politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εκλογές τον Μάιο

Ημερομηνία:

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φιλοξενείται στους Πρωταγωνιστές του Σταύρου Θεοδωράκη για μια συνέντευξη – συζήτηση που δέχθηκε πλήθος σχολίων -οχι θετικών στην πλειοψηφία τους- από την στιγμή κιόλας που ανακοινώθηκε.

Ο πρωθυπουργός στην πρώτη συνέντευξή του μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις – παρατηρήσεις νέων που βρίσκονταν στο μοιραίο τρένο τις οποίες μεταφέρει ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Από το πρωί δε υπήρξαν διαρροές ότι θα υπάρξουν και αποκαλύψεις για τον χρόνο των εκλογών.

«Μια τραγωδία που δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί – Συμπυκνώνονται παθογένειες ετών»

«Μια τραγωδία η οποία δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει συμβεί. Αδιανόητο πώς το 2023 δύο τρένα μπορεί να βρίσκονται στην ίδια γραμμή σε αντίθετή φορά και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς. Συμπυκνώνονται παθογένειες ετών» είπε ο πρωθυπουργός στην έναρξη της εκπομπής.

«Έχει κάθε λόγο να φοβάται και να ανησυχεί» απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ερώτηση της Ευδοκίας Τσαγκλή, που τραυματίστηκε στο δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά συμπληρώνει ότι θα πρέπει κι εκείνη να «βάλει πλάτη» για να αλλάξουν όλα.

«Αναδείχθηκε η ικανότητα του κρατικού μηχανισμού και μιλώ για την ΕΜΑΚ, τα ασθενοφόρα και το νοσοκομείο της Λάρισας. Τα παιδιά που ήταν στα πρώτα βαγόνια θα πρέπει να το διαχειριστούν φυσικά με την υποστήριξή μας αλλά πρώτο μας μέλημα ήταν εκείνη την ώρα να σωθούν ζωές».

Τι μετέφερε το εμπορικό τρένο

Τι περιείχε το εμπορικό τρένο; «Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο, ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που προκάλεσε έκρηξη και φωτιά. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο».

«Σε πόσους μήνες θα ζήσουμε ξανά ένα ταξίδι χωρίς φόβο;» ρώτησε ένας επιβάτης με τον πρωθυπουργό να απαντά «θα πάρει καιρό να αισθανθούμε πάλι ανέμελοι μπάινοντας σε ένα τρένο. Όλοι σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε να συμβεί σε εμάς ή στα παιδιά μας».

«Ιστορικά το τρένο στην Ελλάδα ήταν παραμελημένο μέσο» σημείωσε.

Ευθύνες Hellenic Train και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κομματικοί διορισμοί

«Όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια και θα φροντίσω να ρίξουμε άπλετο φως στο τι συνέβη εκείνο το βράδυ αλλά και πώς φτάσαμε ως εδώ. «Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη αλλά αν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, πολύ πιθανόν το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

Οι διοικήσεις των Hellenic Train και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν απομακρυνθεί όπως και ο υπουργός Μεταφορών. Οι άνθρωποι που διοικούσαν ήταν άνθρωποι ικανοί, δεν ήταν κομματικές επιλογές. Έχω αποδείξει ότι δεν μου αρέσουν οι κομματικοί διορισμοί.

Αν θέλουμε να διεκδικήσουμε καλά στελέχη θα είμαστε και αποφασισμένοι να πληρώσουμε περισσότερο στο Δημόσιο χωρίς να κατηγορούμαστε από την αντιπολίτευση για «Golden Boys». Δεν μπορούμε να συζητάμε για αξιόλογα στελέχη με εξευτελιστικούς μισθούς.

Και τα δύο μεγάλα κόμματα, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ κινήθηκαν στη λογική του κομματικού κράτους. Βρέθηκα αντίπαλος σε αυτό. Πάλεψα για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και ήμουν ο πρώτος που έλεγξε το πώς γίνονταν τα πειθαρχικά συμβούλια στο Δημόσιο και είχα το μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης απέναντί μου» σημειώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Θα απαιτήσει η πολιτεία να γίνουν οι επενδύσεις που υποσχέθηκαν οι Ιταλοί της Hellenic Train;
«Ήθελαν να την πουλήσουν για 300 και τότε κατηγορούμασταν για ξεπούλημα. Πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ. Γιατί έγινε αυτό; Διότι τα τρένα μας -όπως είχατε την ευκαιρία να αναδείξετε και στην εκπομπή σας- ήταν βαθύτατα προβληματικά. Άρα, για ‘μένα το ζητούμενο, επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, δεν ήταν τόσο το τίμημα, όσο τι θα έκανε η Hellenic Train από εδώ και στο εξής για να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή τρένα.

«Ο ΟΣΕ υπήρξε διαχρονικά η μεγάλη «τρύπα» του Ελληνικού Δημοσίου»

Σε ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη για τις «αμαρτωλές συμβάσεις» που τελικά δεν βελτίωσαν καθόλου την ασφάλεια των γραμμών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχεται: «ο ΟΣΕ υπήρξε διαχρονικά -και επί ημερών Νέας Δημοκρατίας- η μεγάλη «τρύπα» του Ελληνικού Δημοσίου. Με χρέη συσσωρευμένα, τα οποία έκαναν την Ολυμπιακή να φαντάζει πολύ μικρή, ως προβληματική».

«Αν δεν κάνω λάθος 16 δις διεγράφησαν -αν θυμάμαι καλά- την εποχή των μνημονίων. Είναι χρέη. Αυτά είναι χρήματα τα οποία έδωσε ο Έλληνας φορολογούμενος. Μιλάμε για ιστορίες οι οποίες πραγματικά ισοδυναμούν όχι απλά με αυτό που αποκαλούμε «βαθύ κράτος», με μαύρη τρύπα. Τριτοκοσμικές πραγματικά καταστάσεις που αφορούσαν τον ΟΣΕ για τις οποίες σίγουρα διαχρονικά έχουν ευθύνες οι παρατάξεις που κυβέρνησαν. Μέχρι τουλάχιστον τις εποχές των μνημονίων, όπου μπήκε, έγινε το ακριβώς ανάποδο. Μπήκε ένα πάρα πολύ βαθύ μαχαίρι…» συνέχισε ο πρωθυπουργός.

«Κόπηκαν τα χρήματα για τη στήριξη. Έφυγαν πάρα πολλοί άνθρωποι και από τότε πασχίζουμε, πασχίζουν με αυτούς οι Κυβερνήσεις να βρουν μία καινούρια ισορροπία και στα πλαίσια αυτής της περιόδου πρέπει να εξετάσουμε και την ιστορία της περιβόητης σύμβασης 717. O ΟΣΕ ήταν ένα πάρα πολύ βολικό «μαγαζί» για να στήνονται εργολαβίες από διάφορους για έργα, τα οποία ήταν υπερκοστολογημένα, για έργα τα οποία δεν ολοκληρώνονταν» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Η σύμβαση 717 – «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να πουν όλες οι πλευρές «φταίμε όλοι»;»
Σκυτάλη στη συζήτηση πήρε η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τα διαφορετικά ποσοστά που ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν ότι παρέδωσαν από το έργο της.

«Τι ξέρουμε για τη σύμβαση αυτή; Υπεγράφη το 2014 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016. Αυτό το γνωρίζουμε. Το ‘19 όταν ήρθαμε στα πράγματα δεν είχε ολοκληρωθεί. Είναι επίσης βέβαιο ότι επί ημερών μας υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση, που δεν είχε υπογραφεί επί ΣΥΡΙΖΑ και από τότε το έργο άρχισε να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα» αναφέρει.

«Με παραπάνω λεφτά. Είναι επίσης εξίσου βέβαιο ότι το έργο δεν πρόφτασε να ολοκληρωθεί επί των ημερών μας. Τώρα αυτό το οποίο νομίζω ότι ενοχλεί και θυμώνει τους πολίτες σε αυτήν την -άχαρη τελείως- αντιπαράθεση είναι να προσπαθούν κάποιοι όχι απλά να επιμερίσουν ευθύνες, αλλά να λένε περίπου ότι τα τρένα λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τον Ιούλιο του ‘19 και ήρθαμε εμείς και τα διαλύσαμε. Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. «Φταίμε όλοι». Γιατί είναι τόσο δύσκολο κ. Θεοδωράκη αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι. Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης; Το μερίδιο που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Τόσο δύσκολο είναι αυτό; Και πρέπει να προκαλούμε την νοημοσύνη των πολιτών. Και θα έλεγα και την οργή των θυμάτων της τραγωδίας με το να λέμε «εμείς δεν φταίμε και φταίνε οι άλλοι». Μα θα κερδίσει κανείς πολιτικά από αυτό; Πολύ αμφιβάλλω αλλά σε βαθιά, ανθρώπινο επίπεδο…

«Καμία αμφιβολία ότι η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε και ο σταθμάρχης δεν τη χρησιμοποίησε»

«Είναι απολύτως βέβαιο κ. Θεοδωράκη ότι το τοπικό -το τονίζω- σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό. Και γιατί το λέω αυτό; Διότι όλα τα προηγούμενα τρένα, τα οποία πέρασαν από το σταθμό της Λάρισας εκείνη την ημέρα, υπήρξε χάραξη χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι το σύστημα δούλευε. Δεν υπήρχε επίσης καμία αμφιβολία ότι ο σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε. Μέχρι εκεί γνωρίζουμε. Πάλι τονίζω βέβαια ότι εγώ δεν είμαι αυτός, ο οποίος θα ρίξει τον κάθε σταθμάρχη στο «πυρ το εξώτερο»» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον πίνακα ελέγχου στη Λάρισα και το λάθος του σταθμάρχη.

Όταν τα τρένα παρέδιδαν… σκυτάλη – «Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του «μπλάνκο»»

«Κάποτε τα τρένα μας, δούλευαν με ασφάλεια σε μονές γραμμές χωρίς κανένα σύστημα τηλεδιοίκησης και ξέρετε πώς γινότανε τότε; Το έμαθα και εγώ στην πορεία. Δεν το γνώριζα πώς γινόταν τότε η επικοινωνία κατ΄ ανάγκη μεταξύ των σταθμών και πώς ήταν σίγουροι οι σταθμάρχες ότι δεν υπήρχε τρένο στην αντίθετη γραμμή, στη μονή γραμμή; Έπαιρνε το τρένο μια σκυτάλη. Κανονική σκυτάλη. Έφευγε από το ένα και τη παρέδιδε. Και αν δεν παρεδίδετο η σκυτάλη, δεν υπήρχε περίπτωση να φύγει το τρένο από τον άλλο σταθμό. Βρεθήκαμε, λοιπόν, σε μία παράξενη φάση, όπου η τεχνολογία άρχισε να μπαίνει στη ζωή μας. Η ανθρώπινη διοίκηση και αυτή άλλαξε. Αυτό το οποίο νομίζω ότι ενόχλησε πιο πολύ από όλα και με εξόργισε είναι αυτή η κουλτούρα του «ωχαδερφισμού», του «μπλάνκο», της αδιαφορίας για κάτι το οποίο όλοι το βλέπαμε. Όλοι μας λέγανε τώρα. Μας λένε τώρα ότι ο άνθρωπος αυτός δεν έκανε. Αλλά κανείς τότε δεν είπε: «Ρε παιδιά γιατί τον βάζουμε αυτόν σε αυτήν την βάρδια;». Αυτά θα τα βρει η Δικαιοσύνη. Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του «μπλάνκο» τονίζει ο πρωθυπουργός, σχολιάζοντας όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις βάρδιες των σταθμαρχών στη Λάρισα.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μητσοτάκης: Βάλαμε τα θεμέλια για μια καλή...

«Έχουμε βάλει τα θεμέλια για μια καλή πορεία της...

K. Μητσοτάκης μετά τη Σύνοδο Βορρά-Νότου: Η...

Ήταν μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία να συγκεντρωθούν ηγέτες δύο...

Μητσοτάκης: Βάλαμε τα θεμέλια για μια καλή...

«Έχουμε βάλει τα θεμέλια για μια καλή πορεία της...

K. Μητσοτάκης μετά τη Σύνοδο Βορρά-Νότου: Η...

Ήταν μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία να συγκεντρωθούν ηγέτες δύο...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related