Με αμείωτο ενδιαφέρον και πολύ μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε άλλος ένας κύκλος σεμιναρίων για το ρυθμό και τα κρουστά του προγράμματος «Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση», το οποίο υλοποιείται από την Περιφέρειας Κρήτης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και συγκεκριμένα με το εργαστήρι Μουσικής-Θεάτρου-Κινηματογράφου του τμήματος Φιλολογίας.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2017, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της Περιφέρειας Κρήτης για τη Δια Βίου Μάθηση, με την συμμετοχή περισσότερων από 2.000 ατόμων και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, με στόχο την ευρύτερη κοινωνική συνοχή και την ίση πρόσβαση στη μάθηση. Στην πλειονότητά τους ήταν εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων, φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης αλλά και άνθρωποι που επιθυμούσαν την προσωπική τους ανάπτυξη.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απαντά στην ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση και επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του τόπου. Η εξοικείωση και η βαθύτερη κατανόηση ρυθμικών μοτίβων, η διεύρυνση και η ανάπτυξη της μουσικής αντίληψης καθώς και η επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης, η δημιουργία μουσικής ταυτότητας και η αξιοποίηση των δεξιοτήτων τους ήταν μερικά από τα οφέλη που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες. Με την ενεργή συμμετοχή τους αισθάνθηκαν ότι προσφέρουν στο σύνολο και ταυτόχρονα μοιράστηκαν γνώσεις και κοινές πρακτικές μέσω της μουσικής πράξης.
Η συμμετοχή των ωφελούμενων εκπαιδευτικών συνέβαλε στη δημιουργία ισχυρών κινήτρων για ενεργή συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία και ενδυνάμωσε το αίσθημα της ικανότητας τους, με αποτέλεσμα να θελήσουν να μεταφέρουν την εμπειρία που αποκόμισαν και στους μαθητές τους, χρησιμοποιώντας την ως εναλλακτική διαθεματική μέθοδο διδασκαλίας και ενίσχυσης των παιδιών με μαθησιακές και κοινωνικό-συναισθηματικές δυσκολίες.
Απώτερος σκοπός είναι η τέχνη του ρυθμού να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο κοινωνικής αλλαγής και οικοδόμησης της κοινότητας. Συγκεκριμένα, η σύσταση μιας καλλιτεχνικής κοινότητας συνεργασίας και έρευνας εθελοντών -συμμετεχόντων του προγράμματός μας, μέσα από ζωντανά εργαστήρια (living labs), να συμβάλλει στην ενδυνάμωση κοινωνικών δομών και φορέων στήριξης ευάλωτων ομάδων.
Η δικτύωση και η ανάπτυξη των συνεργειών θεμελιώνεται με την επιτυχή συνεργασία μας με κοινωνικούς φορείς στην τοπική κοινωνία της Κρήτης και στους τέσσερις νομούς όπως η αρωγή των Δήμων Χανίων, Ρεθύμνου και Αγίου Νικολάου, ο Σύλλογος «Ευ Ζω με τον καρκίνο», η Εταιρεία Alzheimer και Υγιούς Γήρανσης Ηρακλείου «Αλληλεγγύη» στο Ηράκλειο, το Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Χανίων, τα φιλανθρωπικά σωματεία της πόλης των Χανίων όπως ο Σύλλογος Ορίζοντας, ΚΗΦΑΠ Μεγαλόχαρη, ΚΗΦΑΜΕΑ, ΕΛΕΠΑΠ, O Άλλος Άνθρωπος, Κέντρο Ημέρας Νόσου Alzheimer & Συναφών Διαταραχών, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ASBERGER, Συνάνθρωπος Ομάδα Στήριξης και με το Τμήμα Τρίτης Ηλικίας και το Κέντρο Κοινότητας της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρεθύμνου.
Η ομάδα του έργου αποτελείται από οκτώ (8) εξειδικευμένους βασικούς επιμορφωτές/εισηγητές και είκοσι ένας (21) έκτακτους εξωτερικούς συνεργάτες (μουσικοί, ηθοποιοί, εικαστικοί, ηχοθεραπευτές, χορογράφοι, σκηνοθέτες, μονωδοί και καθηγητές Πανεπιστημίου για τη μουσική παιδαγωγική, για την Ειδική Αγωγή και τις Παραστατικές Τέχνες) που εμπλούτισαν εποικοδομητικά τους εκπαιδευτικούς άξονες του έργου ως επισκέπτες εισηγητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων σε όλα τα τμήματα των τεσσάρων νομών.
Η ιδέα του προγράμματος ανήκει στον διακεκριμένο μουσικό Γιάννη Παπατζανή, ο οποίος κάνει τον σχεδιασμό και την επιμέλεια. Τον συντονισμό και την συνεπιμέλεια υλοποιεί η μουσικός Ανθή Φουρκή. Επιστημονικά υπεύθυνοι του προγράμματος είναι ο θεατρολόγος και διευθυντής του εργαστηρίου Μουσικής-Θεάτρου-Κινηματογράφου του τμήματος Φιλολογίας Εμμανουήλ Σειραγάκης και ο διευθυντής του εργαστηρίου Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής Ηλίας Κουρκούτας.
Τα σχόλια είναι κλειστά.