Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, με επικεφαλής τον πρόεδρό της Γιάννη Κουράκη, σχετικά με την «ωριμότητα» κάθε Τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτησή του.
Όπως ανακοίνωσε η ΠΕΔ Κρήτης, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε:
Τα Τμήματα του Νέου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) αλλά και η φάση ωριμότητας κάθε Τμήματος έχουν ως εξής:
• Το Τμήμα Καστέλι Κισάμου – Χανιά βρίσκεται σε φάση εκπόνησης των τοπογραφικών μελετών ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί η προμελέτη οδοποιίας και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Η ΜΠΕ για αυτό το Τμήμα εκτιμάται ότι θα υποβληθεί το καλοκαίρι του 2021. Το έργο θα κατασκευαστεί ως προαίρεση μέσω της Σύμβασης του έργου Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος.
• Το Τμήμα Χανιά – Ρέθυμνο – Ηράκλειο – Χερσόνησος (ή Χανιά – Χερσόνησος όπως χαρακτηρίζεται) βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης της ΜΠΕ για το νέο αυτοκινητόδρομο προκειμένου αυτή να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021.
• Παράλληλα εκπονείται η μελέτη βελτίωσης των υφιστάμενων Παρακάμψεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων ώστε στη συνέχεια (και αφού πρώτα υποβληθούν οι ΜΠΕ για τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Χανιά – Χερσόνησος κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Απρίλιο αντίστοιχα, όπως ανακοινώθηκε) να υποβληθεί και η ΜΠΕ για τη βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων που ανήκουν στη Σύμβαση του έργου Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος.
• Το Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη όπου ήδη υποβλήθηκε για έγκριση η ΜΠΕ.
• Το Τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος βρίσκεται σε φάση διενέργειας των γεωτεχνικών ερευνών ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες των τεχνικών έργων και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο έργο.
• Το Τμήμα Άγιος Νικόλαος-Σητεία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των μελετών που απαιτούνται, ώστε στη συνέχεια να δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα τα ώριμα μελετητικά τμήματα του έργου (π.χ., Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, Γέφυρα Φρουζή – Παχειά Άμμος, Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς κ.λπ.).
Σύμφωνα με την ενημέρωση για επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου προέκυψε ότι στο Τμήμα Νεάπολη – Χανιά θα υπάρχουν:
– αρκετές σήραγγες μήκους δεκάδων χιλιομέτρων.
– δύο λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
– λωρίδα έκτακτης ανάγκης και διαχωριστική νησίδα με στηθαία new jersey.
– βοηθητικοί παράπλευροι δρόμοι προκειμένου όλες οι ιδιοκτησίες να έχουν πρόσβαση.
Ως «θετικό βήμα» χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης την προχθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων ότι κατατέθηκε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ. Η εξέλιξη αυτή, υπερθεματίζει την ανάγκη επιτάχυνσης όλων των διαδικασιών που αφορούν την προώθηση του Νέου Οδικού Άξονα Κρήτης και δικαιώνει τις πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες της ΠΕΔ Κρήτης, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, ενώ προσθέτει πως θεωρείται σημαντικό το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης έθεσαν κρίσιμες παραμέτρους γύρω από το μείζον για το νησί ζήτημα του ΒΟΑΚ και υπογράμμισαν την επιτακτική ανάγκη επιτάχυνσης όλων των διαδικασιών και ενεργειών για την υλοποίηση του έργου.
Σε δήλωσή του, ο κ.Κουράκης σημειώνει: «Η συνεργασία και οι συνεχείς πιέσεις από πλευράς ΠΕΔ Κρήτης θα συνεχιστούν προκειμένου να επιτευχθεί ο επιδιωκόμενος τελικός σκοπός, να περάσουμε από το στάδιο των σχεδιασμών και των προετοιμασιών, στο στάδιο της πλήρους υλοποίησης της κατασκευής του Νέου Οδικού Άξονα που έχει ανάγκη και δικαιούται η Κρήτη».