Πλακιωτάκης: Στα νησιά οι εργαζόμενοι στην εστίαση πριν την 1η Ιουνίου

Πλακιωτάκης: Στα νησιά οι εργαζόμενοι στην εστίαση πριν την 1η Ιουνίου

Να αρθεί η απαγόρευση των μετακινήσεων ανυπομονούν πολλοί πολίτες ώστε να μεταβούν στα εξοχικά τους και ειδικά περιμένουν πότε θα επιτραπεί η μετακίνηση στα νησιά, αλλά και βέβαια από νομό σε νομό στην Ελλάδα.

Όσοι θέλουν να μετακινηθούν σε άλλους νομούς με αυτοκίνητο θα πρέπει να περιμένουν έως τις 18 Μαΐου.

Ειδικά για τα νησιά η κατάσταση φαίνεται να είναι πιο περίπλοκη και μένει να απαντηθεί αν η μετακίνηση θα επιτραπεί στις 18 Μαΐου.

Βέβαια οι εικόνες με γεμάτα πλοία δεν θα υπάρχουν και τίποτα δεν θα θυμίζει τα προηγούμενα καλοκαίρια.

Τι θα γίνει με τα νησιά

Για το ότι η απαγόρευση μετάβασης στα νησιά εξασφάλισε ότι στα περισσότερα εξ αυτών δεν υπάρχει κανένα κρούσμα, αναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη αυτήν τη στιγμή μπορούν να μεταβούν στα νησιά μόνιμοι κάτοικοι, ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό, στρατιωτικό προσωπικό. προσωπικό δημοσίων έργων και έκτακτο προσωπικό.

Στη συνέχεια και σε πρώτη φάση, εφόσον ανοίγει η εστίαση την 1η Ιουνίου, ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι θα μπορούν να μεταβούν στα νησιά οι εργαζόμενοι στην εστίαση και τα συνεργεία επισκευών τους.

«Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και οι ιδιοκτήτες ακινήτων», συμπλήρωσε.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο κ. Πλακιωτάκης εξήγησε ότι, η μετακίνηση με τα πλοία, θα περιλαμβάνει μέτρα προστασίας τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους επιβάτες, σημειώνοντας ότι, τα πλοία θα ταξιδεύουν με το 50% της δυναμικότητάς τους, το 55% στην περίπτωση που έχουν καμπίνες.

Εξήγησε δε ότι, η καμπίνα θα διατίθεται μόνο σε έναν επιβάτη και όταν κατεβαίνει από το πλοίο, πριν από το τερματικό λιμάνι, δε θα χρησιμοποιείται ξανά.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε πως είναι «ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τον εσωτερικό τουρισμό» και έκανε γνωστό ότι, στα μέτρα που εξετάζονται συμπεριλαμβάνεται και ο κοινωνικός τουρισμός.

Συμβατικά πλοία

Όπως ορίζει το κυβερνητικό σχέδιο, ο μέγιστος αριθμός για τα συμβατικά πλοία προβλέπεται να φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση ενώ στα ταχύπλοα, ο αντίστοιχος αριθμός είναι στο 50%.

Αναλυτικότερα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Στην περίπτωση των πλοίων με καμπίνες το ποσοστό ανέρχεται στο 55%, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να υπάρχει ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό προς όλες τις κατευθύνσεις. Παράλληλα θα υπάρχει και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.

Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες ανά καμπίνα αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση.

Η καμπίνα θα πρέπει να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.

Ταχύπλοα

Στα ταχύπλοα ο μέγιστος αριθμός επιβατών ορίζεται στο 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Αντίστοιχα, η κατανομή των θέσεων θα είναι ανάλογη αυτής που αναφέρθηκε προηγουμένως για τα συμβατικά πλοία, με μία κενή θέση προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.