Μετά από πρόσκληση του Δημάρχου κ. Αντώνη Ζερβού και της Τεχνικής Υπηρεσίας , παρουσιάστηκε σήμερα στον δήμο Αγίου Νικολάου , η μελέτη για το νέο κτίριο του επιβατικού σταθμού που είχε συνταχθεί το 2004, από τον αρχιτέκτονα Οδυσσέα Σγουρό .
Να σημειώσουμε ότι η δημοτική αρχή, μετά την δρομολόγηση σύνταξης μελετών αναφορικά με την προστασία των ακτών στο θαλάσσιο μέτωπο από το Σίσι μέχρι το Καλό Χωριό, έχοντας εξετάσει την δυνατότητα χρηματοδότησης τους, μέσω των προγραμμάτων : “Αντ. Τρίτσης” του υπ. Εσωτερικών ή “Νέαρχος” του υπ. Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με αφορμή το νέο χωροταξικό και τις προδιαγραφές για την εφαρμογή της συνθήκης schengen καθώς το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που αναπτύσσει στην πόλη, συμπεριλαμβανομένου και του λιμανιού, καλείται να διαχειριστεί ζητήματα που σχετίζονται με τον λιμενοβραχίονα και την πλατεία που υπάρχει στον χώρο του λιμανιού, με μια μακροπρόθεσμη λογική, που ως στόχο έχει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση δημοτών και επισκεπτών.
Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, έκανε γνωστό, ότι η παραπάνω μελέτη υπάρχει στο αρχείο του δήμου, ενώ μετά από σχετική πρωτοβουλία, ζητήθηκε από τον συντάκτη της κ. Οδυσσέα Σγουρό να εξεταστεί με την συνδρομή μελετητικής ομάδας του δήμου, η δυνατότητα αναμόρφωσης και επικαιροποίησης της αρχικής μελέτης, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές της θα πρέπει να επικαιροποιηθούν.
Μάλιστα όπως εξήγησε, θα πρέπει να γίνει ένα νέο κτιριολογικό πρόγραμμα, με την αξιοποίηση του υφιστάμενου κτιρίου, που να απαντά στις πραγματικές ανάγκες του σήμερα, παρέχοντας ωστόσο ουσιαστικές μελλοντικές λύσεις.
Ο μελετητής κ. Οδυσσέας Σγουρός, ενημερώνοντας ότι η μελέτη που είχε εκπονηθεί πριν 17 χρόνια με πρωτοβουλία της τότε Λιμενικής Επιτροπής και του προέδρου κ. Μ. Δανδουλάκη και την συνδρομή της Ν.Α Λασιθίου, λάμβανε υπόψη το ισχύον τότε χωροταξικό του λιμανιού, με την προσδοκία, ν΄ αποτελέσει το κτίριο που θα κατασκευαζόταν, μια ποιοτική νησίδα στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου και ένα ιδιαίτερο χώρο υποδοχής επισκεπτών, σε μια περιοχή με υψηλό επίπεδο τουρισμού.
Ωστόσο, όπως ο ίδιος διευκρίνισε, λόγω των μεγάλων αλλαγών, που έχουν γίνει σε νομοθετικό επίπεδο αλλά κυρίως του όγκου διαφοροποίησης του ίδιου του λιμανιού και με την επικαιροποίηση του χωροταξικού, θα πρέπει να υπάρξει αναμόρφωση και επικαιροποίηση της αρχική πρότασης, ολοκλήρωση της μελέτης και διαμόρφωση των χώρων που χρειάζεται σήμερα το λιμάνι για να λειτουργήσει ο κεντρικός επιβατικός σταθμός με τον αρτιότερο τρόπο.
Εξ άλλου όπως δήλωσε η προϊσταμένη της Δ/νσης Μελετών του Δήμου κ. Μαρία Πρατσινάκη, το νέο χωροταξικό της schengen καθώς και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που υλοποιεί ο δήμος συμπεριλαμβανομένου και του λιμανιού (από το Λιμεναρχείο μέχρι το Λιμενικό Ταμείο) απαιτεί νέους χώρους που θα λειτουργήσουν μεταξύ τους.
Για την λειτουργία και την αισθητική αναβάθμιση όλων των αναγκών που προκύπτουν – όπως εξήγησε – σε συνεργασία με το Λ.Τ, προχωρούμε στην ανάθεση master plan του λιμανιού, οπότε σε συνδυασμό με την υλοποίηση της μελέτης στο παραλιακό μέτωπο και το πέταλο του λιμανιού που θ΄ ακολουθήσει, να δοθεί μια σημαντική ώθηση στο σύνολο της πόλης και ασφαλώς στο κεντρικό της σημείο, που είναι το λιμάνι.