«Παρέμβαση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων στη Γ.Σ. της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, στο πλαίσιο της 88ης Δ.Ε.Θ., με θέμα την Αναβάθμιση & Επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Κρήτη»
Το Σάββατο 07 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (Κ.Ε.Ε.Ε.), στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, παρουσία της ηγεσίας των πολιτικών και παραγωγικών φορέων της Εθνικής Οικονομίας.
Στο πλαίσιο των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης πραγματοποιήθηκε παρέμβαση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνη Ροκάκη, για την ανάγκη αναβάθμισης του μέτρου του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» στην Κρήτη. Ακολουθεί αναλυτικά η παρέμβαση:
«Το Επιμελητήριο Χανίων, μαζί με τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της περιφέρειας Κρήτης, την τελευταία πενταετία βρισκόμαστε σε διαρκή διαβούλευση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με επίκεντρο το αναπτυξιακό μέτρο του «Μεταφορικού Ισοδύναμου». Το μέτρο συνδέεται άμεσα με την Ανταγωνιστικότητα και την επιβίωση των νησιωτικών επιχειρήσεων της Κρήτης, καθώς περιορίζει στην πράξη το «εκρηκτικό» μεταφορικό τους κόστος.
Αρχικά, το 2020 πετύχαμε συναινετικά συμφωνία με την Ελληνική Κυβέρνηση στην ενεργοποίηση του σημαντικού εργαλείου στήριξης της Ανταγωνιστικότητας και στο νησί μας, το οποίο δυστυχώς είχε εξαιρεθεί τα προηγούμενα χρόνια. Η Κρήτη, όχι μόνο εντάχθηκε καθυστερημένα στο μέτρο, αλλά δυστυχώς και για περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων (7.248 ΚΑΔ επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τα υπόλοιπα νησιά, ενώ για την Κρήτη η έναρξη επιλεξιμότητας αφορούσε 2.148 ΚΑΔ). Στη συνέχεια, σημειώσαμε πρόοδο σε στενή συνεργασία με την Ελληνική Πολιτεία στην αναβάθμιση και επέκτασή του μέτρου σε περισσότερους κλάδους της Κρητικής Επιχειρηματικότητας.
Είναι αλήθεια ότι πετύχαμε και στην Κρήτη σε μεγάλο βαθμό την εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα. Δυστυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια εφαρμογής του μέτρου, διαπιστώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στους χρόνους και στην αποτελεσματική διαχείριση-αξιολόγηση και πληρωμή των επιχειρηματικών αιτημάτων, τα οποία είναι πλέον αυξημένα, κυρίως από τον Αγροκτηνοτροφικό τομέα.
Το πλέον ανησυχητικό γεγονός είναι ότι, τον περασμένο χειμώνα, τα Επιμελητήρια της Κρήτης διαπιστώσαμε με παρέμβασή μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μείωση στους διαθέσιμους χρηματοδοτικούς πόρους του μέτρου για τη στήριξη των επιχειρήσεων της Κρήτης το 2023, εξαιτίας της θέσπισης -για πρώτη φορά- ανώτατου ορίου στο περιφερειακό επίπεδο του νησιού μας, το οποίο μετά από διάλογο από τα €8 εκατ. ανέβηκε τελικά στα €10 εκατ. Παράλληλα, το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε παραστατικό μεταφορικής δαπάνης, πλέον δεν μπορεί να υπερβαίνει το 40% της επιλέξιμης αξίας του (όταν στην προηγούμενη πρόσκληση για τις αντίστοιχες δαπάνες του 2022 προβλεπόταν έως 60%) – ενώ ταυτοχρόνως το αντίστοιχο ποσοστό για τις λοιπές νησιωτικές επιχειρήσεις της χώρας να κυμαίνεται πλέον, από 40% έως 70%.
Ως Επιμελητήριο Χανίων επαναφέρουμε σήμερα στη Γ.Σ. της Κ.Ε.Ε.Ε., στο κορυφαίο θεσμικό όργανο της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας, το κρίσιμο ζήτημα της αναβάθμισης του «Μεταφορικού Ισοδύναμου». Σήμερα, σε μια πιεστική φάση για τα λειτουργικά κόστη και την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των Ελληνικών νησιών απαιτούνται άμεσες και ισχυρές αποφάσεις στήριξης της Πολιτείας στην αποδυναμωμένη Ανταγωνιστικότητά μας. Στην Επιχειρηματική Κοινότητα των Χανίων πιστεύουμε ότι στρατηγικά το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, η οποία με επαρκή χρηματοδότηση και αναβαθμισμένο λειτουργικό μηχανισμό υποστήριξης, μπορεί να προσφέρει την αναγκαία αναπτυξιακή «πνοή» στη νησιωτική Επιχειρηματικότητα της πατρίδας μας».
Τα σχόλια είναι κλειστά.