Λαϊκή Συσπείρωση Πλατανιά: “Να συνεδριάσει άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο Πλατανιά”

Λαϊκή Συσπείρωση Πλατανιά: “Να συνεδριάσει άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο Πλατανιά”

Η ανακοίνωση:

Βρισκόμαστε στην εξέλιξη του δεύτερου κύματος της πανδημίας και στα πρόθυρα ενός τρίτου σύμφωνα με τους επιστήμονες. Πέρα από όλες τις άλλες συνέπειες της διαχείρισης της πανδημίας, από τις πιο σημαντικές είναι η κατάσταση με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών. Συνέπειες που έχουν να κάνουν με τους κοινωνικούς, μορφωτικούς, ψυχολογικούς και παιδαγωγικούς παράγοντες που συντελούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά επιδρούν στις παιδικές και νεανικές προσωπικότητες. Να ληφθεί υπόψη ότι η νεολαία ζει σε μια ασφυκτική κατάσταση από κάθε άποψη, ότι σε κρίσιμες ηλικίες χάνεται η συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση και παρουσιάζονται φαινόμενα ψυχολογικής κόπωσης.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες ανακοινώθηκε το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς να λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους, χωρίς να ικανοποιείται κανένα από τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο το άνοιγμα των σχολείων βρήκε τη σχολική κοινότητα και στον Δήμο μας αντιμέτωπη με πολλά και σοβαρά προβλήματα: από τα κτηριακά (Γυμνάσιο Πλατανιά) και τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών (σχολικό συγκρότημα Κολυμπαρίου) έως τα κοντέινερ που χρησιμοποιούνται ως αίθουσες διδασκαλίας. Και φυσικά τα τμήματα με πολυάριθμους μαθητές εν μέσω πανδημίας και τον μη επαρκή αριθμό σχολικών καθαριστριών, σε σύγκριση με το 2019 όταν δεν υπήρχε υγειονομική κρίση!
Ειδικά για τα θέματα υγιεινής, καθαρισμού και ασφάλειας αποτελεί πρόκληση και προκαλεί δικαιολογημένο προβληματισμό το γεγονός ότι φέτος έχουμε τον ίδιο αριθμό σχολικών καθαριστριών με την προηγούμενη σχολική περίοδο (2018-2019), όταν δεν υπήρχε πανδημία! Λες και οι ανάγκες φέτος είναι ίδιες με τις ανάγκες παλαιότερων ετών!

Το γεγονός μάλιστα ότι από τις 19 σχολικές καθαρίστριες μόνο οι 6 εργάζονται με πλήρες ωράριο ενώ οι υπόλοιπες 13 με μειωμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, επιτείνει το πρόβλημα.

Η μετατροπή μόλις 3 καθαριστριών σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης από ίδιους πόρους του Δήμου (δαπάνη 10.000 ευρώ), δεν αρκεί για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών σε περίοδο έντονης υγειονομικής κρίσης και ανασφάλειας. Λυπούμαστε ιδιαίτερα που η Δημοτική Αρχή δεν εισάκουσε το αίτημά μας για τη μετατροπή και των 13 καθαριστριών σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης. Λυπούμαστε γιατί είμαστε αναγκασμένοι να προτείνουμε το αυτονόητο και απογοητευόμαστε γιατί η Δημοτική Αρχή αρνείται να το πράξει, ενώ παρουσιάζεται κατώτερη των περιστάσεων αναφορικά με το πλαίσιο διεκδίκησης και τις ενέργειες που οφείλει να κάνει στο πλαίσιο στήριξης της τοπικής σχολικής κοινότητας.

Ένα ακόμα μεγάλο θέμα, το οποίο έχουμε τονίσει ως δημοτική παράταξη και κατά το παρελθόν, αφορά τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Στον Δήμο μας βλέπουμε εδώ και αρκετό καιρό να αποκλείονται ή ν’ αδυνατούν να παρακολουθήσουν αποτελεσματικά τα μαθήματα αρκετοί μαθητές (θυμίζουμε ότι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια παραμένουν κλειστά μέχρι και σήμερα χωρίς κανείς να είναι σε θέση να πει πότε θα ανοίξουν), είτε λόγω της έλλειψης τεχνολογικών μέσων (ηλεκτρονικών υπολογιστών, laptop, tablet) είτε εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών που αφορούν το προβληματικό ίντερνετ, κυρίως σε ημιορεινές και ορεινές περιοχές, γεγονός που οδηγεί στην περαιτέρω διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων.

Τα ζητήματα του εξοπλισμού δεν αφορούν μόνο τους μαθητές και τις οικογένειες που δεν έχουν κανένα μέσο ή έχουν μόνο ένα κινητό ή δεν έχουν καν σύνδεση ίντερνετ, οι οποίες βέβαια πλήττονται πρώτες. Αφορούν και εκείνες που έχουν κάποιο μέσο (ηλεκτρονικό υπολογιστή, laptop, tablet) και σύνδεση ίντερνετ, αλλά έχουν δύο, τρία ή περισσότερα παιδιά, που το καθένα απαιτείται να έχει το δικό του μέσο. Αφορούν, επίσης, και εκείνες που εκτός από τα παιδιά και οι ίδιοι οι γονείς εργάζονται με τηλεργασία.

Ο Δήμος Πλατανιά προχώρησε, τον περασμένο Μάη, στην προμήθεια, με ίδιους πόρους, 150 tablets, τα οποία παραχώρησε στις Σχολικές του Επιτροπές για τις ανάγκες της τοπικής σχολικής κοινότητας. Ήταν μία πρωτοβουλία θετική, αλλά όχι αρκετή, καθώς οι πραγματικές ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου και δεν μπορούν να καλυφτούν με δωρεές.

Κρίσιμο ζήτημα παραμένει για εμάς, όπως το έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, και η απαλλαγή των οικογενειών του Δήμου μας από την καταβολή τροφείων στους Παιδικούς Σταθμούς.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση Πλατανιά» στέκεται δίπλα στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές και διεκδικεί για την προώθηση και την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους, που είναι τα εξής:

Άμεσα και δωρεάν τεστ Covid-19 στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Ουσιαστική ιχνηλάτηση και μέτρα εκεί που εντοπίζονται κρούσματα.
Διασφάλιση μασκών, αντισηπτικών κ.λπ.
Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
Προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε σε συνδυασμό με αξιοποίηση χώρων και αιθουσών να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων και των βρεφονηπιακών σταθμών.

Είναι μήπως υπερβολικά και ανέφικτα όλα τα παραπάνω; Όχι βέβαια, όμως προϋποθέτουν πολιτική βούληση, αποτελεσματικό σχεδιασμό και ικανοποιητική χρηματοδότηση. Την ίδια ώρα, το περιβόητο σχέδιο του κράτους είναι: «Ούτε ένα ευρώ για το άνοιγμα των σχολείων».

Με βάση όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή του Δήμου Πλατανιά οφείλει να ενημερώσει άμεσα, με συγκεκριμένα στοιχεία, για την κατάσταση που επικρατεί, τα προβλήματα που ανακύπτουν και τον σχεδιασμό που υπάρχει για την αντιμετώπισή τους. Εκτιμούμε, επίσης, ότι μπροστά σε αυτή την πολύ δυσμενή πραγματικότητα θα πρέπει και η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον κ. Μανώλη Ντουντουλάκη, να υιοθετήσει τη σημερινή μας πρόταση και να πιέσει προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή προς την κατεύθυνση της ικανοποίησης των αιτημάτων της σχολικής κοινότητας του Δήμου μας.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.