Τα διαγγέλματα του Πρωθυπουργού είναι επικοινωνιακά προσεγμένα. Χρησιμοποιεί προσεκτικά τις λέξεις που πρέπει για να δείχνει μετρημένος, υπεύθυνος και ό,τι άλλο προτείνουν οι επικοινωνιολόγοι. Τα διαγγέλματα του Πρωθυπουργού είναι όμως και ασαφή. Σε βαθμό που καταντούν παραπλανητικά.
Προαναγγέλλει προσλήψεις γιατρών που δεν κάνει, επιδόματα που δίνει σε λιγότερους από ότι ανακοινώνει, εκπαιδευτικά voucher για να στηρίξει επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες που δεν είναι ούτε εκπαιδευτικά, ούτε στηρίζουν τους επιστήμονες. Το γεγονός μάλιστα, ότι στο τελευταίο κατάφερε να μην αναφερθεί ούτε στον ελέφαντα στο δωμάτιο, δηλαδή τη συνθηκολόγηση στο Eurogroup και το προσεχές 5ο Μνημόνιο, μας κάνει να περιμένουμε τα πάντα πλέον από αυτά τα διαγγέλματα. Παρόλα αυτά, κανένας επικοινωνιολόγος δεν μπορεί να σκεπάσει την προσβλητική για τους επιστήμονες αίσθηση που αφήνει η εμπειρία της αίτησης για το εκπαιδευτικό voucher.
Πρώτα να τονίσουμε ότι η συγκυρία δημιούργησε στους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες την ανάγκη άμεσης οικονομικής στήριξης, όχι εκπαίδευσης. Αλλά αφού επελέγη τελικά αυτός ο τρόπος, κι αφού σημειώσουμε ότι ακόμα δεν έχουν πιστωθεί χρήματα, ας δούμε και την ποιότητα της παρεχόμενης κατάρτισης. Χιλιάδες μηχανικοί, επιστήμονες υγείας και οικονομικών μεταφέρουν την εικόνα μιας απίστευτης προχειρότητας, με ασάφειες, κραυγαλέα επιστημονικά λάθη, ασύντακτα κείμενα, λάθος ερωτήσεις και απαντήσεις στα τεστ και όρους ολοκλήρωσης της κατάρτισης που θυμίζουν καψόνι.
Παραθέτουμε μόνο μερικές ακόμα εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει στα social media, ενδεικτικές της ποιότητας των προγραμμάτων κατάρτισης για τα οποία τα κέντρα θα πάρουν έως και 5 εκατομμύρια το καθένα ενώ ο επιστήμονας υποχρεώνεται να τα παρακολουθήσει για 25€ το 8ωρο.
Ενόσω περιμένουμε την απάντηση της Κυβέρνησης, που δεν μας έχει συνηθίσει στο να απαντάει γρήγορα στις προκλήσεις, εμείς ως ΜέΡΑ25, από τις 10/04/2020 προτείναμε την δημιουργία υποδομών στα σχολεία. Αντίστοιχη μπορεί να είναι και η διαδικασία εκπαίδευσης των εργαζομένων και των ελεύθερων επαγγελματιών.
Ως ΜέΡΑ25, προτείνουμε:
1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.
2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφορμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να “στηθεί” δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.
3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.
4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) ειτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.
5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το brain drain.
6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.
7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.
Τομέας Εργασίας ΜέΡΑ25
Τομέας Ψηφιακής Πολιτικής ΜέΡΑ25
Τα σχόλια είναι κλειστά.