Κρατική στήριξη ζητά η Aegean. Όχι κρατικοποίηση!

Ημερομηνία:

Για τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία του στις αερομεταφορές έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, περιγράφοντας τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη της εισηγμένης.

Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους.

Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο.

Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.

Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τους εργαζομένους τους και την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.

Τα μεγέθη

Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να “καίει”, μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost).

To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Η αεροπορική τον Μάρτιο εμφάνισε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα από -43 εκατ. έως -44 εκατ. ευρώ, οδηγώντας, σε επίπεδο τριμήνου 2020, σε ζημιές προ φόρων 80 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 48,7 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Τα έσοδα υποχώρησαν στα 145 εκατ. ευρώ, σε σχέση με πέρυσι, οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 172 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 15%.

Η ρευστότητα της αεροπορικής ανέρχεται σε 365 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εξασφαλιστεί (επιπρόσθετες) πιστωτικές γραμμές ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Πηγή: Capital

politika-kritis-header-ad
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Κορωνοϊός: Ψευτογιατρός πλασάρει σκευάσματα για δήθεν αποτοξίνωση...

Ο «θεραπευτής», όπως συστήνεται μέσω της ιστοσελίδας που διατηρεί,...

Δολοφονία στη Σαλαμίνα: Μαρτυρία «κλειδί» για το...

Επί 14 χρόνια οι συγγενείς των δύο θυμάτων περιμένουν...

Κορωνοϊός: Ψευτογιατρός πλασάρει σκευάσματα για δήθεν αποτοξίνωση...

Ο «θεραπευτής», όπως συστήνεται μέσω της ιστοσελίδας που διατηρεί,...

Δολοφονία στη Σαλαμίνα: Μαρτυρία «κλειδί» για το...

Επί 14 χρόνια οι συγγενείς των δύο θυμάτων περιμένουν...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
politika-kritis-header-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Αναγνώρισε και αντιμετώπισε την αρνητικότητα

Οι άνθρωποι που χαρακτηρίζονται από αρνητικότητα συχνά χρησιμοποιούν συγκεκριμένες...

Κοπή πίτας στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου

Μανώλης Μενεγάκης: Δημιουργική χρονιά προς όφελος των δημοτών, του...

Κορωνοϊός: Ψευτογιατρός πλασάρει σκευάσματα για δήθεν αποτοξίνωση από τα εμβόλια

Ο «θεραπευτής», όπως συστήνεται μέσω της ιστοσελίδας που διατηρεί,...