Οι γέφυρες που χρήζουν άμεσης αποκατάστασης είναι η γέφυρα της Αλικαρνασσού, η γέφυρα στο Συλλαμιανό ρέμα, η γέφυρα κάτω διάβασης στα Ληνοπεράματα, η γέφυρα της Ζουρίδας, η γέφυρα προς Σίσες και η γέφυρα Γεροποτάμου Ρεθύμνου. Αυτές οι γέφυρες είναι στην πρώτη προτεραιότητα για την ανάγκη συντήρησης και αποκατάσταση
Μετά την τραγωδία στην Πάτρα με την κατάρρευση της γέφυρας, τον νεκρό και τους εγκλωβισμένους έρχονται στο μυαλό οι γέφυρες του ΒΟΑΚ που κυριολεκτικά κρέμονται από μια κλωστή!
Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται η γέφυρα του ΒΟΑΚ στη λεωφόρο Καζαντζίδη (γέφυρα Αλικαρνασσού), η γέφυρα στον Κατσαμπά Ηρακλείου, καθώς και αυτή στο Γιόφυρο. Εξάλλου, δεν αποτελεί “μυστικό” το ότι σε ουκ ολίγες γέφυρες τα προβλήματα συντήρησης που έχουν προκύψει είναι ορατά από τους πολίτες που διέρχονται από αυτές.
Μιλώντας πάντως στο neakriti.gr τον περασμένο Απρίλιο, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης επεσήμανε ότι έχει ήδη ενημερωθεί το υπουργείο για το σύνολο των γεφυρών του ΒΟΑΚ, οι οποίες χρήζουν συντήρησης-αποκατάστασης, εδώ και… πέντε μήνες. Εντούτοις, το “πράσινο φως” από το υπουργείο δεν έχει ακόμη “ανάψει”…
Κρεμάμενοι σοβάδες, σκουριασμένα σίδερα που “χάσκουν” απειλητικά και εμφανείς ρηγματώσεις είναι κάποιες από τις εικόνες που αντικρίζουν διασχίζοντας τις εν λόγω γέφυρες ντόπιοι και επισκέπτες.
Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες στη γέφυρα Δραπανιά λίγο πριν το Καστέλι Κισσάμου, τις οποίες δημοσιεύει χρήστης του Facebook, στη σελίδα ΒΟΑΚ ΔΡΟΜΟΙ ΚΡΗΤΗΣ.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης είχε επισημάνει: «Είμαστε σε μια σεισμική περιοχή. Αυτές οι γέφυρες είναι πολλών ετών. Έχουν πολλά χρόνια να συντηρηθούν και νομίζω ότι πολλές φορές το πρόβλημα είναι εμφανές».
Οι εικόνες στη γέφυρα της λεωφόρου Καζαντζίδη, στον Κατσαμπά, στο Γιόφυρο, αλλά και το μικρό γεφυράκι στην περιοχή του Γιοφύρου είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές. Διερχόμενοι οδηγοί τρέμουν κάθε φορά που διασχίζουν τις γέφυρες στα επίμαχα σημεία, καθώς υπάρχει ο φόβος στο ενδεχόμενο πτώσης σοβάδων.
Σε κάποιες από τις γέφυρες, εξάλλου, είναι ορατή η διάβρωση του οπλισμού και η αποσάθρωση σκυροδέματος.
Σκουριασμένος ο οπλισμός του σκυροδέματος έχει εμφανιστεί από τις ρωγμές που προκλήθηκαν από τον σεισμό των 6,2 Ρίχτερ τον Σεπτέμβριο του 2021 και μόνο μια λευκή συγκολλητική ουσία έχει περαστεί για να μην ανοίξει περισσότερο.
Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Σκουλάς είχε τονίσει τον περασμένο Απρίλιο ότι η Περιφέρεια έχει ενημερώσει επισήμως το υπουργείο για την αναγκαιότητα έργων αποκατάστασης σε έξι γέφυρες επί του ΒΟΑΚ, ύψους 5.100.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Σκουλά, η γέφυρα του ΒΟΑΚ στη λεωφόρο Καζαντζίδη (Ν. Αλικαρνασσό) αποτελεί τη Νο1 προτεραιότητα μεταξύ όλων των γεφυρών που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Οι γέφυρες που χρήζουν άμεσης αποκατάστασης είναι η γέφυρα της Αλικαρνασσού, η γέφυρα στο Συλλαμιανό ρέμα, η γέφυρα κάτω διάβασης στα Ληνοπεράματα, η γέφυρα της Ζουρίδας, η γέφυρα προς Σίσες και η γέφυρα Γεροποτάμου Ρεθύμνου. Αυτές οι γέφυρες είναι στην πρώτη προτεραιότητα για την ανάγκη συντήρησης και αποκατάσταση.https://www.neakriti.gr/