Πολλοί είναι εκείνοι που λένε ότι οι τιμές των προϊόντων όχι μόνο δεν είναι μειωμένες αλλά σε κάποιες περιπτώσεις είναι και ακριβότερες στο ίδιο προϊόν τώρα που πλέον βρίσκεται μέσα στο καλάθι.
Μικρό… καλάθι
Γκρίνια, καχυποψία και σύγχυση μπροστά από τα ράφια.
Κάποιοι καταναλωτές δυσανασχετούν για τις τιμές και άλλοι για την επιλογή των σουπερμάρκετ να εντάξουν πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία δεν αναγνωρίζουν.
Το μόνο που αναγνωρίζουν είναι ότι η ακρίβεια τους γονατίζει.
Ενδεικτικά, στο καλάθι των 13 αλυσίδων, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν:
– Ρύζι από 1,35 έως 1,94 ευρώ το κιλό
– Έξι αυγά από 1,19 έως 2,51 ευρώ
– Ένα λίτρο γάλα από 1,12 έως 1,88 ευρώ
– Τυρί φέτα από 8,95 έως 12,48 ευρώ το κιλό
– Ελαιόλαδο από 5,50 έως 7,26 ευρώ το κιλό
– Χαρτί υγείας από 2,99 έως 4,98 η δεκάδα
Σε πολλά καταστήματα οι πελάτες καταφέρνουν να βρουν την πιο συμφέρουσα προσφορά αλλά ζητούν από τους υπαλλήλους διεύρυνση του περιεχομένου του καλαθιού και καλύτερη σήμανση.
Πολιτική κόντρα για το καλάθι
Για το «καλάθι του νοικοκυριού’ ξέσπασε κόντρα ανάμεσα στους αρχηγούς των κομμάτων, με τον πρωθυπουργό να στηρίζει το μέτρο.
«Θεωρώ ότι η πρώτη ανταπόκριση στο μέτρο είναι θετική και εκτιμώ ότι θα συνεισφέρει και αυτό, στον βαθμό που είναι εφικτό, στην σχετική συγκράτηση της αύξησης των τιμών».
Αντίθετη άποψη έχει ο Αλέξης Τσίπρας.
«Η χώρα περνάει μια οδυνηρή κρίση με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, οι μεσαίοι φτωχοί και οι φτωχοί απελπισμένοι».
Μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα ζητά ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίζει την αφαίμαξη του κρατικού προϋπολογισμού για να τροφοδοτεί την κερδοσκοπία των εταιρειών ενέργειας ενώ την ίδια στιγμή αρνείται να μειώσει το ΦΠΑ στα βασικά αγαθά επικαλούμενη το δημοσιονομικό κόστος».
«Μάθαμε από τι υλικό γίνεται ο καπαμάς τελικά σχετικά με το καλάθι. Δυστυχώς πρόκειται για μεγάλο εμπαιγμό», τόνισε ο Δημήτρης Κουτσούμπας.
Μέσω του MEGA, ο υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε αλλαγές στα όσα έχουν οριστεί για το μέτρο, προκειμένου και η σήμανση εντός των καταστημάτων να διευκολύνει τον καταναλωτή, ενώ ζήτησε για άλλη μια φορά από τη βιομηχανία να βάλει πλάτη, για ακόμα καλύτερες προσφορές.