Συνεχίζουν τη δράση τους οι επιτήδειοι, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους πολίτες.
Η δράση διάφορων απατεώνων, εκτείνεται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με τους δράστες να βρίσκουν διάφορους ευφάντασους τρόπους για να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς, καταφέρνοντας να κλέψουν μικρότερα ή μεγαλύτερα ποσά από τους πολίτες.
Αυτή τη φορά, στόχος επιτήδειων έπεσε ένας Χανιώτης, ο οποίος όμως δεν κατάφερε θα πέσει θύμα τους, αφού υποψιάστηκε πως πρόκειται για απάτη και δεν πραγματοποίησε τις ενέργειες που του ζητήθηκαν.
Όπως αναφέρει ο ίδιος στο zarpanews.gr, έλαβε τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό και άκουσε έναν άνδρα να συστήνεται ως ένας καινούργιος υπάλληλος που εργάζεται σε λογιστικό γραφείο και βρίσκοτνας πρόσχημα το Market Pass, του ζήτησε να μεταβεί στο κοντινότερο ATM, με την κάρτα του, και να ακολουθήσει τα βήματα που θα του πει, προκειμένου όπως ισχυρίστηκε να μπούν τα χρήματα.
«Με πήρε τηλέφωνο ένας άνδρας, και μου είπε πως με παίρνει εκ μέρους του λογιστή μου. Μου ζήτησε να πάω με την κάρτα μου στο ATM να καταχωρήσω έναν κωδικό ακολουθώντας κάποια βήματα, ώστε να μπουν στον λογαριασμό μου 650 ευρώ από το Market Pass», λέει το θύμα και συνεχίζει «όταν του είπα ότι θα μιλήσω τη Δευτέρα με τον λογιστή μου, μού είπε πως δεν γίνεται καθώς η προσθεσμία λήγει σήμερα και αν δεν πάω, δε θα πιστωθούν τα χρήματα»
Ο Χανιώτης επισημαίνει πως αμέσως κατάλαβε πως πρόκειται για απάτη και δεν έκανε τις ενέργειες που του ζητήθηκαν, όντας υποψιασμένος, αφού και κατά το παρελθόν έτυχε να πέσει ξανά θύμα απατεώνων, οι οποίοι τότε κατάφεραν να του αποσπάσουν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.
Ο άνδρας ενημέρωσε αμέσως την αστυνομία, και θέλησε να δημοσιοποιήσει το περιστατικό, ώστε να είναι οι πολιτες υποψιασμένοι και να μην προβαίνουν στις ενέργειες που τους ζητώνται από αγνώστους, αν προηγουμένως δεν έχουν όντως επιβεβαιώσει ότι όντως, πίσω από την άλλη άκρη του τηλεφώνου βρίσκεται ο λογιστής τους.
Πώς μπορείτε να προστατεθείτε από τηλεφωνικές απάτες – Τι πρέπει να κάνετε
Η ΕΛ.ΑΣ. δίνει σαφείς οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν οι πολίτες σε τέτοια περιστατικά με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών.
Συγκεκριμένα συμβουλεύουν τα εξής:
– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
– Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
– Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
– Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.
zarpanews.gr