Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του ΒΟΑΚ περιμετρικά του Ηρακλείου από Γιόφυρο έως τον κόμβο Παπαναστασίου

Ημερομηνία:

Άρθρο του Νίκου Κ. Σκουλά*
Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του ΒΟΑΚ περιμετρικά του Ηρακλείου από την Γιόφυρο έως τον κόμβο της Παπαναστασίου. Το έργο παραδόθηκε στην χρήση των πολιτών την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023.
Το βόρειο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ρέθυμνο κατασκευάστηκε τον Οκτώβριο του 2022. Το νότιο ρεύμα προς Άγιο Νικόλαο εκτελέστηκε από 16 Ιανουαρίου έως 21 Φεβρουαρίου 2023. Με το πέρας του έργου, διατίθεται σε δημόσια χρήση, ένα νέο αντιολισθηρό οδόστρωμα που βελτιώνει αισθητά το επίπεδο κυκλοφορίας και ασφάλειας, στην πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία της Κρήτης. Λόγω της πορώδους φύσης του νέου οδοστρώματος, είναι ευκολότερη η παροχέτευση των νερών της βροχής. Συνεπώς, θα αποφύγουμε τα λιμνάζοντα ύδατα του χειμώνα στο τμήμα αυτό, στο προβλεπτό μέλλον.
Υπήρξε αναπόφευκτη αναστάτωση στην κίνηση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής. Για την λύση του προβλήματος, επιστρατεύθηκε η τέλεση νυκτερινών εργασιών. Έτσι, δεν διακόπηκε η κυκλοφορία στους κόμβους Παπαναστασίου, Φοινικιάς και Γιοφύρου, παρά μόνο τις νύκτες, και χωρίς προβλήματα. Η επιλογή αυτή, δεν είχε προβλεφθεί στην σύμβαση του έργου. Υπαγορεύθηκε, από την ανάγκη που προέκυψε στην πράξη.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε έμπρακτα, ότι το Ηράκλειο βραχυκύκλωνε κυκλοφοριακά, με την στέρηση χρήσης μόνο μίας λωρίδας στο ένα μόλις ρεύμα κυκλοφορίας,. Τούτο μάλιστα, σε μη τουριστική περίοδο.
Συμπεράναμε εμπειρικά πια, ότι η πόλη δεν μπορεί να έχει ως μακροπρόθεσμη λύση έναν ΒΟΑΚ, που την τέμνει εγκάρσια στην μέση από δύση προς ανατολή. Η παράκαμψη του Ηρακλείου, αποδεικνύεται αναγκαία στο εγγύς μέλλον, ιδίως μετά την παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Το θέμα ετέθη και αποδείχθηκε στην πράξη πασιφανώς. Τούτο, ανεξάρτητα από την λύση που απαιτείται να δοθεί από το Υπουργείο, είτε με υπογειοποίηση είτε με νοτιότερη παράκαμψη της πόλης.
Η εκτέλεση του παραδιδόμενου έργου, ευτυχώς, χωρίς ατυχήματα ούτε και υλικές ζημιές, οφείλεται στην συντονισμένη δράση των εμπλεκομένων φορέων. Ειδικότερα, συνεργάστηκαν άριστα για αυτό, ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, η Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης και το προσωπικό της εργολήπτριας εταιρείας.
Οφείλονται θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συντελεστές. Ευχαριστούμε επίσης τους οδηγούς που υπέμειναν προσωρινές δυσχέρειες, για ένα έργο που θα απολαμβάνουν μακροχρόνια.
Η χρηματοδότηση, προήλθε από το έργο «Βελτιώσεις συντηρήσεις νέας και παλαιάς Εθνικής οδού Περιφέρειας Κρήτης 2020-2022», προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ.
Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα ακολουθήσουν επισκευές στο οδόστρωμα του ΒΟΑΚ, σε αρκετά άλλα αποτυπωμένα σημεία, από το Ηράκλειο έως το Ρέθυμνο, από την ίδια πηγή χρηματοδότησης.
Υποχρέωσή μας, οι γρήγοροι ρυθμοί.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Δημιουργείται εθνικό δίκτυο μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας...

Χρηματοδοτούνται με 41,22 εκατ. ευρώ 107 νέες προτάσεις. Η δημιουργία...

Τέλος χρόνου με την κτηματογράφηση- Η διαδικασία...

Εάν δεν δηλωθούν τα ακίνητα, τότε καταλήγουν στο ελληνικό...

Δημιουργείται εθνικό δίκτυο μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας...

Χρηματοδοτούνται με 41,22 εκατ. ευρώ 107 νέες προτάσεις. Η δημιουργία...

Τέλος χρόνου με την κτηματογράφηση- Η διαδικασία...

Εάν δεν δηλωθούν τα ακίνητα, τότε καταλήγουν στο ελληνικό...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Δημιουργείται εθνικό δίκτυο μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας – Η πρόταση για την Κρήτη

Χρηματοδοτούνται με 41,22 εκατ. ευρώ 107 νέες προτάσεις. Η δημιουργία...

Τέλος χρόνου με την κτηματογράφηση- Η διαδικασία για να μη χάσετε τα ακίνητα σας

Εάν δεν δηλωθούν τα ακίνητα, τότε καταλήγουν στο ελληνικό...

Εκλογές στη Γερμανία: Ποιος είναι ο Φρίντριχ Μερτς και ποια είναι η ατζέντα του

Ο Φρίντριχ Μερτς χωρίς προηγούμενη κυβερνητική εμπειρία, καλείται να...