμνης Γιώργη Χ. Μαρινάκη στην Ημερίδα Π.Κ με θέμα «Από τη Βοτανική γνώση στην Καινοτομία».
Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο «ΞΕΝΙΑ»
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019
Κυρίες και Κύριοι
Χαίρομαι για τη σημερινή μας συνάντηση που συνιστά μια ακόμη επιβεβαίωση της ουσιαστικής, δυναμικής και γόνιμης σύμπραξης του Δήμου με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Το θετικό παράδειγμα του Βοτανικού Κήπου του Πανεπιστημίου, που λειτουργεί ως πεδίο εκπαίδευσης και μύησης των φοιτητών στη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος της Κρήτης και στην αξιοποίηση των ενδημικών φυτών και βοτάνων του νησιού ακόμη και για θεραπευτικούς λόγους, ενέπνευσε το Δήμο Ρεθύμνης στην υιοθέτηση ανάλογου προγράμματος στο Δημοτικό μας Κήπο. Με την καθοδήγηση και την εξαιρετική συνεργασία του Καθηγητή Βιολογίας και Επιστημονικού Υπευθύνου του Βοτανικού Κήπου κ. Στέργιου Πυρίντζου, της Καθηγήτριας, της Καθηγήτριας Ιστορίας – Αρχαιολογίας κας Κατερίνας Κόπακα
και καθηγητών της Κοινωνιολογίας και των Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, η Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου ξεκίνησε σταδιακά την ένταξη στο οικοσύστημα του Δημοτικού Κήπου ενδημικών φυτών αλλά και την ανάδειξη των υφιστάμενων ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν την ονομασία και προέλευση των δέντρων και φυτών.
Η συνεργασία αυτή επισημοποιήθηκε με το πρωτόκολλο συνεργασίας που συνυπογράψαμε πριν από 3 χρόνια, με στόχο την οργάνωση και ανάδειξη του χώρου μέσω της επιστημονικής έρευνας, μελέτης και τεκμηρίωσης σε βοτανικά, οικολογικά καθώς και πολιτισμικά θέματα που αφορούν στον κόσμο των φυτών.
Η στόχευση ήταν ξεκάθαρη: Να αποκτήσει ο Δημοτικός Κήπος μια επιπλέον ιδιότητα, που υπερβαίνει το χώρο, ως τόπο συνάντησης, ανάπαυσης και αναψυχής. Να γίνει ένα ζωντανό εκπαιδευτικό εργαστήρι, ένα πεδίο μάθησης μέσα από βιωματικές δράσεις, που η κατάκτησή της προϋποθέτει την ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων.
Σήμερα λοιπόν παρουσιάζονται στο πλαίσιο της Ημερίδας, τα αποτελέσματα αυτής της σύμπραξης, η οποία είναι μια διαδικασία εν εξελίξει. Ίσως έχετε ήδη προσέξει, όσοι από σας απολαμβάνετε τις πολλαπλές δυνατότητες αυτής της όασης πρασίνου στην καρδιά της πόλης μας, τη σήμανση 735 φυτών εντός του Κήπου με μικρές ταμπέλες που έχουν τοποθετηθεί στις οποίες αναγράφεται η επιστημονική και κοινή ονομασία κάθε είδους φυτού. Επιπλέον, οι 10 ευμεγέθεις πληροφοριακές πινακίδες που παρουσιάζονται μεταξύ άλλων στην Ημερίδα, αξιοποιούνται ήδη για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο πλαίσιο εκδρομών μαθητών που διοργανώνει το Τμήμα Παιδείας του Δήμου σε συνεργασία με σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η δε συνδρομή των φοιτητών στην καταγραφή των φυτών του Δημοτικού Κήπου, είναι πολύτιμη.
Είμαστε λοιπόν στην αφετηρία μιας σειράς έργων και πρωτοβουλιών που θα μεταμορφώσουν το Δημοτικό Κήπο και θα επιτρέψουν τη λειτουργία του και ως ένα ανοιχτό Εργαστήρι Βοτανικής Εκπαίδευσης για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων. Τα παιδιά μας, ειδικά όσα ζουν στο αστικό κέντρο θα μπορούν πλέον να μυρίσουν, να γευτούν και μάθουν να χρησιμοποιούν τα φυτά της Κρήτης στην καθημερινότητα τους, στη διατροφή τους, στους δικούς τους κήπους. Θα μάθουν για τις ευεργετικές τους ιδιότητες στον ανθρώπινο οργανισμό και συνάμα θα τα προσεγγίσουν με άλλη οπτική, ως φορείς παράδοσης και τοπικής ιστορίας, ως ζωντανούς μάρτυρες θρύλων και παραμυθιών κι ακόμη παραπέρα: ως πεδία ανάπτυξης της Καινοτομίας αφού η επιστημονική έρευνα στον τομέα της Βοτανολογίας καθώς και η οργάνωση και ανάδειξη των πορισμάτων της, διεξάγεται με τη χρήση μοντέρνων ερευνητικών τεχνικών και σύγχρονων εργαλείων ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων.
Ευχαριστούμε λοιπόν τους συνεργάτες μας του Πανεπιστημίου Κρήτης που είναι και οι διοργανωτές της Ημερίδας και όλους όσοι συμβάλλουν με τη γνώση και την εμπειρία τους στον εμπλουτισμό των λειτουργιών του Δημοτικού μας Κήπου και στη δυνατότητα που παρέχουν στα παιδιά μας να γνωρίσουν μια επιπλέον διάσταση του ευλογημένου τόπου που ζουν.
Να είστε καλά κι εύχομαι να συνεχίσετε να μας κάνετε πάντοτε κοινωνούς της γνώσης σας και των καινοτόμων ιδεών σας.
Τα σχόλια είναι κλειστά.