Τη Δευτέρα αναμένονται οι ανακοινώσεις του υπουργού Πολιτικής Προστασίας, Τάκη Θεοδωρικάκου, για παρεμβάσεις στον τρόπο που λειτουργεί η Αστυνομία, μετά και το πόρισμα που έλαβε χθες σχετικά με όσα έγιναν στην αιματηρή καταδίωξη στο Πέραμα. Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι αποκαλύψεις, καθώς το φως της δημοσιότητας βλέπει το πρωτόκολλο της ΕΛ.ΑΣ. για τις καταδιώξεις.
Στο «Βήμα της Κυριακής» που κυκλοφορεί αύριο, θα δημοσιευτεί το απόρρητο έγγραφο που περιλαμβάνει τις οδηγίες προς τους αστυνομικούς όταν καταδιώκουν κάποιο όχημα.
Όπως ανέφερε ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, κατά την καταδίωξη ΔΕΝ επιτρέπονται:
- Πυροβολισμοί για ακινητοποίηση του οχήματος
- Επικίνδυνοι χειρισμοί και ελιγμοί για την εκτροπή του οχήματος
- Φραγμοί οδών άνευ εντολής του κέντρου
Επιπλέον, προβλέπεται παύση της διακοπής της καταδίωξης όταν αυτή καθίσταται αρκετά επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα και ζωή των συμμετεχόντων και των λοιπών χρηστών της οδού, λαμβανομένου πάντα υπόψιν και της βαρύτητας του αδικήματος.
«Δεν έδωσε εντολή για παύση της καταδίωξης»
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, ο αξιωματικός του Κέντρου Άμεσης Δράσης που φέρεται να έδωσε εντολή για παύση της καταδίωξης στο Πέραμα υποστηρίζει ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Οι αξιωματικοί του Κέντρου Επιχειρήσεων, πήραν πρωτοβουλία να τον επικαλεστούν ώστε να σταματήσει η καταδίωξη. Ωστόσο, είχε προηγηθεί από άλλον αξιωματικό σε προγενέστερο χρόνο, η εντολή να μην συνεχίζονται οι καταδιώξεις για πάνω από 1 – 2 οικοδομικά τετράγωνα ώστε να μην κινδυνεύσει κάποιος από τους εμπλεκόμενους ή κάποιος περαστικός.
Ακόμα αξιωματικοί από το Κέντρο Επιχειρήσεων αναφέρουν ότι οι ίδιοι δεν γνώριζαν καν ότι το αυτοκίνητο που οδηγούσαν οι τρεις νεαροί Ρομά στο Πέραμα, ήταν κλεμμένο και ότι το έμαθαν σε δεύτερο χρόνο. Όπως επισημαίνουν, οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ δεν είχαν αναφέρει ούτε για το σπασμένο φινιστρίνι, και αυτό που πίστευαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων ήταν ότι επρόκειτο για δύο νεαρούς που είχαν πάρει το αυτοκίνητο για βόλτα, κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς, και άρα το περιστατικό αφορούσε απείθεια και επικίνδυνη οδήγηση.