Την διασφάλιση θέσεων στάθμευσης στην περιοχή παρέμβασης τόσο πέριξ της πλατείας 1866 για το ανοιχτό κέντρο εμπορίου όσο και στην μεγάλη ανάπλαση των 30 οικοδομικών τετραγώνων στο κέντρο των Χανίων ζητά με ομόφωνη απόφασή του το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Χανίων που συνεδρίασε την Δευτέρα παρουσία κατοίκων του κέντρου, οι οποίοι μετέφεραν την σχετική ανησυχία τους.
Όπως ανέφερε μηχανικός που συμμετείχε ως πολίτης στην συνεδρίαση, η εκτίμηση είναι ότι θα χαθούν συνολικά, 425 θέσεις στάθμευσης, από τις οποίες 124 από τις Μυλωνογιάννη, Κόρακα, Καραϊσκάκη κλπ (πέριξ πλατείας 1866) και 301 θέσεις από την περιοχή πέριξ του ΚΤΕΛ από Κυδωνίας -Καραϊσκάκη – Μπότσαρη – Κισάμου και τις καθέτους.
«Τι δουλειά έχουν τα πεζοδρόμια 3 μέτρα πλάτος στη Μανουσογιαννάκηδων και στην Κωνσταντινουπόλεως; Ας αναπλαστούν στο 1,5 μέτρο, όσο είναι και σήμερα κι ας έχει ο κόσμος μια θέση να παρκάρει.» σημείωσε.
«Γιατί να πληρώνουμε 4 ευρώ δημοτικά τέλη και να μην μπορούμε να παρκάρουμε» ανέφερε άλλη κάτοικος, καταγγέλοντας απαξίωση των μονίμων κατοίκων.
‘Οπως ανέφεραν, η σχεδιαζόμενη ανάπλαση θα φέρει υποβάθμιση και όχι αναβάθμιση των περιουσιών τους. «Προορίζουν το κέντρο μόνο για τους τουρίστες. Δεν ζητάμε να μην γίνει το έργο, ζητάμε να δώσουν μια λύση, να μας δοθεί μια προτεραιότητα σε σχέση με τις επιχειρήσεις. Το 1983 όταν βγάλαμε άδεια, για μια τριώροφη οικοδομή πληρώσαμε 6 θέσεις στάθμευσης, οι οποίες δεν μας δόθηκαν ποτέ. Τώρα δεν λέμε να μην γίνει η ανάπλαση, είμαστε υπέρ του έργου, αλλά να μας δώσουν λύση» σημείωσε άλλος κάτοικος.
Στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα
Με την απόφασή του, το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας, κάνει ομόφωνα δεκτή την σχετική εισήγηση του Νεκτάριου Τζομπανάκη ενώ παραπέμπει το θέμα για συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων.
Στην εισήγηση διαπιστώνεται πως με τις παρεμβάσεις, δημιουργείται πρόβλημα πάρκινγκ για τους μόνιμους κατοίκους που τα σπίτια τους επηρεάζονται από το παραπάνω έργο και ζητούν να προχωρήσει:
1.Καταμέτρηση των διαμερισμάτων (κατοικίες) και μονοκατοικιών που υπάρχουν στην περιοχή όπου θα γίνει το έργο.
2. Οριοθέτηση και διασφάλιση (βάση αρχιτεκτονικού σχεδίου ανάπλασης) τις θέσεις πάρκιν για τους μόνιμους κατοίκους. (με ένα πρόχειρο υπολογισμό ξεπερνούν τις 500 οικογένειες)
3. Σε περίπτωση που δεν προβλέπονται τόσες θέσεις πάρκιν από την ανάπλαση να δοθούν στους κατοίκους θέσεις στο δημοτικό πάρκιν με προτεραιότητα και μειωμένο αντίτιμο.
4. Η διασφάλιση των θέσεων θα μπορεί να γίνει και με κάμερες με τους όρους και τις προϋποθέσεις υπαγόμενες από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία έτσι ώστε να μην έρχεται σε δύσκολη θέση ο μόνιμος κάτοικος να κάνει αυτός τον τροχονόμο.
5. Υπάρχουν κατοικίες που κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας έχουν πληρώσει το παράβολο για την θέση πάρκιν. Πιθανότατα οι άδειες αυτές να έχουν δικαιωματική και νόμιμη πρόσβαση στο δημοτικό πάρκιν.
«Σήμερα με την εισήγηση αυτή ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή να μεριμνήσει ο Δήμος για το παραπάνω πρόβλημα που αν δεν λυθεί θα αναγκάσει πολλές οικογένειες να εγκαταλείψουν τις κατοικίες τους (όπως έγινε και στην παλιά πόλη) μετατρέποντας τις σε κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης, κάτι που δεν είναι υγειές για μία πόλη όπως τα Χανιά.
Οι αναπλάσεις γίνονται με γνώμονα τον πολίτη και όχι το χρήμα, έτσι όταν γίνεται μια μελέτη σε τόσο μεγάλο έργο (30 οικοδομικά τετράγωνα) ο μελετητής θα πρέπει η ματιά του να είναι και προς τα πάνω, βλέποντας τις πολυκατοικίες που σίγουρα δεν κατοικούν περιστέρια αλλά άνθρωποι και να έχει ζητήσει την καταγραφεί τους και ως κοινωνική οντότητα (υπερήλικες. Αμεα κ.α.)» καταλήγει η εισήγηση.
zarpanews.gr