Προχωρούν οι αλλαγές που θα “μεγαλώσουν” το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη μελέτη, η επιβατική κίνηση που θα διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο θα αγγίξει τα 11,7 εκατ. επιβάτες (το 20ο έτος λειτουργίας του)

Προχωρούν οι αλλαγές που θα “μεγαλώσουν” το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Παίρνουν το δρόμο τους… οι αλλαγές και μεγαλώνει στο νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι. Πρόσφατα τέθηκε προς δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο, μαζί με τις αλλαγές που το “μεγάλωσαν”.

Υπενθυμίζουμε ότι η κατασκευή του (που έχει ξεκινήσει ήδη) προχωρά με νέο σχεδιασμό, μεγαλύτερο τερματικό σταθμό και διαφορετική αρχιτεκτονική ματιά.

Όπως έχει γίνει γνωστό από τον Δεκέμβριο του 2022, ο τερματικός σταθμός αυξήθηκε σε όγκο κατά 32% στα 91.000 τ.μ. αντί για 68.000 τ.μ. που προέβλεπε η αρχική σύμβαση.

Αυτή η μεγάλη αύξηση έφερε και τον νέο σχεδιασμό του τέρμιναλ ο οποίος αρχιτεκτονικά θα είναι ένα σημείο αναφοράς για την Κρήτη. Δεν είναι τυχαίο που στην επίσκεψή του τον Ιανουάριο του 2023 ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε λόγο για “αρχιτεκτονικό κόσμημα”.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη μελέτη, η επιβατική κίνηση που θα διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο θα αγγίξει τα 11,7 εκατ. επιβάτες (το 20ο έτος λειτουργίας του).

Το έργο κατασκευής έχει αναλάβει μετά το σχετικό διαγωνισμό το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR. Οι Ινδοί της GMR έχουν στο portfolio τους μερικά από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ασίας, όπως αυτό του Νέου Δελχί.

Ποιές αλλαγές θα γίνουν στο νέο αεροδρόμιο

Οι διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ του περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου σχεδιασμού και του επικαιροποιημένου προτεινόμενου σχεδιασμού, αφορούν αποκλειστικά αλλαγές που σχετίζονται με τη χωροθέτηση και τις εκτάσεις των διαφόρων χρήσεων εντός του ορίου απαλλοτρίωσης του αερολιμένα, οι βασικότερες εκ των οποίων ειναι οι παρακάτω:

  • Αύξηση του μεγέθους του κτιρίου του αεροσταθμού (από 71.618,64 m2 στο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο έργο σε 93.572 m2 στον προτεινόμενο σχεδιασμό)
  • Προσαύξηση περιοχής εμπορικών χρήσεων (διατήρηση της περιβαλλοντικά αδειοδοτημένης εμπορικής ζώνης, επιφάνειας 443.000m2 και προσθήκη περιοχής για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 m2)
  • Αύξηση της επιφάνειας κατάληψης των επιμέρους δραστηριοτήτων του αεροδρομίου από περίπου 1.158 στρ (στον περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο σχεδιασμό) σε 1499 στρ (στον προτεινόμενο σχεδιασμό)
  • Αλλαγές στους χώρους στάθμευσης οχημάτων και αεροσκαφών
  • Αλλαγές στην οδική σύνδεση του αερολιμένα με το ΒΟΑΚ
  • Αλλαγή των διαστάσεων και εσωτερικές μετατοπίσεις και αλλαγή χωροθέτησης επιμέρους κτιρίων (π.χ. βορειοδυτική μετατόπιση κτιρίου τροφοδοσίας, ανατολική μετατόπιση αστυνομικού τμήματος και απομονωμένης πίστας, κ.α.)

Τι θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη ΜΠΕ, το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει τα παρακάτω, μεταξύ άλλων:

  1. Διάδρομος: ένας (1)
  2. Μήκος διαδρόμου: 3.200 m
  3. Πλάτος διαδρόμου: 45 m
  4. Τροχόδρομοι: ‘Ενας (1) τροχόδρομος παράλληλος στο Διάδρομο για αεροσκάφη Κατηγορίας Ε και σε απόσταση 190 m σε συμμόρφωση με τα πρότυπα για την Κατηγορία F, διαστάσεων 3.200 X 23 m / 2 συνδετήριοι τροχόδρομοι με το στρατιωτικό αεροδρόμιο, για αεροσκάφη Κατηγορίας C
  5. Δάπεδα στάθμευσης αεροσκαφών: 39 αεροσκάφη εμπορικής διακίνησης επιβατών κατηγορίας C ή 27 κατηγορίας C και 6 κατηγορίας Ε / 16 θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας Β για ιδιωτικά αεροσκάφη και 3 θέσεις στάθμευσης για ελικόπτερα. 7 από αυτές τις θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας B επιτρέπουν την εξυπηρέτηση 4 αεροσκαφών Κατηγορίας C
  6. Κτήριο αεροσταθμού: 93.572 m2
  7. Αστυνομικός σταθμός χωρητικότητας 110 αστυνομικών
  8. Πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων
  9. Χώροι στάθμευσης οχημάτων με συνολική χωρητικότητα περίπου 1.100-1.300 θέσεων Ι.Χ και 110-120 τουριστικών λεωφορείων με δυνατότητα επιμερισμού ανά κατηγορία, ήτοι ενδεικτικά:
  10. Χώρος στάθμευσης μακράς διάρκειας περίπου 400 θέσεων
  11. Χώρος στάθμευσης μικρής διάρκειας περίπου 200 θέσεων
  12. Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας οχημάτων 168
  13. Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις (γραφεία, πλυντήριο, κλπ.)
  14. Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων
  15. Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας περίπου 600 οχημάτων
  16. Εσωτερικό οδικό δίκτυο: Οδοί πλάτους 5 – 10 m, συνολικού μήκους περίπου 17 km στην περιοχή Αέρα και πλάτους 5 -10 μ συνολικού μήκους περίπου 6kmστην περιοχή πόλης
  17. Εμπορική ζώνη έκτασης 725 στρ.
Ο αεροσταθμός περιλαμβάνει ή έχει διαθέσιμα τα ακόλουθα συστήματα:

Εγκαταστάσεις για τη Γενική Αεροπορία
Ιατρικές Εγκαταστάσεις
Γραφεία πρακτορείων αεροπορικών εταιρειών και εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης
Σύστημα θέρμανσης, Αερισμού και Κλιματισμού (HVAC)
Σύστημα Πληροφοριών Πτήσεων

Προτείνεται μικρή αλλαγή στην χωροθέτηση του κτιρίου του Αεροσταθμού με μετακίνηση του 115 m Βόρεια.

Οι εμπορικοί χώροι του νέου αεροδρομίου

Ο χώρος της εμπορικής εκμετάλλευσης έχει έκταση 443.000 m2. Σε αυτή την έκταση προστίθεται η εμπορική μελλοντική ζώνη με έκταση 282.000 m2.

Αναφορικά με τις χρήσεις των Εμπορικών Ζωνών, θα περιλαμβάνουν τα εξής:
  1. εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, υπεραγορές, πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα,
  2. γραφεία, τράπεζες, ασφάλειες, κοινωφελείς οργανισμοί,
  3. εστίαση, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής,
  4. πολιτιστικές εγκαταστάσεις,
  5. θρησκευτικοί χώροι,
  6. περίθαλψη,
  7. χώροι συνάθροισης κοινού,
  8. αποθήκες/εγκαταστάσεις,
  9. στάθμευση (κτίρια, γήπεδα) εξυπηρέτησης ζώνης εμπορικών χρήσεων,
  10. βενζινάδικο, κέντρα εξυπηρέτησης οχημάτων, πάρκινγκ

Πηγή:neakriti.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.