Προβληματισμό και σκέψη για αλλαγή τακτικής έχει προκαλέσει η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αφού δεκάδες χιλιάδες πανελληνίως είναι οι κενές θέσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπως προέκυψαν κατά την ανακοίνωση των φετινών αποτελεσμάτων
Δε θα γεμίσουν τα αμφιθέατρα σε τμήματα του Πανεπιστήμιου Κρήτης
Μεγάλες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη από την κατανομή των φοιτητών
Σε υψηλό επίπεδο παραμένουν τα προγράμματα σπουδών
Τέσσερις τους δέκα καθυστερούν να πάρουν πτυχίο
Ανατροπές στα ακαδημαϊκά χρονικά έφερε η ελάχιστη βάση εισαγωγής για ακόμα μία χρονιά, καθώς για μερικούς λειτούργησε ως «κόφτης» επηρεάζοντας τα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων καθώς και την πορεία των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τμήματα του πανεπιστημίου Κρήτης, των οποίων τα αμφιθέατρα θα γεμίσουν κατά το ήμισυ.
Ειδικότερα στο τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών από τις 48 θέσεις καλύφθηκαν οι 12, στο τμήμα Φυσικής 51 άτομα θα φοιτήσουν σε σύνολο 110 κενών θέσεων, στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας μόλις 75 από τους 135 και στο τμήμα Οικονομικών επιστημών 104 από τους 200 στο σύνολο δυναμικότητας της σχολής.
Η οικονομική και πρόσφατα ενεργειακή κρίση από τη μία αλλά και το γεγονός ότι το κόστος ζωής στην περιφέρεια είναι μεγαλύτερο από ό,τι σε ένα αστικό κέντρο από την άλλη, φαίνεται ότι έχουν επηρεάσει και αλλάξει τον ακαδημαϊκό χάρτη.
Παρ’ όλα αυτά αναφερόμενοι σε τμήματα του Πανεπιστημίου Κρήτης, η ελκυστικότητά τους καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό και από το γεγονός ότι η ίδια η πολιτεία δεν έχει αναγνωρίσει σε ορισμένες περιπτώσεις τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα των προσφερόμενων μαθημάτων δεν έχει μειωθεί ούτε στο ελάχιστο, δίνοντας έτσι στους φοιτητές των εκάστοτε σχολών την πολυτέλεια για παρακολούθηση σε ιδανικές συνθήκες.
Η υπερφόρτωση των μητρώων των πανεπιστημίων δείχνει ότι σήμερα οι 4 στους 10 φοιτητές των ελληνικών ΑΕΙ είναι «αιώνιοι», δηλαδή έχουν ξεπεράσει τον ανώτατο χρόνο σπουδών της σχολής τους. Από την πλευρά του το Πανεπιστήμιο Κρήτης προτείνει την εφαρμογή του «ν+ν» δηλαδή διπλάσιος χρόνος για αποφοίτηση μιας και οι λόγοι της αργοπορίας σε κάθε περίπτωση διαφέρουν, όμως ταυτίζονται όταν σε παγκόσμιο επίπεδο ανεργία και οικονομική κρίση ανθούν.https://www.neakriti.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.