Κόμπι Μπράιαντ : H πτήση «στα τυφλά» που οδήγησε στην τραγωδία
Δεκαπέντε λεπτά γύρους μέσα στην ομίχλη έκανε το μοιραίο ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο θρύλος του NBA, Κόμπι Μπράιαντ μαζί με την κόρη του Τζιάνα και ακόμη επτά άτομα.
Δεκαπέντε λεπτά γύρους μέσα στην ομίχλη έκανε το μοιραίο ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο θρύλος του NBA, Κόμπι Μπράιαντ μαζί με την κόρη του Τζιάνα και ακόμη επτά άτομα.
Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο, το ελικόπτερο βρισκόταν πάνω από το Μπούρμπανκ, περιμένοντας να πάρει άδεια από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας την στιγμή που η περιοχή είχε «βυθιστεί» στην ομίχλη.
Μάλιστα σύμφωνα με την Daily Mail, o πιλότος στηρίχθηκε στις δικές του δυνάμεις, εμπιστευόμενος την όραση του και όχι στα πτητικά όργανα του ελικοπτέρου λίγο πριν την συντριβή που βύθισε στο πένθος όλη τη υφήλιο.
Το χρονικό της τραγωδίας
Ήταν 9.20 το πρωί όταν το ελικόπτερο έκανε κύκλους για 15 λεπτά ανατολικά του αυτοκινητόδρομου κοντά στο Γκλέντειλ.
Ο πιλότος είχε επικοινωνήσει με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι και τον έβαλαν σε αναμονή για 15 λεπτά εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας πριν του δώσουν άδεια για να προχωρήσει προς το Μπέρμπανκ.
Ωστόσο η ορατότητα ήταν το ίδιο περιορισμένη και στον δρόμο προς το Μπέρμπανκ.
Τότε ο πιλότος ανέβηκε στα 1.300 πόδια και είχε ορατότητα περίπου πέντε μιλίων.
Ο πιλότος θα μπορούσε να είχε επικοινωνήσει με τους ελεγκτές και να τους ζητήσει να αλλάζει ο τρόπος πτήσης του χρησιμοποιώντας το IFR (δηλαδή τα πτητικά όργανα) το οποίο θα του επέτρεπε να πετάξει μέσα στα σύννεφα.
Ωστόσο αυτή η τακτική σύμφωνα με τους ειδικούς είναι χρονοβόρα και γενικά δεν προτιμάται.
Γιατί δεν πέταξε με όργανα παρακολούθησης υψομέτρου
Ο Paul Cline, βοηθός καθηγητής αεροναυτικής στο Πανεπιστήμιο City της Νέας Υόρκης δήλωσε στο New York Magazine ότι αν πετούσε με IFR (με τους κανόνες πτήσεις με όργανα) χρειαζόταν να περιμένει την σειρά του που σημαίνει ότι «περιμένεις στην ουρά ακόμα κι αν είσαι ο Κόμπι Μπράιαντ».
Η τακτική αυτή δεν επελέγη με αποτέλεσμα ο πιλότος να αποφασίσει να αλλάζει συνεχώς κατεύθυνση και ύψος .
Στο παρακάτω ηχητικό ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας λέει προς τον πιλότο του μοιραίου ελικοπτέρου «πετάτε πολύ χαμηλά».
Με τη συγκεκριμένη οδηγία ουσιαστικά οι ελεγκτές ζήτησαν από τον πιλότο να μην πετά τόσο χαμηλά καθώς οι ίδιοι δεν μπορούσαν να τον βοηθήσουν μέσω των ραντάρ.
Με πολυετής εμπειρία ο πιλότος
Σύμφωνα με τα αρχεία ομοσπονδιακής αεροπορίας που επικαλείται η Daily Mail, ο Άρα Ζομπαγιάν ήταν πιστοποιημένος πιλότος εμπορικού ελικοπτέρου εδώ και 12 χρόνια, πιστοποιημένος εκπαιδευτής πτήσεων εδώ και 2 χρόνια και εκπαιδευτής εδάφους εδώ και 11 χρόνια.
Επίσης είχε βαθμολογηθεί και εκπαιδευτεί ώστε να μπορεί να πετά σε τέτοια καταστάσεις με έντονη ομίχλη.
«Αυτό που προκάλεσε τη συντριβή του ελικοπτέρου παραμένει απροσδιόριστο, αλλά «όλα τα σημάδια» δείχνουν πως ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να δει πού πήγαινε ενώ δεν χρησιμοποιούσε όργανα παρακολούθησης υψομέτρου με αποτέλεσμα να βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στην όρασή του» ανέφερε πηγή από την αεροπορία στο Page Six.
Σχετικά με το γιατί ο Κόμπι Μπράιαντ χρησιμοποιούσε τόσο συχνά το ελικόπτερο του σε συνέντευξή του το 2018, ο 41χρονος τότε θρύλος του μπάσκετ είχε αναφέρει ότι άρχισε να ταξιδεύει με ελικόπτερο επειδή η κυκλοφορία στο Λος Άντζελες ήταν τόσο άσχημη που δεν ήθελε να χάνει πολύτιμο χρόνο από την οικογένειά του.
Ο Μπράιαντ είχε δηλώσει : «Έπρεπε να βρω έναν τρόπο όπου θα μπορούσα ακόμα να προπονούμαι, χωρίς να χάνω συνέχεια πολύτιμο χρόνο.
Τα σχόλια είναι κλειστά.