Νέα παρέμβαση Γιάννη Κεφαλογιάννη για τα εκπαιδευτικά κενά, την μαθητική διαρροή και την ενίσχυση του ΕΠΑΛ Γαράζου
Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων κατέθεσε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Ρεθύμνου, Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης, αναφορικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στο Νομό, την μαθητική διαρροή και την ενίσχυση του ΕΠΑΛ Γαράζου μέσα από την ίδρυση Τομέα Υγείας.
Ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής εκφράζει την αγωνία του για την θλιβερή αρνητική πρωτιά της Κρήτης στον τομέα της μαθητικής διαρροής, επισημαίνοντας πως το Ρέθυμνο καταγράφει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά σε πανελλαδικό επίπεδο, γεγονός που από μόνο του καθιστά επιτακτική την ουσιαστική μέριμνα της Πολιτείας.
Ο κ. Κεφαλογιάννης διεκδικεί, έστω και την ύστατη ώρα, την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, τη θέσπιση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, την κάλυψη των κενών της ειδικής αγωγής, τη δυνατότητα διεύρυνσης των κινήτρων, έτσι ώστε να δημιουργηθούν στο μέλλον οι συνθήκες κάλυψη των κενών στις ορεινές περιοχές. Ενώ παράλληλα, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα ενίσχυσης του ΕΠΑΛ Γαράζου μέσα από την ίδρυση Τομέα Υγείας που θα προσφέρει νέες ειδικότητες.
Ειδικότερα, το κείμενο της ερώτησης του Ρεθεμνιώτη Βουλευτή διαμορφώνεται ως εξής:
Προς: Υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου
«Κύριε Υπουργέ,
Μια ακόμη σχολική χρονιά οδεύει προς ολοκλήρωση τείνοντας να προστεθεί, δυστυχώς, στον ήδη αρνητικό απολογισμό των τελευταίων ετών αναφορικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.
Σήμερα, έχοντας ολοκληρωθεί παραπάνω από το ήμισυ της τρέχουσας σχολικής περιόδου η κατάσταση στις σχολικές μονάδες του Ρεθύμνου παραμένει ιδιαιτέρως ανησυχητική, καταγράφοντας σοβαρά λειτουργικά κενά. Δεκάδες διδακτικές ώρες εξακολουθούν να χάνονται εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με την κατάσταση να επιδεινώνεται στις ορεινές περιοχές, εκεί όπου καταγράφεται παράλληλα και ένα από τα μεγαλύτερα πανελλαδικά ποσοστά αναφορικά με τη σχολική διαρροή.
Παρά τις θριαμβολογίες και τις πομπώδεις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας κατά την έναρξης της σχολικής περιόδου, σήμερα εξακολουθούμε να απέχουμε πολλά βήματα από την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων του Ρεθύμνου.
Ενδεικτικά, σας παραθέτω τα επιβεβαιωμένα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Ρεθύμνου αναφορικά με τα διδακτικά κενά του Γυμνασίου Γαράζου την 11/01/2019:
Α΄Γυμνασίου : Μαθηματικά 4 ώρες, Αγγλικά 2 ώρες, Μουσική 1 ώρα, Καλλιτεχνικά 1 ώρα, Οικιακή Οικονομία 2 ώρες. Διδάσκονται 20 από τις 32 ώρες του υποχρεωτικού ωραρίου.
Β΄Γυμνασίου: Μαθηματικά 4 ώρες (εκτός από τους 3 μαθητές της ένταξης που έχουν Καθηγήτρια Μαθηματικών), Αγγλικά 2 ώρες, Μουσική 1 ώρα, Καλλιτεχνικά 1 ώρα. Διαδάσκονται 23 από τις 32 ώρες του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
Γ΄Γυμνασίου: Μαθηματικά 4 ώρες (εκτός από 5 μαθητές της ένταξης που έχουν Καθηγήτρια Μαθηματικών), Αγγλικά 2 ώρες, Μουσική 1 ώρα, Καλλιτεχνικά 1 ώρα. Διαδάσκονται 23 από τις 32 ώρες του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
Έως τις 10 Οκτωμβρίου 2018 το σχολείο λειτουργούσε με τρίωρα ή τετράωρα καθώς διέθετε πέντε ειδικότητες: Φιλόλογο, Καθηγήτρια Γαλλικών, Καθηγητή Γυμναστικής (και Καθηγήτρια Φυσικής μόνον όμως για τα 8 παιδία του τμήματος Ένταξης). Το σχολείο λειτουργεί αποκλειστικά με αναπληρωτές καθηγητές για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς οι τέσσερις οργανικά ανήκοντες σε αυτό έχουν αποσπασθεί.
Υπογραμμίζεται, πως η επιβεβαιωμένη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού έρχεται να προσθέσει αρνητικά στα ήδη υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής σε επίπεδο Περιφέρειας Κρήτης. Η Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να συμβάλει ουσιαστικά, μέσα από μια σειρά ενεργειών στον άμεσο περιορισμό του φαινομένου
Σε αυτή την κατεύθυνση, κρίνεται αναγκαία η άμεση προώθηση και υλοποίηση του αιτήματος ενίσχυσης του του ΕΠΑΛ Γαράζου για δημιουργία Τομέα Υγείας με νέες ειδικότητες, έτσι όπως αυτό σας έχει ήδη διαβιβαστεί μέσα από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
- Ποιός είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου ως προς την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων; Υπάρχει ειδική μέριμνα με βάση τις κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής;
- Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου ως προς τον περιορισμό του υψηλού ποσοστού μαθητικής διαρροής που καταγράφεται στην Περιφέρεια Κρήτης και συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου; Με ποιες ενέργειες προτίθεται να συμβάλει το Υπουργείο στην μείωση του;
- Ποίος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου ως προς την ενίσχυση του ΕΠΑΛ Γαράζου και τη δημιουργία Τομέα Υγείας;
Τα σχόλια είναι κλειστά.