Προχωρά ο διαγωνισμός για την κατασκευή του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκαν οι μεταβολές στα τρία σχήματα που συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Πιο συγκεκριμένα εγκρίθηκαν οι παρακάτω μεταβολές:
Σχήμα: “ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM
Σε αυτό το σχήμα εγκρίθηκε η υποβολή δηλώσεων που ήταν σύννομες με την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σχήμα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η γνωστοποιηθείσα μεταβολή αφορά σε αλλαγή δηλωμένων Μελετητών, (άρθρο 19.1.1 (v) της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών).
Σχήμα: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Η γνωστοποιηθείσα μεταβολή αφορά στην έξοδο υφιστάμενου μέλους της Προεπιλεγείσας Ένωσης “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCENSIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.”, τη σύσταση νέας Ένωσης Προσώπων μεταξύ των εταιρειών “ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.” και “ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε και την αλλαγή των δηλωμένων Κατασκευαστών και των δηλωμένων Μελετητών.
Ο Προσφέρων “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.” κατέθεσε στις 26.05.2023 (αριθ. πρωτ. εισερχομένου 710292/26-05-2023) επιπλέον στοιχεία με τα οποία γνωστοποίησε μεταβολή της σύνθεσής του λόγω εταιρικού μετασχηματισμού στο πρόσωπο μέλους του κατασκευαστή.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Υπουργείου “η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι οι μεταβολές στη σύνθεση των διαγωνιζομένων όλων των Προσφερόντων εξακολουθούν να πληρούν όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις της Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Α΄ Φάσης του Διαγωνισμού και όλα τα κριτήρια Ποιοτικής επιλογής που καθορίζονται είναι πλήρεις και παραδεκτές, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των άρθρων 19, 20 και 21 της Πρόσκλησης, και ότι όλοι οι Προσφέροντες δύνανται να συνεχίσουν στο επόμενο στάδια της αποσφράγισης και της αξιολόγησης των Φακέλων Α, Β΄ και Γ΄ Προσφορών”.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, είναι προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστεί στη χώρα μας.
Θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Αναφορικά με το κόστος του έργου, η χρηματοδότηση του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.
Να σημειωθεί ότι στο ΒΟΑΚ προβλέπονται τα λεγόμενα “σκιώδη” διόδια. Αυτό σημαίνει ότι το δημόσιο θα επιδοτεί μέρος των διοδίων. Δηλαδή ο χρήστης του οδικού άξονα θα πληρώνει το αντίτιμο των διοδίων που αντιστοιχεί και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους (0,063 ευρώ ανά χλμ.), ενώ το δημόσιο θα επιδοτεί τον παραχωρησιούχο με τα “σκιώδη” διόδια, το ύψος των οποίων θα καθοριστεί στη διαγωνιστική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.https://www.capital.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.