Ρέθυμνο:Χαμηλό καταναλωτικό αποτύπωμα στα έσοδα, ενώ παραμένουν τα «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις εστίασης

“ΠΟΝΤΑΡΟΥΝ” ΣΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΚΑΙ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ-ΥΨΗΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Χαμηλό είναι το “αποτύπωμα” που αφήνει η τουριστική κίνηση των προηγούμενων μηνών στις επιχειρήσεις εστίασης, που αναμένουν σταδιακά μια ανάσα εν μέσω θέρους, αισιοδοξώντας για μια γενναία αύξηση της κατανάλωσης που μέχρι σήμερα παραμένει “ισχνή”.

Η παρουσία των επισκεπτών στην πόλη του Ρεθύμνου βαίνει αυξητική, όχι όμως και οι τζίροι των επιχειρήσεων που δεν βλέπουν αντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των επισκεπτών και της κατανάλωσης. Οι ξένοι επισκέπτες διατηρούν- όπως μεταφέρουν παράγοντες της αγοράς – πολύ χαμηλούς προϋπολογισμούς, περιορίζοντας αισθητά τις δαπάνες τους, όταν επισκέπτονται τις επιχειρήσεις εστίασης, με αποτέλεσμα οι τζίροι να μην είναι ανάλογοι της κίνησης.

Οι μήνες Μαΐος και Ιούνιος διατήρησαν “χαμηλές πτήσεις” στην εστίαση, εικόνα που από τα μέσα Ιουλίου έχει ωστόσο αρχίσει να μεταβάλλεται φέρνοντας “ανάσες” αισιοδοξίας στους επαγγελματίες που αναμένουν αύξηση στους τζίρους, τον Αύγουστο και τον τουριστικό Σεπτέμβριο.

Όπως περιέγραψε μιλώντας στην “Κ.Ε” ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Ρεθύμνου Μιχάλης Χάσικος αναμφίβολα τη φετινή χρονιά το Ρέθυμνο, όπως και όλοι οι τουριστικοί προορισμοί, “βουλιάζουν” από κόσμο, χωρίς όμως η αυξημένη κίνηση να αποτυπώνεται στην κατανάλωση. Οι επισκέπτες στις επιχειρήσεις εστίασης περιορίζονται αυστηρά σε μικρές παραγγελίες…συχνά ακόμη και του ενός πιάτου, προκειμένου να διατηρήσουν χαμηλό προϋπολογισμό. Απόρροια αυτού είναι η διαφορά στην κατανάλωση σε σχέση με πέρυσι να είναι αισθητή για το επιχειρείν.

Όπως εξήγησε ο κος Χάσικος: “Ο Μαΐος και ο Ιούνιος ήταν δύο μήνες που δεν πήγαν καλά για την εστίαση, όμως από τις 20 Ιουλίου και έπειτα είδαμε αλλαγή και ένα αισθητό αποτύπωμα από την τουριστική κίνηση στις επιχειρήσεις”. Πλέον, όπως σημείωσε οι ελπίδες για αύξηση των τζίρων αναπτερώνονται καθώς “παραδοσιακά” ο Αύγουστος αποτελεί τον πιο δυναμικό μήνα και “κινεί όλη την αγορά, επομένως έχουμε υψηλές προσδοκίες και στην εστίαση”. Ταυτόχρονα, όπως επεσήμανε: “ Ο Σεπτέμβριος και Οκτώβριος είναι δύο μήνες που μας φέρνουν ποιοτικό τουρισμό και είναι δυναμικοί. Από δω και έπειτα ευελπιστούμε και είμαστε αισιόδοξοι πως η τουριστική κίνηση θα αφήσει το αποτύπωμά της στις επιχειρήσεις”.

Παραμένουν τα “αγκάθια”

Η καθημερινότητα για τις επιχειρήσεις εστίασης ωστόσο, όπως περιέγραψε ο κος Χάσικος δεν είναι εύκολη και ο δρόμος που οδηγεί στην βιωσιμότητα των επιχειρήσεων έχει όπως όλα δείχνουν πολλά “αγκάθια”.

Τα μέτρα στα εργασιακά, η φορολογία, η απουσία εξειδικευμένου προσωπικού στην εστίαση είναι ορισμένα από αυτά, δημιουργώντας ένα δυσοίωνο περιβάλλον για τις επιχειρήσεις. Όπως τόνισε ο κ. Χάσικος: “η εστίαση αδυνατεί να αντέξει. Τα έξοδα, την υψηλή φορολογία, την ακρίβεια πρώτων υλών, το εργασιακό και τις ελλείψεις προσωπικού”. Πιο συγκεκριμένα σημείωσε: “Μας λείπει προσωπικό και αυτό είναι ένα μόνιμο πρόβλημα, ειδικά για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Ωστόσο δεν είναι μόνο η έλλειψη, αλλά κυρίως η απουσία εξειδικευμένου προσωπικού, ένα τίμημα που πληρώνει η εστίαση. Είναι απαραίτητο να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε προσωπικό, να αυστηροποιήσουμε τα κριτήρια, ώστε να προσδώσουμε στον κλάδο την προστιθέμενη αξία που θέλουμε” υπογράμμισε ο κ. Χάσικος.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν και τα νέα μέτρα για τα εργασιακά, όπως εξήγησε και υπογράμμισε πως: “σ’ έναν τουριστικό προορισμό είναι αδύνατο να εφαρμοστούν οι αλλαγές στο εργασιακό, όπως έχουν διαμορφωθεί. Αυτό αποτελεί ένα επιπλέον ζήτημα για τις επιχειρήσεις και τους ίδιους τους εργαζόμενους”. Παράλληλα, ο κος Χάσικος τόνισε πως αν δεν υπάρξει μέριμνα και αλλαγές προς μια νέα κατεύθυνση το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο. Ο ίδιος τόνισε:“Δυστυχώς με τα υφιστάμενα μέτρα της κυβέρνησης στην εστίαση πολλές είναι οι επιχειρήσεις που δεν θα αντέξουν και θα κλείσουν. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πλήττονται πολύ έντονα”.https://www.goodnet.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.