Ενώνουν τις δυνάμεις τους οι Δήμαρχοι της Κρήτης με κοινό στόχο τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς, το οποίο θα συνδέσει το Καστέλι με το Ηράκλειο. Μάλιστα για το σκοπό αυτό αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών προκειμένου η δημιουργία τρένου να ενταχθεί στον πολιτικό σχεδιασμό του και να στηριχθεί η υλοποίηση του, για την οποία ήδη καταγράφεται ενδιαφέρον από γαλλική εταιρεία.
Στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποίησαν εκπρόσωποι των Δήμων Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου και Μινώα Πεδιάδος με τη συμμετοχή και του αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ξυλούρη, ξεκαθαρίστηκε ότι είναι ζήτημα πρώτης γραμμής η χωροθέτηση και κατασκευή μέσου σταθερής τροχιάς που θα ενώσει το Καστέλι με το Ηράκλειο που απορρέει από τη νέα πραγματικότητα που σηματοδοτεί η κατασκευή του αεροδρομίου.
Όπως τονίστηκε στη συνάντηση δεν μπορεί με κανένα τρόπο να είναι αποδεκτό και να χρησιμοποιείται σαν αντεπιχείρημα η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα αφού είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να καλύψει τον τεράστιο όγκο των αναγκών μετακίνησης που προκύπτουν από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Με βάση τις εκτιμήσεις που γίνονται ο αναμενόμενος ετήσιος φόρτος επιβατών το 2025 μπορεί να ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια επιβάτες, με το 80% περίπου της συνολικής κίνησης να συγκεντρώνεται στο εξάμηνο Μαΐου – Οκτωβρίου. Άρα εγείρονται τεράστια ζητήματα σε ότι αφορά στη γρήγορη και κυρίως ασφαλή μετακίνηση των πολιτών που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη χρήση ενός μέσου σταθερής τροχιάς.
Οι δήμαρχοι της Κρήτης ήδη δρομολογούν την ανάθεση μελέτης η οποία θα καταγράψει όλα τα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα που τεκμηριώνουν την ανάγκη σύνδεσης του Καστελλίου με το Ηράκλειο με τρένο, το οποίο τονίζουν εκτός των άλλων θα αποφορτίσει τις μετακινήσεις των ΙΧ, θα ενισχύσει την ενδοδημοτική συγκοινωνία και θα συμβάλλει στη συγκράτηση του τοπικού πληθυσμού.
Την ίδια στιγμή που η αυτοδιοίκηση της Κρήτης αναδεικνύει ως κεντρικό αίτημα τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom Ελλάδος, (η οποία, μεταξύ άλλων, μετέχει στην κοινοπραξία για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας), Σταύρος Βλάχος, εξέφρασε το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας για τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ – τρένου, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Όπως υποστήριξε, το έργο μήκους περί τα 40 χλμ., θα μπορούσε να υλοποιηθεί με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χρηματοδοτεί έργα σταθερής τροχιάς. Μάλιστα, όπως αναφέρει το capital.gr σε πρόσφατη ημερίδα που διοργανώθηκε για το συγκεκριμένο θέμα στην Κρήτη προέκυψε το έντονο ενδιαφέρον των φορέων του νησιού, στο πλαίσιο και της οδικής σύνδεσης με το νέο αεροδρόμιο (η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνει δίκτυο τραμ – σιδηροδρόμου, αλλά μόνο τις οδικές συνδέσεις).
Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, η ανάπτυξη ενός δικτύου τραμ – τρένου με ταχύτητες έως 120 χλμ. αποτελεί συνηθισμένη πρακτική σε αρκετές (περιφερειακές) ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ εξετάζεται και στη Λευκωσία.
Πηγή: ekriti.gr