Δεν χρειάζονταν οι σεισμοί για να πειστούμε ότι το αεροδρόμιο Καστελλίου είναι ένα επικίνδυνο και παράλογο έργο. Και πριν από την 27η Σεπτεμβρίου οι ειδικοί της αεροπλοϊας αλλά και οι εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων μας επεσήμαιναν τους κινδύνους που εγκυμονεί η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου για τον τόπο μας αλλά και για την ίδια την ασφάλεια των πτήσεων.
Ωστόσο σήμερα η εικόνα πια είναι δραματική.
Πόσο μεγάλη ευθύνη απέναντι στην κοινωνία αναλαμβάνουν όσοι κάνουν πως δεν ακούν τις επισημάνσεις των σεισμολόγων; Πόσο εύκολα μπορούν να παρακάμψουν οι εκπρόσωποι της ΤΕΡΝΑ αλλά και οι πολιτικοί που υποστηρίζουν το έργο ότι στην μελέτη κατασκευής δεν έχει προβλεφθεί καν σεισμός στην ξηρά παρά μόνο στη θάλασσα; (επισήμανση του προέδρου του ΟΑΣΠ Ευθύμιου Λέκκα στη σχετική ημερίδα τον Απρίλιο στο Αρκαλοχώρι).
Πόσο μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν όταν σεισμολόγοι λένε ότι είχαν προειδοποιήσει την εταιρία για τους κινδύνους από τους σεισμούς αλλά δεν ελήφθησαν υπόψη; (Ακης Τσελέντης στην ίδια ημερίδα και σε δηλώσεις του στον Τύπο).
Και επιτέλους πόσο απαθείς μπορεί να μένουν όσοι υπερασπίζονται τυφλά το έργο μπροστά στη χθεσινή δραματική αναφορά του κ. Λέκκα σε συνέντευξή του ότι «ο διάδρομος προσγείωσης κατασκευάστηκε πάνω σε ρήγμα, που φαίνεται πως έχει ενεργοποιηθεί, καθώς οι τελευταίες σεισμικές δονήσεις καταγράφηκαν ακριβώς πάνω σε αυτό το ρήγμα»;
Πόσες φορές πρέπει να επισημάνουν οι ειδικοί ότι χρειάζονται εκτεταμένες γεωλογικές έρευνες στην περιοχή πριν ξεκινήσει ένα τόσο μεγάλο έργο, ότι ο αντισεισμικός σχεδιασμός του είναι ανύπαρκτος και ότι προφανώς το έργο θα είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια των πολιτών;
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας εκθέτει εδώ και χρόνια την τεράστια περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή που θα φέρει το αεροδρόμιο όχι μόνο στην Πεδιάδα αλλά και σε ολόκληρη την Κρήτη. Το τεράστιο κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Ηρακλείου αλλά και την ολοκληρωτική καταστροφή του αγροτικού τομέα στην περιοχή μας, ειδικά σε περίοδο που η επισιτιστική κρίση μας χτυπά την πόρτα.
Μετά τους σεισμούς είναι πλέον προφανές πως ο κίνδυνος αφορά και την ίδια τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που θα χρησιμοποιούν το έργο.
Το Ηράκλειο έχει αεροδρόμιο, δίπλα στη θάλασσα, που μπορεί να επεκταθεί με ασφάλεια και με δραστική μείωση του θορύβου. Την Πεδιάδα την καταστρέφουν για να εκμεταλλευτούν οικονομικά συμφέροντα το παραθαλάσσιο φιλέτο του Ηρακλείου που ακόμα και να φύγει το «Νίκος Καζαντζάκης» δεν πρόκειται ποτέ να αποδοθεί στους κατοίκους.