Ο Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ μιλά στα Πολιτικά Κρήτης για την πορεία του τουρισμού, την ανάκαμψη, τις δράσεις προβολής της χώρας και ειδικότερα της Κρήτης.
“Τους τελευταίους 14 μήνες στην Κυβέρνηση δίνουμε μια μεγάλη μάχη. Την μάχη για να κρατηθεί όρθιος ένας από τους ισχυρότερους παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας μας που δεν είναι άλλος από τον τουρισμό. Το 2020 με πολλή δουλειά και καλό συντονισμό καταφέραμε να ανοίξουμε με ασφάλεια την τουριστική σεζόν, να διασώσουμε ένα 20% των εσόδων σε σχέση με το 2019 και το κυριότερο να κρατήσουμε ψηλά την καλή φήμη της χώρας μας στο εξωτερικό.
Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού εντός του 2020 έδωσε κι αυτός τη μάχη του. Μία μάχη διατήρησης αλλά και ενίσχυσης της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, επιτυγχάνοντας κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ στο παρελθόν. Καταφέραμε εν μέσω πρωτοφανών συνθηκών υγειονομικής κρίσης να υλοποιήσουμε 4 διαφορετικές καμπάνιες προβολής ήδη από τον Μάιο του 2020 έως και πρόσφατα τον Φεβρουάριο του 2021, συνολικού κόστους 16,6 εκατομμυρίων ευρώ. Την ώρα που άλλοι στέκονταν ακίνητοι μπροστά στην διεθνή αβεβαιότητα στον τουριστικό κλάδο, εμείς επιδείξαμε μία αξιοσημείωτη κινητικότητα. Με ενότητα και συνεργασία δημιουργήσαμε μια εξίσου ισχυρή παρακαταθήκη ενόψει της φετινής σεζόν.
Το 2021 θα είναι χρονιά ανάκαμψης
Κι αν το 2020 ήταν έτος επιβίωσης, το 2021 θα είναι χρονιά ανάκαμψης. Η Κυβέρνηση υλοποιεί ένα αξιόπιστο και συνεκτικό σχέδιο έγκαιρου και ασφαλούς ανοίγματος του τουρισμού μας. Φέτος έχουμε περισσότερα όπλα στην διάθεσή μας σε σχέση με πέρυσι: τα εμβόλια, τα τεστ, τα υγειονομικά πρωτόκολλα αλλά και το Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ήταν πρωτοβουλία του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Αυτοί οι παράγοντες μαζί με την εξαιρετικά αυξημένη ζήτηση που υπάρχει για την Ελλάδα φέτος και την αξιοπιστία της χώρας μας, μας οδηγούν στην εκτίμηση ότι η φετινή σεζόν θα είναι πολύ καλύτερη από την περυσινή.
Μέρος του σχεδίου αυτού είναι και η προβολή της χώρας. Φέτος ο ΕΟΤ υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα προβολής που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Μια καμπάνια διάρκειας 6 μηνών, σε Ευρώπη και Αμερική, συνολικού προϋπολογισμού 22,9 εκατομμυρίων. Στέκομαι ιδιαίτερα στις συμφωνίες συνδιαφήμισης που έχει συνάψει ο ΕΟΤ με 18 αεροπορικές εταιρείες και 76 tour operators, συνολικού προϋπολογισμού 10,6 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα υλοποιούμε καμπάνια προβολής σε δεκάδες digital media του εξωτερικού αλλά και programmatic και social media καμπάνιες συνολικού προϋπολογισμού 12,3 εκατομμυρίων.
Πέραν αυτών έχουμε αναλάβει και άλλες πρωτοβουλίες που θα παρουσιαστούν τις επόμενες εβδομάδες, πολύ καινοτόμες και εξαιρετικά μελετημένες. Δράσεις έξυπνες που περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών άμεσης και έμμεσης προβολής της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού: Από μηχανοκίνητο αθλητισμό, ελληνική μουσική μέχρι κινούμενα σχέδια.
Σε μία πολύ ανταγωνιστική χρονιά είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και πάλι στην μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας. Έχουμε ένα ώριμο και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν και περιοχές της Ελλάδας που αποτελούν πολύ δυνατά διεθνή τουριστικά brands. Ένα από αυτά είναι και η Κρήτη που αποτελεί διαχρονικά μία από τις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού. Ακόμα και μέσα στην πρωτοφανή κρίση του κορονοϊού, κατάφερε να κρατήσει σε υψηλό επίπεδο τη φήμη της και να προσφέρει υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών στους τουρίστες που την επισκέφθηκαν την περυσινή σεζόν.
Σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια ανάταξης του τουρισμού μας φέτος, η Κρήτη παραμένει ένα από τα ισχυρότερα όπλα μας και, φυσικά, θα είναι και πάλι αιχμή του δόρατος της εθνικής προσπάθειας. Πιστεύω ότι με ενότητα και σκληρή δουλειά θα τα καταφέρουμε και ότι φέτος θα είναι μία σεζόν πολύ καλύτερη από το 2020, και στην Κρήτη”.