Η 40χρονη ειδοποιήθηκε από την τράπεζα, ότι το ποσό των 4.185 ευρώ είχε μεταφερθεί από τον λογαριασμό της, στην… Λιθουανία
Νέα ηλεκτρονική απάτη ερευνούν οι αρχές του Ηρακλείου, με θύμα μια 45χρονη, που έχασε πάνω από 4.000 ευρώ.
Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε σήμερα Δευτέρα 8 Αυγούστου στο αστυνομικό Τμήμα, στάλθηκε μήνυμα στο κινητό της 40χρονης που υποτίθεται ήταν από την τράπεζα και την προέτρεπε να επιλέξει έναν υπερσύνδεσμο. Η ανυποψίαστη γυναίκα πάτησε στο link και μεταφέρθηκε σε μια πλασματική πλατφόρμα. Η 40χρονη έβαλε τα προσωπικά της στοιχεία και τους κωδικούς της, νομίζοντας ότι βρίσκεται στην σελίδα της τράπεζας.
Λίγο αργότερα, η 40χρονη ειδοποιήθηκε από την τράπεζα, ότι το ποσό των 4.185 ευρώ είχε μεταφερθεί από τον λογαριασμό της, στην… Λιθουανία. Η υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ηρακλείου ερευνά το περιστατικό, και αναζητεί τον επιτήδειο που εξαπάτησε την 40χρονη.
Υπενθυμίζεται οτι χθες σημειώθηκε μια ακόμη μεγάλη απάτη στο Ηράκλειο, με θύμα έναν 59χρονο που διατηρεί επιχείρηση με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο Ηράκλειο. Ο επιχειρηματίας, εξηγεί στο neakriti.gr πώς έχασε από την μια στιγμή στην άλλη, το ποσό των 12.000 ευρώ.
«Επικοινώνησε με το γραφείο μας ένας κύριος από την Ολλανδία, για να καταβάλλει μια προκαταβολή. Ισχυρίστηκε ότι ήθελε λίγη βοήθεια για να πραγματοποιήσει την συναλλαγή, λέγοντας ότι για να έρθουν άμεσα τα χρήματα στον λογαριασμό θα έστελνε το ποσό μέσα από μια εφαρμογή που υπάρχει», δήλωσε αρχικά ο 59χρονος.
«Ο απατεώνας μετά ισχυρίστηκε ότι ‘’κάτι δεν πήγε καλά στην συναλλαγή’’, καθώς η εφαρμογή του κράτησε τα χρήματα και έπρεπε με κάποιον άλλο τρόπο να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μου είπε στην συνέχεια ότι, θα μου έστελνε ένα Link στο οποίο έπρεπε να συμπληρώσω κάποιους κωδικούς για να πραγματοποιηθεί η πληρωμή» αναφέρει ο επιχειρηματίας.
«Μου έστειλε ένα link, το οποίο ήταν οικείο και παρέπεμπε σε τράπεζα, ωστόσο ήταν μια πλασματική πλατφόρμα. Αφηρημένος, έβαλα τα στοιχεία μου στην πλατφόρμα, η οποία εκ των προτέρων δε σε πονηρεύει», όπως εξηγεί και συνεχίζει λέγοντας ότι: «Έπειτα, ζήτησε να του τα πω ένα τετραψήφιο κωδικό που στάλθηκε στο κινητό μου, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία». Με αυτό τον τρόπο, ο επιχειρηματίας του Ηρακλείου, άθελά του έδωσε πρόσβαση για την τράπεζα του και έχασε 12.000 ευρώ.
«Ήταν ιδιαίτερα φιλικός, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη μου»
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο 59χρονος, η απάτη προέκυψε με «συνεργασία», καθώς ο απατεώνας φαίνεται ότι δεν έδρασε μόνο του: «Είχε συνεργάτη που χρησιμοποιούσε τους κωδικούς παράλληλα. Με συνεργασία προέκυψε η απάτη εις βάρος μου».
Ο δράστης, εξηγεί ο επιχειρηματίας μιλώντας στο neakriti.gr, ήταν ιδιαίτερα φιλικός, κερδίζοντας έτσι την εμπιστοσύνη του και κατάφερε έτσι, να «αδειάσει» τον τραπεζικό του λογαριασμό. «Ήταν πολύ φιλικός και με έκανε να τον εμπιστευτώ. Με κρατούσε καθ΄ όλη τη διάρκεια απασχολημένο με τη συζήτηση, ώστε να μην σκέφτομαι τι κάνω. Μου πήραν όλα τα λεφτά της τράπεζας, τα οποία μάζεψα με μήνες σκληρής δουλειάς και μέσα σε αυτά ήταν και χρήματα του κεφαλαίου κίνησης», ανέφερε.
Ο 59χρονος, συνειδητοποίησε, δυστυχώς εκ των υστέρων, την προσοχή που απαιτούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, καθώς οι παγίδες που «καραδοκούν» εκεί έξω, όλο και πληθαίνουν. «Μετά από αυτό το μάθημα, που ήταν «ακριβό» για εμένα, συμβουλεύω να μην ρίχνουμε τα αντανακλαστικά μας όταν πρόκειται να μας καταθέσουν χρήματα, πρέπει να κάνουμε απόλυτη ταυτοποίηση των στοιχείων αυτού που μιλάμε, και δεν δίνουμε με τίποτα τους κωδικούς μας» τονίζει.https://www.neakriti.gr/