“ο κ. Ταταράκης περιέγραψε αναλυτικά τις σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της κατολίσθησης και ζήτησε από τον Πρωθυπουργό την μακροπρόθεσμη και ριζική αντιμετώπιση της ασφαλούς συγκοινωνιακής σύνδεσης καθώς για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα βραχοπροστασίας και αποκατάστασης, έχει ήδη εγκριθεί χρηματοδότηση από φυσικές καταστροφές στην Περιφέρεια Κρήτης ύψους 2.100.000 ευρώ και αναμένονται να ξεκινήσουν οι εργασίες την ερχόμενη Δευτέρα καθώς ο εργολάβος θα έχει υπογράψει την Ά σύμβαση σύμφωνα με ενημέρωση της Περιφέρειας.
Ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τον Δήμαρχο ένα αναλυτικό υπόμνημα σε συνέχεια της συζήτησης τους, προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι χρηματοδότησης των μελετών και της οριστικής λύσης. Ο Δήμαρχος Δευτέρα πρωί επικοινώνησε με το πρωθυπουργικό γραφείο και απέστειλε σχετική αναλυτική επιστολή στην οποία περιέγραφε την υφιστάμενη κατάσταση και στα δυο φαράγγια, Κοτσυφού και Κουρταλιώτη, την ζωτική ανάγκη συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των κοινωνικών, οικονομικών και τουριστικών δραστηριοτήτων της νότιας και δυτικής ζώνης του Δήμου Αγίου Βασιλείου αλλά και ακόμα ευρύτερων περιοχών (Δήμος Σφακίων & Δήμος Ρεθύμνης) και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές επίγειες οδεύσεις στην ευρύτερη περιοχή που μπορούν να παρακάμψουν το φαράγγι, λόγω της γεωμορφολογίας και των εδαφικών κλίσεων στην περιοχή όπου αναπτύσσονται σημαντικοί ορεινοί όγκοι.
Επίσης ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην αναγνωριστική μελέτη η οποία εκπονήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης και προέκυψε η λύση της ανάπτυξης σήραγγας ως αναγκαίο έργο για την μακροπρόθεσμη, αλλά οριστική, αντιμετώπιση του θέματος της ασφάλειας των μετακινήσεων στην περιοχή. Η λύση συνίσταται από αρχική επίγεια όδευση από την υφιστάμενη οδό προς Σελλιά – Ροδάκινο, η οποία κατόπιν συνεχίζει διασχίζοντας υπογείως τον ορεινό όγκο της Ψηλής Κορυφής με σήραγγα 2,2χλμ. φτάνοντας βορειοδυτικά των Σελλιών. Στη συνέχεια καταλήγει στο σχεδιαζόμενο στην περιοχή Υποστηρικτικό Οδικό Δίκτυο του ΝΟΑΚ. Η σήραγγα της συγκεκριμένης όδευσης εκτιμάται πως θα φτάνει σε μέγιστο βάθος 280μ. με σταθερή μηκοτομική κλίση 0,6%.Εκτιμάται πως το κόστος κατασκευής της σήραγγας (μαζί με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις διαφυγής) θα ανέλθει στα 55.000.000€. Στο κόστος αυτό προστίθεται και το κόστος μελετών της σήραγγας και του ευρύτερου υποστηρικτικού οδικού δικτύου της περιοχής που ανέρχεται σε 5.000.000€. Επομένως το συνολικό κόστος εκτιμάται στα 60.000.000€.
Κλείνοντας την επιστολή του ο κ. Ταταράκης απευθυνόμενος στον Πρωθυπουργό, ζήτησε τη εξέταση της δυνατότητα ένταξης του παραπάνω έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα γνωρίζοντας τα αισθήματα που τρέφει για την Κρήτη και για το Ρέθυμνο ειδικότερα”.