Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

Ημερομηνία:

Οι καταναλωτές θα βρεθούν για ακόμη μία φορά τους τελευταίους μήνες αντιμέτωποι με αυξήσεις οι οποίες σε συγκεκριμένα προϊόντα αναμένεται να είναι και διψήφιες, της τάξεως του 10%-12%
Το ράλι ανόδου των τιμών σε βασικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν αναμένεται να σταματήσει ούτε τον Οκτώβριο παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και τον Σεπτέμβριο.

Οι καταναλωτές θα βρεθούν για ακόμη μία φορά τους τελευταίους μήνες αντιμέτωποι με αυξήσεις οι οποίες σε συγκεκριμένα προϊόντα αναμένεται να είναι και διψήφιες, της τάξεως του 10%-12%.

Άλλωστε οι νέοι τιμοκατάλογοι που έχουν φτάσει από τους προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα περιλαμβάνουν αυξήσεις σε κωδικούς προϊόντων ακόμη και κατά 30%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Στη συνέχεια, από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις που διαμορφώνουν τις τιμές στο ράφι αναμένεται να περάσουν τμηματικά το επόμενο διάστημα και ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους, μέρος των αυξήσεων αυτών στον τελικό καταναλωτή.

Ανάμεσα στα προϊόντα που «πρωταγωνιστούν» στη λίστα των ανατιμήσεων βρίσκονται και βασικά είδη πρώτης ανάγκης τα οποία μάλιστα ήδη έχουν υποστεί σημαντικές αυξήσεις από την αρχή της ενεργειακής κρίσης, όπως έλαια, γαλακτοκομικά και άλευρα.

Στα γαλακτοκομικά το πρόβλημα της μειωμένης παραγωγής που οδηγεί σε συνεχή άνοδο των τιμών παραμένει, ενώ στα άλευρα η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία -με τη Ρωσία και την Ουκρανία να αποτελούν τους μεγαλύτερους προμηθευτές της Ευρώπη σε σιτηρά- δεν έχει κοπάσει.

Νέες ανατιμήσεις αναμένονται και στο κρέας αλλά και τα αλλαντικά καθώς οι κτηνοτρόφοι καλούνται να διαχειριστούν το υψηλό κόστος παραγωγής λόγω των πολύ αυξημένων τιμών των ζωοτροφών.

Αυξήσεις όμως αναμένονται και σε χαρτικά και πάνες, καθώς το ενεργειακό κόστος για την παραγωγή τους έχει εκτοξευτεί με τις επιχειρήσεις να μετακυλίουν μέρος των αυξήσεων στο τελικό προϊόν.

Επίσης άνοδο στις τιμές εμφανίζουν και τα αυγά, κονσέρβες, κατηγορίες κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και απορρυπαντικά.

Με την ακρίβεια να καλπάζει οι καταναλωτές, προχωρούν σε όλο και μεγαλύτερες περικοπές στις αγορές τους ακόμη και στα βασικά αγαθά ενώ παράλληλα υιοθετούν νέες καταναλωτικές συνήθειες προκειμένου να συγκρατήσουν την άνοδο του κόστους. Ενδεικτικό είναι ότι αρκετοί στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία εμφανίζουν φέτος ανάπτυξη κοντά στα επίπεδα της περιόδου της οικονομικής κρίσης ενώ οι περισσότεροι ψωνίζουν πλέον με βασικότερο κριτήριο την τιμή του προϊόντος.https://www.cnn.gr/

politika-kritis-header-ad
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Τουρισμός Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες...

Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά...

Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών: Μειώθηκε τον Νοέμβριο –...

Καθοριστικός ήταν ο ρόλος του τουρισμού και δευτερευόντων των...

Τουρισμός Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες...

Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά...

Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών: Μειώθηκε τον Νοέμβριο –...

Καθοριστικός ήταν ο ρόλος του τουρισμού και δευτερευόντων των...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
politika-kritis-header-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related