Εδώ και 30 χρόνια η Μαρίνα Αλίμου είναι η επαγγελματική βάση του ελληνικού γιώτινγκ – τουριστικό επαγγελματικό σκάφος αναψυχής – όπου ελλιμενίζονται περισσότερα από 800 επαγγελματικά σκάφη και από όπου ξεκινάνε σχεδόν το 50% των ναυλώσεων της χώρας.
Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ και επαγγελματίες του κλάδου, έχουν πληροφορηθεί ότι αύριο Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020 η ΕΤΑΔ – Εταιρεία Διαχείρισης της Μαρίνας, ο Δήμος Αλίμου και η παραχωρησιούχος εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έρχονται, από νωρίς το πρωΐ, με μπουλτνόζες και φορτηγά για να ξηλώσουν βίαια τις περισσότερες από 100 χερσαίες εγκαταστάσεις – μικρά σε μέγεθος τροχόσπιτου ή κοντέινερ γραφεία, για την εξυπηρέτηση των προσερχόμενων τουριστών – πελατών, που ανήκουν στις περισσότερες από 750 μικρομεσαίες εταιρείες, που τόσα χρόνια δραστηριοποιούνται στην Μαρίνα, χωρίς μέχρι πρότινος να τεθεί κανένα θέμα για την λειτουργία τους. Τα θέματα ξεκίνησαν μετά την ανακοίνωση του παραχωρησιούχου (που πρότεινε ανεφάρμοστες και ασύμφορες λύσεις), και μέσα στα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και ενώ οι επιχειρήσεις του κλάδου απεγνωσμένα προσπαθούν να επιβιώσουν, και ενώ η οριστική σύμβαση παραχώρησης δεν έχει ολοκληρωθεί.
Παρά τις επί σχεδόν δύο χρόνια προσπάθειες και προσεγγίσεις στην πολιτική ηγεσία, για να βρεθεί ουσιαστική λύση στο θέμα της «επαγγελματικής βάσης» ενός κλάδου που αναδεικνύει την ελληνική νησιωτικότητα, τα ελληνικά παράλια και διακινεί περισσότερα από 3500 σκάφη σε όλο τον θαλάσσιο χώρο της Ελλάδος, δεν έχει δοθεί λύση.
Παρά τις επανειλημμένες προτάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας και Τουρισμού) και την κατάθεση λεπτομερών υπομνημάτων των επαγγελματιών που έχουν ζητήσει να χωροθετηθεί μία νέα «επαγγελματική Μαρίνα» στην περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Αττικής, για να στεγάσει τους επαγγελματίες, δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική αντίδραση. Δεδομένου ότι σήμερα ισχύει με συμφωνία ειδικό επαγγελματικό τιμολόγιο στην Μαρίνα Αλίμου, που δεν δεσμεύει τον παραχωρησιούχο, αναμένεται ότι τα επαγγελματικά σκάφη που δεν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα έξοδα, και μάλιστα στην παρούσα οικονομική κατάσταση θα πρέπει να φύγουν ή να διακόψουν τελείως την δραστηριότητα, λόγω έλλειψης διαθέσιμων αντίστοιχων χώρων ελλιμενισμού στην Αττική.
Ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση το ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεκινήσει τον διαγωνισμό για την πώληση – παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου – της μεγαλύτερης της Ελλάδος – σε ιδιώτη παραχωρησιούχο, και έχει καταλήξει στην εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θυγατρική της ΑΚΤΩΡ, και επί περισσότερο από ένα χρόνο καθυστερεί η ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης.
Ενώ ακόμη οι όροι της σύμβασης παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, ούτε έχουν ενημερωθεί για τους όρους αυτούς τα επαγγελματικά σωματεία του κλάδου, και ενώ ο παραχωρησιούχος δεν έχει ακόμη επίσημα παραλάβει την Μαρίνα, και ενώ δεν έχει ανακοινωθεί και δεν έχει καταβάλει το τίμημα που πρέπει να καταβάλει για την ολοκλήρωση της παραχώρησης, φαίνεται ότι παρασκηνιακά επιβάλει τους δικούς του όρους, και διώχνει τους επαγγελματίες.
Ο ΣΙΤΕΣΑΠ καλεί όλους τους επαγγελματίες που έχουν γραφεία και σκάφη στην Μαρίνα Αλίμου να παρευρίσκονται δίπλα στις περιουσίες τους από νωρίς το πρωϊ της Τρίτης για να προστατεύσουν τη δραστηριότητά και να ζητήσουν να δώσει η κυβέρνηση άμεση λύση στο θέμα.
Τα σχόλια είναι κλειστά.