Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου στο Ηράκλειο η δίγλωσση πολλαπλασιαστική δράση Erasmus+ (220SCH) “Mosaic+ Person-centred resources”. Συνολικά, τη δράση παρακολούθησαν περίπου 200 άτομα δια ζώσης ενώ υπήρχε και διαδικτυακή μετάδοση.
Στη δράση, που υπάγεται στο ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ σχολικής εκπαίδευσης, με συντονίστρια αρχή το Υπουργείο Παιδείας της Μάλτας, συμμετέχουν ως εταίροι η ΜΚΟ ‘Prisms’ επίσης από τη Μάλτα καθώς και το Istituto ‘Rita Borsellino’ και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σπουδών και Πρωτοβουλιών (CESIE) από το Παλέρμο της Ιταλίας. Τη χώρα μας εκπροσωπεί το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ).
Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που παρέχει στους εκπαιδευτικούς, καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους ωστε να ενισχύσουν τις διδακτικές δεξιότητές τους σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον και να γνωρίσουν τα διάφορα μαθησιακά χαρακτηριστικά των μαθητών με βάση την πολλαπλή νοημοσύνη του Gardner.
Στόχος του Mosaic+ ήταν ακόμη να δημιουργήσει πόρους που θα επιτρέψουν στους/στις εκπαιδευτικούς να παρέχουν διαφοροποιημένη μάθηση, να επικεντρωθεί στις ήπιες δεξιότητες μέσω παιχνιδιών μάθησης για μια πιο ολιστική εκπαίδευση και να τα συγκεντρώσει σε μια ενιαία εκπαιδευτική πλατφόρμα (mosaicplatform.eu).
Αποτελεί μάλιστα συνέχεια του αρχικού έργου με ονομασία “Mosaic” στο οποίο την Ελλάδα είχε εκπροσωπήσει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.
Την πολλαπλασιαστική δράση -την οποία συντόνισε η project manager Τζένη Ψαλτάκη με μετάφραση σε ελληνικά και αγγλικά από την Όλγα Καπετανάκη και τον Απόστολο Δέρβα- χαιρέτισαν η πρόεδρος του ΙΑΚΕ Ελένη Μαράκη, ο Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Εμμανουήλ Μπελαδάκης, ο ομότιμός του για το Νομό Λασιθίου Γεώργιος Μαμάκης, καθώς και ο Υπεύθυνος Τύπου και Δημ. Σχέσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Μάνος Ανδρουλάκης.
Από πλευράς του Mosaic+ ξεχωριστή σημασία είχε η εισήγηση της Jane Farrugia Buhagiar Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας της Μάλτας -που συντονίζει το πρόγραμμα- και της Lara Sammut, όπως και των άλλων εταίρων που συμμετέχουν. Συγκεκριμένα, για λογαριασμό του PRISMS η Marie Claire Testa, η Lucia Sorce για το Istituto ‘Rita Borsellino’ και η Bruna Giunta εκ μέρους του CESIE παρουσίασαν δράσεις και παραγόμενα του ευρωπαϊκού έργου.
Κομβικής σημασίας ήταν οι τοποθετήσεις από την Εμμανουέλα Κοκκίνη (Senior Protection Assistant της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες) και τον Νικόλαο Κοκολάκη (Πρόσωπο επαφής του Προγράμματος Ήλιος – Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης).
Από ελληνικής πλευράς, εισηγήσεις πραγματοποίησαν οι: τα μέλη του ΔΣ του ΙΑΚΕ Ιωάννης Τζωρτζάκης και Ειρήνη Μαρκάκη, οι εκπαιδευτικοί Μαριλένα Παπαζαχαριάκη, Ειρήνη Θεοφάνους, Νίκος Σηφάκης, Τζένη Ψαλτάκη καθώς και οι μαθητές/ριες Ιωάννα και Πελαγία Σηφάκη και Αλέξανδρος Κολοκοτρώνης.
Μικροί μαθητές από διάφορα σχολεία έπαιξαν επιτραπέζια και διαδικτυακά παιχνίδια, που σχεδιάστηκαν από όλους τους συμμετέχοντες εταίρους του ευρωπαϊκού έργου, τα οποία το επόμενο διάστημα θα φιλοξενηθούν και στις τρεις χώρες, σε σχολεία όπου φοιτούν και μετανάστες-πρόσφυγες μαθητές.
Η ευρωπαϊκή ομάδα επισκέφθηκε επίσης, το 10ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου καθώς και τα Δημοτικά σχολεία Κοκκίνη Χάνι και 1ο Αρχανών, όπου οι διευθυντές και το διδακτικό προσωπικό τους έφεραν σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία ένταξης στη χώρα μας.
Μαθητές και μαθήτριες έδωσαν το δικό τους ξεχωριστό χρώμα με μουσικά δρώμενα, ερωτήσεις και παρατηρήσεις για την Ιταλία και τη Μάλτα, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον σχετικά με τα σχολεία στις χώρες των εταίρων.
Τα σχόλια είναι κλειστά.